RX-A810 og DALI IKON 5 MK2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RX-A810 og DALI IKON 5 MK2

Skal ha litt nytt stæsj og har lyst på en hjemmekino receiver grunnet hdmi innganger etc, samt en mulighet for at jeg en gang oppgraderer til surround.
    I første omgang skal jeg bare ha 2 fronter og 810'en kan vel biampes.

Noen som har noen innspill til disse med Ikon 5 høyttalerene? Har et litt begrenset utvalg høyttalere å ta av da disse må være hvite (ikke spør )
    Også sett litt på XTZ 99.36.

Oppsettet blir nok brukt typ 60/40 med vekt på film/tv, av musikk går det nok mest i roligere ting på ikke så veldig høyt volum.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darker
    Har et litt begrenset utvalg høyttalere å ta av da disse må være hvite (ikke spør )
    = kjærring..
    Flott receiver du har valgt deg ut.
    Dali sine IKON høyttalere er fantastisk flotte, men jeg er nok litt partisk, da jeg har alltid likt Dali og har Mentorene selv8)
    Bra lyd i disse IKONene. Litt lagrer than Life, men det er meningen. Med andre ord litt passelig fet lyd.
    XTZ vet jeg ikke nok om til å si noe alt for fornuftig, men har hørt at de krever litt effekt forsterker kraft for virkelig å komme til sin rett. Men det gjelder alltids mange høyttalere.
    Liker du film, er en subb virkelig meget viktig å få med seg, viktigere enn mye annet du har nevnt...

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yamaha rx-a 810 og dali ikon 5 mk2 er et kjempevalg , men jeg har også villet tatt med dali ikon sin mk2 12 tommer subwoofer , for og få sikkelig trøkk...og sist men ikke minst ein effektforsterker , og da er det bare til og bygge på etterhvert

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for gode svar. Sub etc blir det nok ikke av den enkle grunn at det er så lytt der jeg bor at jeg hører når naboen pisser (eller har seg). Derfor jeg også er ute etter noe som spiller veldig klart på lavere volum

Eneste problemet jeg ser her er at tvbenken min (radius fra Skeidar) har for lave hyller i forhold til forsterkeren, må evt sette den på gulvet under..

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig å se at begynner på samme måte som meg!

Fikk meg RX-V767 til jul i 2010 og kjøpte Dali Ikon 5 som jeg bi-ampet med denne receiveren.

Så oppgraderte jeg jevnlig gjennom hele året og sitter nå med ganske bra oppsett.

Jeg forstår hva du mener med at de må være hvite, så jeg skal ikke spørre (bare se profilen min)

RX-A810 gjør nok en knall jobb på disse høyttalerne! og Ikon 5 spiller større enn de ser ut til å gjøre. Nydelig mellomtone og god bass (selv om det ikke trøkker ekstremt..)

Lykke til med valget!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var denne bestilt. Titter også litt på 99.36 (ikke hvite men jaja), men er 810'en for svak til å drive disse skikkelig, selv biampa(eller biwira, ikke helt skjønte forskjellen).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt så mye på mk2 versjonen av dali ikon. Men eide et par dali ikon 5 en gang i tiden. Har fremdeles ikke tilgitt meg helt for at jeg byttet ut dem. En av tingene jeg satt veldig pris på var nettopp dette med at det låt utrolig bra og dynamisk selv på lavt volum. Men de krevde sin forsterker og innspillingstida kan være litt lang. Har ennå til gode å eie et par høytalere som ga meg like mye engasjement på musikk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •