Ønsker å oppgradere fra Onkyo 905 til Pioneer LX85, Yamaha 3010 eller Onkyo 50090

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ønsker å oppgradere fra Onkyo 905 til Pioneer LX85, Yamaha 3010 eller Onkyo 50090

Hva er jeg best tjent meg?

Takk på forhånd

PS: jeg har Infinity kappa 600 som fronter...og har ikke tenkt å bytte de ut, jeg syns de spiller fantastisk

Newcomer MortenV sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke en Yamaha 3067? Disse går for 8k nå og hadde en nypris på 16k da den kom. Jeg tviler på at de du nevner er så mye bedre enn 3067 at de forsvarer mellomlegget. Du kan også få råd til et effekttrinn til dine infinity for pengene du sparer.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenV
    Hvorfor ikke en Yamaha 3067? Disse går for 8k nå og hadde en nypris på 16k da den kom. Jeg tviler på at de du nevner er så mye bedre enn 3067 at de forsvarer mellomlegget. Du kan også få råd til et effekttrinn til dine infinity for pengene du sparer.
    +1

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenV
    Så det vil gi deg bedre lyd enn en 3010 ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han sier den vil gi mer for pengene.

RX-A3010 er 2011 modellen og RX-V3067 er 2010 modellen fra Yamaha. Det endel forbedringer på 2011-modellen, men ikke nok til å forsvare et mellomlegg på 5-8000 kroner.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvifsl du bytta u 905en? Den er jo knakande god? Eg veit ikkjeom nokon av desse kjem til å gi deg lydmessig forbetring. )05 er og meir straumsterk trur eg...

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Kvifsl du bytta u 905en? Den er jo knakande god? Eg veit ikkjeom nokon av desse kjem til å gi deg lydmessig forbetring. )05 er og meir straumsterk trur eg...

Ja du har så absolutt rett her. Den spiller glimrende men jeg trenger mer HDMI kontakter, men så fort utviklingen går nå mistenker jeg at alle receiverne jeg har listet opp her spiller bedre enn 905n.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No veit ikkje eg korleis lydsignaturen på pioneeren er. Men om du liker lyden i Onkyoen, kan det vel vera du vert mindre fornøyd med pionee-lyden. Yamaha og Onkyo skal visst vera god match til samme type høgtalarar. Så eg går utifrå at dei har ganske lik lydsignatur.

Mensom nemnt tidlegare er jo 3067 eit røvarkjøp for tida...

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    No veit ikkje eg korleis lydsignaturen på pioneeren er. Men om du liker lyden i Onkyoen, kan det vel vera du vert mindre fornøyd med pionee-lyden. Yamaha og Onkyo skal visst vera god match til samme type høgtalarar. Så eg går utifrå at dei har ganske lik lydsignatur.

Mensom nemnt tidlegare er jo 3067 eit røvarkjøp for tida...
    Har hatt både Yamaha RX 2700 og Pioneer AX10I(tror jeg de het) for lenge siden, men husker ikke lydsignaturen på de nå, bortsett fra at jeg var fornøyd med alle lydmessig.

Onkyo 5009 er jo 10 store lapper dyrere enn Pioneer og Yamaha, og det tror jeg deffinitivt ikke den er verdt uten at jeg har hørt noen av disse, men alle har jo fått toppkarakter i tester. Valgets kval valgets kval.

En annen ting som irriterer meg er at alle receivere er mer tilrettelagt for appleprodukter enn android som jeg bruker...å kommer til å bruke.

3067 er sikkert bra, men jeg hater å bruke penger på 2nre gen produkter

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå får yamaha 3067 til 8000 - 9000 kr er jo et kupp

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    onkyo 1008 og 3008 lå jo også veldig rimelig ute for litt siden, da de solgte de ut. Men jeg vet ikke om den er å få tak i noe andre steder enn på brukten nå

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man først skal bruke 10 lapper på ny receiver, så burde da Onkyo TX-NR809 være et alternativ? Årsbeste fra Lyd & Bilde og hele 8 - 1.4 HDMI innganger.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Hvis man først skal bruke 10 lapper på ny receiver, så burde da Onkyo TX-NR809 være et alternativ? Årsbeste fra Lyd & Bilde og hele 8 - 1.4 HDMI innganger.
    Vel, jeg har Onkyo 876 og vurderer å oppgradere. 809 er en av de jeg vurderer. Men det virker på meg som Yamaha gjennomgående får bedre kritikk enn Onkyo.
    3067, 2010 eller 3010 fra Yamaha er de jeg finner spesielt interessante akkurat nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting kan jeg si med sikkerhet. Har hatt 905 selv og det vil være en åpenbaring for deg å slippe å vente i evigheter med å få lyd og bilde tilbake hver gang man gjør noe i menyen. Jeg måtte til og med slå på TV-en før jeg fikk lyd for så å slå det av igjen. Hvis jeg gikk fra F.eks Stereo til Pure Direct måtte jeg på nytt slå på TV-en og vente på signal. Høres ut som pirk, men det er fryktelig irriterende å bruke over tid.

Jeg har hatt 3067 også og på den slipper du å vente når du bruker menyen eller bytter kilde osv. Gjør det svært mye lettere i lengda.
    Jeg har ikke testet effektdelen i 3067 på annet enn noen bakkanaler, men rapporter og målinger tilsier at denne har godt med kraft. Pre-delen testet jeg mot div rene stereo forforsterkere til ca 6.000 og jeg må helt ærlig si at totalsett likte jeg 3067 best.

3067 må være det klart beste kjøpet og 8000 er jo helt rått.
    Parrer du denne med en brukt Parasound NC2250 som vil koste deg ca 7000 har du en vanvittig god pakke til prisen.
    Av de andre nevnte er det vel liten tvil om at Onkyo 5009 har det største potensialet på romkorreksjonen. Den allerede glimrende romkorreksjonen kan oppgraderes ytterligere med Audessey Pro-Kit (ca 3500+lisens og lønn til kalibreringa) som vil holde mål i et hvert system. Men det spørst hvor mye man vil legge i det og hvor høyt man sikter ifremtiden.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Vel, jeg har Onkyo 876 og vurderer å oppgradere. 809 er en av de jeg vurderer. Men det virker på meg som Yamaha gjennomgående får bedre kritikk enn Onkyo.
    3067, 2010 eller 3010 fra Yamaha er de jeg finner spesielt interessante akkurat nå.
    Sikler selv på 3010, og grunnen til at jeg ikke har gått for 809 er i grund da jeg har fått for meg at Onkyo kan være.. Litt dårligere i kvalitet. Ser på avsforum og andre HI-FI forumer at folk fort kan få unødvendig problemer med Onkyo. Men tviler ikke på at 809 er et solid kjøp, men på et personlig plan så har jeg et solid forhold til Yamaha

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •