B&W 802 Diamond Surround! Hva slags forsterker trenger disse? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hørte så og si dette oppsettet hos Hifiklubben i marcusthranes gate og Nad'n dro dem til et voldsomt volum. Det låt skikkelig tøft syns jeg.
    Grattis!

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med skikkelig flotte høyttalere!

Electrocompaniet er et meget godt valg på 800-serien.

aw 250r til front - På tilbud til 30 000 på soundgarden nå...

aw 3*120-M til senter og bak

McIntosh Mc 207 er ikke et dumt valg heller...

Lykke til med forsterkerjakten!

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår at du prøver å komme i kontakt med stapedius her på forumet da han har ganske likt opsett som deg:

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/stapedius

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD en er en strømserk forsterker, men du har mye å hente av forsterkerkraft på disse høyttalerne. Jeg ville hatt en egen stereoforsterker som Mcintosh eller Classe til å drive 802D og brukt M25 på resten av høyttalerne. Når det kommer til forforsterker ville jeg ikke gått for NAD, det sier jeg selv som NAD eier. Når det kommer til å prossesere surround, har du Denon, Yamaha, Pioneer og Onkyo som er fantastiske til den jobben. Denen 4311 har en egen preamp funksjon som gjør at den kobler ut effekt trinnene når du kobler effektforsterker til den. Onkyo har nettopp kommet med en surround prossesor som har fått gode skussmål verden over, den har i tillegg balanserte utganger. Pioneer og Yamaha kan du bruke enten LX-85 eller Yamaha 3010, fungerer utmerket. Skjønner at det ser tøft ut i racken med flere M.serie komponenter, men lydmessig ikke best på surround. NAD er rå på stereo. Har tenkt lenge på det oppsettet du har og dette er en løsning jeg selv ville gått for.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer til å bli rått.

Dette er høyttalere som krever kvalitet og kostbar elektronikk.
    Når man først velger sånt oppsett bør man kunne legge penger i god elektronikk også som kan gi utbytte av det HT har å gi, istedenfor å få 50% av kvalitetene.

Det er jo fult mulig og oppgradere elektronikken senere.

Selv har jeg 802 Diamond og bruker McIntosh mc501 blokker og er veldig fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På vårt oppsett med 802D og HTM1D (forrige serie) så fungerer Midgard sine ICE baserte blokker meget godt (Oberon 6.1 selges ikke lenger men kan fås brukt og Rotel og andre har produkter basert på samme ICE blokker fra B&O som fortsatt selges nytt). Jeg vet ikke hvordan impedans kurven på den nye Diamond serien er men på den gamle D serien var det en forsterker killer impedans kurve som i mine ører passer godt til en ICE blokk. Til kino bruk med effektkrevende transienter skal det mye til at de mister pusten noe som er viktig....

Jeg er av den oppfatning at rom og utstyr for romkorrigering er gir mer godlyd per krone enn å legge penger i forsterkeri ut over det som kreves for å drive en HT uten å klippe på de nivåene en maks lytter på.... Det trenger nødvendigvis være veldig kostbart mhp forsterkerier...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ferguson
    Har kjøpt dette!

Front: B&W 802 Diamond
    Senter: B&W HTM2 Diamond
    Side: B&W 805 Diamond
    Bak: B&W 805 Diamond
    Sub: B&W DB1 Subwoofer

Er dette en løsning som kan fungere med høyttalerne?
    Er redd det blir lite kraft.

NAD M15HD2 Forforsterker(prosessor)
    NAD M25 Effektforsterker

NAD M15HD2 Forforsterker | Hi-Fi Klubben

NAD M25 Effektforsterker | Hi-Fi Klubben
    gratulerer med en perfekt høytaler pakke jeg kan foreslå class som mange andre men kommer and på budjete, dem trenger en forsterker med kraft og som er i god kvalitet, vis ikke budkjete er class klassen vil jeg ambefale deg og se på nad m25 som du nevnte , pluss da en god prosseor til og ha på den, mulig du du kan låne komboen av hifiklubben den kommentaren med "bomkjøpe" er bare misunelse, det du har er en nirvana av lyd og jeg er glad noen er vilig til og ta skritet ditt skule gjort det selv vis jeg hadde hat pengene til det :P gratulerer nok en gang med ektremt bra høytaller

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av et høyttalersystem du har gått til innkjøp av! Grattis

Jeg har bare hørt B&W og Classè i demo hos Hifiklubben, og der ble jeg ikke imponet over et annlegg i 250 000 - 300 000 kr-klassen (stereo). Synes det var lite engasjerende. Men dette er bare min smak Og demorommet (som ikke var et dedikert rom) er vel heller ikke den beste plassen å få testet et slikt oppsett.

Men jeg vil tro (som noen ander anbefaler her) at Parasound eller EC vil være en god match, uten at jeg har fått testet det selv. Dette skulle jeg gjerne selv også fått hørt om jeg har sjangsen...
    Øystein

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner hva du mener med pris / ytelse. Personlig synes jeg at pris / ytelse får en bedre sammenheng når man spiller musikk (eller film) på det volumet og på den musikken man selv ønsker, over tid.

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Jeg skjønner hva du mener med pris / ytelse. Personlig synes jeg at pris / ytelse får en bedre sammenheng når man spiller musikk (eller film) på det volumet og på den musikken man selv ønsker, over tid.
    Ikke misforstå meg. Det er nok en meget god høyttaler, men jeg synes ikke det er en god match med Classè. Bare det jeg har erfart (og smaken er variert, dette var min mening). Jeg tror det finnes andre mye bedre matcher enn Classè til 802.

Men helt enig med deg angående personlige preferanser er viktig.
    Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ferguson
    Har kjøpt dette!

Front: B&W 802 Diamond
    Senter: B&W HTM2 Diamond
    Side: B&W 805 Diamond
    Bak: B&W 805 Diamond
    Sub: B&W DB1 Subwoofer

Er dette en løsning som kan fungere med høyttalerne?
    Er redd det blir lite kraft.

NAD M15HD2 Forforsterker(prosessor)
    NAD M25 Effektforsterker

NAD M15HD2 Forforsterker | Hi-Fi Klubben

NAD M25 Effektforsterker | Hi-Fi Klubben
    Jeg har kjøpt 802d selv og har Patos lyric 502 som bakhøyt og en jbl ls som senter (skal bytte ut senter etterhvert). jeg kan jo biampe 802 da og synes det høres bra ut... Men hører jo folk sier at du trenger minimum 300W til 802 da, så tenker på monoblokker. bare lurer på hva som er en god match? Så jeg kommer til å følge med her Dårlig kjøp sies det hehe, det er hat eller elsk når det gjelder BW. Jeg elsker de

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assy74
    Jeg har kjøpt 802d selv og har Patos lyric 502 som bakhøyt og en jbl ls som senter (skal bytte ut senter etterhvert). jeg kan jo biampe 802 da og synes det høres bra ut... Men hører jo folk sier at du trenger minimum 300W til 802 da, så tenker på monoblokker. bare lurer på hva som er en god match? Så jeg kommer til å følge med her Dårlig kjøp sies det hehe, det er hat eller elsk når det gjelder BW. Jeg elsker de

Parasound A-21 er en fin match til 802.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med en sykt digg høyttalerrekke; og velkommen til forumet.

har lite råd å komme med i denne prisklassen, men det er nok lurt med en egen stereoforsterker til frontene som 88Surround88 nevnte.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Troll?

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med fett anlegg! Kult med bilder av lytterom og varene:-D

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ønske jeg var deg.

Dette er jo selve drømmeoppsettet - for mange vil jeg tro!

Men slike høyttalere fortjener en skikelig forsterker. Evt. denne;
    McIntosh MC207 Effektforsterker - Sort

- eller hvis du tar den helt ut - storebro MC 303 for de tre frontkanalene , og en annen litt mindre effektforsterker til bakkanalene.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer E.H.D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av et høyttaleroppsett. Men synes at når det er snakk om høyttalere til godt over 200000kr så blir det stusselig med en "liten" forsterker til 27000kr.
    Du kan aldri få for mye forsterkeri, og jeg mener noe ala de McIntosh forsterkerne Ultima nevner er et minimum på et slikt høyttalersett.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har mulighet til å endre bestillingne din, så hadde jeg anbefalt deg å ikke putte særlig mange penger på bakhøytalere, og også gjerne kjøpe noen som er beregnet på å være det. Lyden som kommer bakfra er barer effekter, og går jo ikke under 80hz (om du ikke stiller inn dypere), og hva er da poenget med en dyr og basskraftig bakhøytaler.

Og bruk disse sparte pengene på en db1 til, du får aldrig for mye bass til film.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de høytalerne der kommer til å bli helt sinnsykt .. og jeg tror det der vil holde i mange år .. hvis du føler du mangler kraft kan du jo supplere dette senere når økonomien igjen tillater det .. det er dyre greier det der og da synes jeg det må være greit å spare inn litt på elektronikk i starten .. i alle fall slik jeg ville gjort det .. høytalere først .. om man har for lite kraft bruk det med omhu så vil det ikke ødelegges .. og man kan kose seg lenge med flott lyd .. for så å få enda ett løft ved å oppgradere elektronikken senere ! dette tror jeg kommer til å bli helt knall ! go for it ! =)

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD