Onkyo vs Yamaha

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo vs Yamaha

Kva er best av Onkyo TX-NR5008 og Yamaha RX-V3067/RX-A3010?

Kva er sterke og svake sider på desse målt opp mot kvarandre? Treng ikkje ta for oss matching av utstyr og pris. Eg skal ha ny, men greier ikkje bestemma meg. Supert med innspel på kva dei er teknisk betre enn kvarandre på. Fordelar og ulemper med modellane osv...

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dumt å få litt innspill her! Duellen bør vel uansett bli mellom RX-A3010 og TX-NR5008.. Selv tror jeg ville gått for 3010 noe jeg sikkert vil gjøre i løpet av våren.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Onkyo veier 25kg mens Yamaha veier 19,9kg så Onkyo er nok litt kraftigere skulle jeg tro
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du et vanskelig rom kan romkorresjonen til Onkyo slite med å bli bra. Jeg måtte over til yapo for å få det til. Testet xt og xt32, men har for mye ekko og klang så den fikk det ikke rett. Angående kraft er det ikke mange recivere som klarer å drive et komplett 5.1/7.1 anlegg uten å slite, så der er det lite å hente vel. Har hatt Nad t785hd og kraftigere fins det vel ikke mange av. Den er heller ikke kraftig nok for store eller tung drevne høyttalere.
    Lykke til med valget.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei.

Då går romorreksjonen til Yamaha.
    Kraft går til Onkyo.

Er det fleire ting ein bør sjå etter dersom valget står mellom desse? Begge har vel nettverkstilkopling og HDMI 1.4a?

Eg får begge til omtrent samme pris og begge er god match til Klipsch (som eg skal fortsetta med).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fleire innspel?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvar å blesa litt liv i denne tråden igjen:

Kva modellar er det som konkurrerer mot kvarandre?

Er RXA3010 og NR5009 dei som bør målast, eller er det NR3009?
    Kan RXV3067 måla seg med 5008/5009?

Det er jo ein del trivelegare pris på Yamaha enn Onkyo. Men er Onkyo betre? Har lest litt forskjellig...

Prismessig ligg jo yamaha RX-V3067,yamaha RX-A2010 og Onkyo NR3008 ganske likt (ca. 10 000). Kva er best?

Onkyo 5008/5009 ligg jo på det dobbelte av dette igjen, så eg er usikker på om den er verd pengane...

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Prøvar å blesa litt liv i denne tråden igjen:

Kva modellar er det som konkurrerer mot kvarandre?

Er RXA3010 og NR5009 dei som bør målast, eller er det NR3009?
    Kan RXV3067 måla seg med 5008/5009?

Det er jo ein del trivelegare pris på Yamaha enn Onkyo. Men er Onkyo betre? Har lest litt forskjellig...

Prismessig ligg jo yamaha RX-V3067,yamaha RX-A2010 og Onkyo NR3008 ganske likt (ca. 10 000). Kva er best?

Onkyo 5008/5009 ligg jo på det dobbelte av dette igjen, så eg er usikker på om den er verd pengane...
    yamaha er folket går mest for , yamaha rx-a 3010 er ein kraftig forsterkar , men onkyo nr 3008 er eit beist det og...men yamaha er kjempe god på musik , og heilt utrolig på film... jeg er ein yamaha fan selv , og har rx-v 767 men dette er alt i fra hvilken høytalere du skal bruke og etc...det er dine ører som skal trives med det...

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening (og som kommer fram i div tester), ligger Yamaha et lite steg forran Onkyo'n på flere områder, om en av ubetydelig karakter.

Yamaha er vel noe bedre på lydkvalitet og finesse, for å bruke de ordet, og ikke minst design messig MYE bedre enn Onkyo (bare for å påpeke de åbenbare).

Som nevnt, er vel Onkyo kanskje mer kraft, men faller litt bak på designet og lyd.

Ellers går de vel veldig likt både når det kommer til inn-/utganger etc etc, så det er vel litt smak og behag som skiller, og matching med høytallere har litt og si, men begge passer oftest til mye av de samme høytallerne.
    Ergo, lydkarakteristikken er nogenlunde lik i begge.

De beste er vel og prøve begge typer på det aktuelle høytallerne, og se hva du selv liker best

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Etter min mening (og som kommer fram i div tester), ligger Yamaha et lite steg forran Onkyo'n på flere områder, om en av ubetydelig karakter.

Yamaha er vel noe bedre på lydkvalitet og finesse, for å bruke de ordet, og ikke minst design messig MYE bedre enn Onkyo (bare for å påpeke de åbenbare).

Som nevnt, er vel Onkyo kanskje mer kraft, men faller litt bak på designet og lyd.

Ellers går de vel veldig likt både når det kommer til inn-/utganger etc etc, så det er vel litt smak og behag som skiller, og matching med høytallere har litt og si, men begge passer oftest til mye av de samme høytallerne.
    Ergo, lydkarakteristikken er nogenlunde lik i begge.

De beste er vel og prøve begge typer på det aktuelle høytallerne, og se hva du selv liker best
    +1

Newcomer Elusive sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk akkurat hatt både Onkyo 3009 og Yamaha A-3010 hjemme til testing. I mine ører var disse svært like når det gjelder lydbildet de presenterer for lytteren. Synes kanskje Yamaha var "pittelitt" varmere i klangen. Det ender vel med litt smak og behag, disse er verdige produkter i enhver hjemmekino, hvis du spør meg. Valget mitt falt til slutt på Onkyo 3009.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eg las meg fram til tidlegare var at Onkyo lår eit lite hakk Over Yamaha. Men det stemmer kanskje ikkje lenger. Har no Onkyo 875, som eg er meget nøgd med. Den er desverre delvis defekt, og dermed klar for utskifting.

Derfor lurer eg på kva eg skal skifta den ut med. Planen var i utgangspunktet å spara seg opp til ein 5008, når den sank i pris, men det gjorde den ikkje.

Så no ser det faktisk ut som det er Yamaha som trekk det lengste strået. Etter at dei har rast i pris, ser det ut til at dei gir litt meir valuta for pengane. RX-V3067 til 10 000 er nok ikkje berre halvparten så god som NR5008 til 20 000.

Dersom Yamaha er hakket varmare i lyden enn Onkyo, ser eg på det som nok eit pluss ved Yamaha, ettersom eg har Klipsch høgtalarar.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eg las meg fram til tidlegare var at Onkyo lår eit lite hakk Over Yamaha. Men det stemmer kanskje ikkje lenger. Har no Onkyo 875, som eg er meget nøgd med. Den er desverre delvis defekt, og dermed klar for utskifting.

Derfor lurer eg på kva eg skal skifta den ut med. Planen var i utgangspunktet å spara seg opp til ein 5008, når den sank i pris, men det gjorde den ikkje.

Så no ser det faktisk ut som det er Yamaha som trekk det lengste strået. Etter at dei har rast i pris, ser det ut til at dei gir litt meir valuta for pengane. RX-V3067 til 10 000 er nok ikkje berre halvparten så god som NR5008 til 20 000.

Dersom Yamaha er hakket varmare i lyden enn Onkyo, ser eg på det som nok eit pluss ved Yamaha, ettersom eg har Klipsch høgtalarar.
    Kom over dette tilbudet på Komplett.no Yamaha RX-A810 til 4495,-

Komplett.no - Yamaha RX-A810 hjemmekinoreceiver

Den er så klart ikke like kraftig som 3010 eller 5009, men skal bare ha den en liten stund til toppmodeller synker litt i pris eller Elkjøp kjører helgetilbud igjen på 3010.
    Skal bli gøy å prøve Yamaha.
    Så har den Preout så jeg kan bruke min Cambridge 840A som effekttrinn til fronter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok en sjanse og byttet ut min Onkyo TX-SR876 med en A3010, og angrer ikke et sekund.
    Føler YPAO gjør en kjempejobb i rommet mitt.
    Litt urettferdig sammenligning kanskje, men det er bare disse jeg har hørt, og det er heller ikke AB testing in real time.
    Spesielt på film jeg føler forskjellen er størst ved at man ikke hører hvor lydene kommer fra pluss at jeg føler bassen er tightere med et vanvittig trykk når det skal være der. I tillegg er det en fin ro i lydbildet når det er rolige partier i filmen. Der følte jeg Onkyo ble litt masete på en måte
    Med Onkyoen ble det liksom litt mer rumlebass i mine ører.
    Det er også mere lyd i bakkanalene enn det var med Onkyo.
    Dette er forskjellene jeg mener er der.
    Heller ingen bakdel at Elkjøp kjører helgetilbud på RX-A3010 til 9990,-
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kostar RX-A 10 000 no? På elkjøp.no ligg den fortsatt til 14 000....

Føler 875 har plenty med krefter til å driva Klipschane mine (ikkje at det kan verta for mykje). Og den var eit ekstremt løft frå min gamle analoge receiver, spesielt til film.

875 er vel erstatta av3008/3009, som kostar 10 000/15 000. Så dersom RX-A3010 er å få til 10 000, ser det ut som det kan vera det beste kjøpet no.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kostar RX-A 10 000 no? På elkjøp.no ligg den fortsatt til 14 000....

Føler 875 har plenty med krefter til å driva Klipschane mine (ikkje at det kan verta for mykje). Og den var eit ekstremt løft frå min gamle analoge receiver, spesielt til film.

875 er vel erstatta av3008/3009, som kostar 10 000/15 000. Så dersom RX-A3010 er å få til 10 000, ser det ut som det kan vera det beste kjøpet
    no.
    Nei, Elkjøp har nok ikke dette tilbudet denne helga.

De hadde dette tilbudet for en stund tilbake.
    Går bare å venter på det samme tilbudet. Synd de bare kjører dette på søndager. Bare å følge med framover.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle selvfølgelig stått helgetilbud eller rettere sagt Søndagstilbud i ny og ne.
    Sorry for den.
    Fikk den med frakt til 10114,-
    Håper tilbudet dukker opp igjen til de som venter.
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahilmen
    Skulle selvfølgelig stått helgetilbud eller rettere sagt Søndagstilbud i ny og ne.
    Sorry for den.
    Fikk den med frakt til 10114,-
    Håper tilbudet dukker opp igjen til de som venter.
    Ser du har CM1 og HTM62.
    Hvordan synes du Yamaha funker på disse?
    Har fullt oppsett med B&W untatt sub og har aldri hatt Yamaha.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ropheim
    Ser du har CM1 og HTM 62.
    Hvordan synes du Yamaha funker på disse?
    Har fullt oppsett med B&W untatt sub og har aldri hatt Yamaha.
    Syns det fungerer veldig bra. Har ikke prøvd så mye annet dessverre, så har ikke så mye å sammenligne mot. Klar å fin tale i HTM62, men kunne tenkt meg å prøve SA Mantra 10 senter eller kanskje B&W cmc2.
    CM1 fikk nytt liv etter bytte av reciever. Mye mer og klarere lyd med Yamaha, samtidig som lydbildet blir mer sømløst på en måte.
    Liker CM1 veldig godt både lydmessig og utseendemessig.
    Er dessverre ikke så flink til å beskrive lydforskjeller, men prøver iallfall.:-D
    Håper det er til litt hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahilmen
    Syns det fungerer veldig bra. Har ikke prøvd så mye annet dessverre, så har ikke så mye å sammenligne mot. Klar å fin tale i HTM62, men kunne tenkt meg å prøve SA Mantra 10 senter eller kanskje B&W cmc2.
    CM1 fikk nytt liv etter bytte av reciever. Mye mer og klarere lyd med Yamaha, samtidig som lydbildet blir mer sømløst på en måte.
    Liker CM1 veldig godt både lydmessig og utseendemessig.
    Er dessverre ikke så flink til å beskrive lydforskjeller, men prøver iallfall.:-D
    Håper det er til litt hjelp.
    Samme her. Er ikke så flink til å beskrive lyden som så mange andre her på forumet.
    Vi prøver i allefall.
    Er glad for innspill fra andre uansett hvordan det er skrevet.

Har hatt flere receivere, men har tilgode å prøve Yamaha.
    Skal bli spennende å prøve RX-A810 selv om denne ikke er av de kraftigste og med mest finesser.

Som du sikkert har lest i poster over så går jeg å venter på Helgetilbud fra Elkjøp på Yamaha RX-A3010.
    Den er nok mer raffinert i lyden enn RX-A810.
    RX-A810 var som sagt på tilbud denne helga til 4495,- hos Elkjøp.
    Skal bruke Cambridge som effekttrinn til fronter.
    Så effektmessing tror jeg RX-A810 holder foreløpig. Skal kun drive senter og bakkanaler.
    Skal også bli spennende å se hvordan romkorreksjonen YPAO funker i forhold til Audyssey og hvordan det generelle lydbildet er.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •