Definitive Technology mythos st forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Definitive Technology mythos st forsterker

hei, lurer på om noen her har ett bra tips til forsterker til disse?
    planen er å bruke de som en del av et 5.1 anlegg, så tenkte kansje en reciver og en effektforsterker til frontene/evt til alle 5 kanaler.

På lsound anbefalte de en Pioneer VSX-LX55 7x150W 7.2 A/V receive

og en Sherbourn PA 2-250 Effektforsterker - 2x250W

virker jo ultolig grei den pioneeren siden det er airplay og iphone app til den,
    men har hørt kansje att pioneer kan være litt lyse av seg i toppen,
    har ikke selv hørt noe særs av pioneer men vet at mine ører er veldig sensetive for herske glassknusende lyder i toppen av diskanten.
    fikk kjøre høytalerene opp mot en kraftig hallgammel onkyo reciver, den syntes jeg var litt for mye stikkende/harsk i toppen ..

spørsmål to er da: er det nødvendig me så mye kraft til frontene som den sherbournen har? vil jo selfølgeli få maksimalt utav høytalerene, men i og med det allerede er en 300 watts forsterker til å drive bassen i høytalerene og de er opgitt men 93 db syntes jeg det hørtes litt mye ut for å få hele potensialet utav dem.

anlegget skal primært brukes til musikk, men skal også kunnes som 5.1...

planen er å kjøpe SuperCube Ref subben og Mythos Gem som bakhøytalere, trenger da kansje en 5 kanalts effektforsterker?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vant en Sherbourne PA 2-160.
    Og om storebrødrene er som den, så er det en en rolig diskant på Sherbourne og litt fyldig i bassen.

Effektforsterker på høytalerne er vært og prøve ut Kun en reciver virker bleik og tam i forhold når en skal se en morrofilm med god lyd... sånn som Transformers, Tron Legacy, Avatar... Blir en ny opplevelse med tilgang på ekstra strøm til høytalerne :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av didar
    hei, lurer på om noen her har ett bra tips til forsterker til disse?
    planen er å bruke de som en del av et 5.1 anlegg, så tenkte kansje en reciver og en effektforsterker til frontene/evt til alle 5 kanaler.

På lsound anbefalte de en Pioneer VSX-LX55 7x150W 7.2 A/V receive

og en Sherbourn PA 2-250 Effektforsterker - 2x250W

virker jo ultolig grei den pioneeren siden det er airplay og iphone app til den,
    men har hørt kansje att pioneer kan være litt lyse av seg i toppen,
    har ikke selv hørt noe særs av pioneer men vet at mine ører er veldig sensetive for herske glassknusende lyder i toppen av diskanten.
    fikk kjøre høytalerene opp mot en kraftig hallgammel onkyo reciver, den syntes jeg var litt for mye stikkende/harsk i toppen ..

spørsmål to er da: er det nødvendig me så mye kraft til frontene som den sherbournen har? vil jo selfølgeli få maksimalt utav høytalerene, men i og med det allerede er en 300 watts forsterker til å drive bassen i høytalerene og de er opgitt men 93 db syntes jeg det hørtes litt mye ut for å få hele potensialet utav dem.

anlegget skal primært brukes til musikk, men skal også kunnes som 5.1...

planen er å kjøpe SuperCube Ref subben og Mythos Gem som bakhøytalere, trenger da kansje en 5 kanalts effektforsterker?
    Kan aldri tro du trenger effekt på disse! Bassene i frontene er etter sigende ekstremt kapable!
    Send en pm til Kane her på forumet, han solgte nettopp sine han kan nok gi deg et ærlig svar på dette.

Ang lydsignaturen til de nyere Pioneer ene er de ikke spesielt lyse i lyden lenger, jeg har hatt endel og de nyere er helt klart mer sofistikerte i lyden!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere får ha tusen takk for gode svar kjører en trollgammel sony stereo forsterker på 2x100W hører at denne har matcher ganske bra, klangmessigt hører det ikke skal mye til for att de skal drapå nei

tror jeg får prøve komboen de på lsound anbefalte da, var litt skeptisk i og med de er jo selgere av begge deler:P

btw disse høytalerene er absolutt til å anbefale

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker, eller forsterkere?

Hey.
    Har ak lagt inn en bestilling ho L-sound på en surround pakke.

Front: Definitive Technology Mythos ST
    Center: Definitive Technology Mythos Ten
    Surround: Definitive Technology SR8080BP

Gleder meg sykt til å få teste ut denne pakken, men må fyrst handle meg ein forsterker. Er litt usikker på hvilken eg skal gå for da eg har litt liten erfaring med dette. Vurderer Pioneer SC-LX86 da eg skulle tru den hadde den effekten som trengtes, men etter samtale med ein kompiss blei eg anbefalt å helder handle ein som var hakket mindre, og helder bruke dei resterende pengan på effektforsterkere til frontene.
    Har også hørt att eg ikkje treng ein så stor forsterker til desse høyttalerne da dei har ein 300w innebygd forsterker til basselementene i hver høytaler.

Tar i mot tipps og meninger rundt dette med glede.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har erfaring med Onkyo på Def-Tech. Synes det låter veldig bra.

En Onkyo TX-NR1010 hadde gjort susen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blei en Pioneer SC-LX86.
    Har ikkje fått den enda, so gleder meg til den kommer over helgen en gang så eg får teste.

Blei anbefalt å droppe effektforsterker til frontene og helder kjøpe meg ein muskelbunt til å drive heile systemet, dette pgr der er innebygde forsterker til bassene i frontene fra før av.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg vurderer å gå til innkjøp av det samme systemet som du har med st fronter, ten som center og 8080 som surround. Du har jo hatt dette nå i et år snart, og jeg lurer bare på om du kan anbefale dette? Har bare et lite rom på 12 kvadrat, så vet ikke om det blir litt overkill. Og så har jeg bare et par spørsmål ang forsterker og sub. Hvilken forsterker har du? Jeg har en ganske ny en fra Denon, Denon AVR4520. Holder den, eller bør jeg kjøpe en effektforsterker i tillegg? Og hva med sub? Ser det er delte meninger om man trenger en ekstern sub eller ikke. Hva synes du?

Håper du kan svare meg:-)

Mvh,

Magnus.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EVV Vis post
    Det blei en Pioneer SC-LX86.
    Har ikkje fått den enda, so gleder meg til den kommer over helgen en gang så eg får teste.

Blei anbefalt å droppe effektforsterker til frontene og helder kjøpe meg ein muskelbunt til å drive heile systemet, dette pgr der er innebygde forsterker til bassene i frontene fra før av.
    Hei!

Jeg vurderer å gå til innkjøp av det samme systemet som du har med st fronter, ten som center og 8080 som surround. Du har jo hatt dette nå i et år snart, og jeg lurer bare på om du kan anbefale dette? Har bare et lite rom på 12 kvadrat, så vet ikke om det blir litt overkill. Og så har jeg bare et par spørsmål ang forsterker og sub. Hvilken forsterker har du? Jeg har en ganske ny en fra Denon, Denon AVR4520. Holder den, eller bør jeg kjøpe en effektforsterker i tillegg? Og hva med sub? Ser det er delte meninger om man trenger en ekstern sub eller ikke. Hva synes du?

Håper du kan svare meg:-)

Mvh,

Magnus.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •