HDMI dropouts fra Yamaha-receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI dropouts fra Yamaha-receiver

Har et problem med min Yamaha RX-V767. Har koblet til en Altibox-dekoder, PS3 og en Apple TV, alle med HDMI, med en 10m Dreamscreen HDMI fra 2005.

Problemet er at bildet detter ut med ujevne mellomrom, fra alle kilder. Noen ganger lyden også. Noen ganger kommer det snø, andre ganger "intet signal" fra prosjektoren. Slik jeg ser det kan dette være enten receiveren som sender for lavt signal, eller at kabelen har blitt ødelagt. Har aldri hatt problem med kabelen tidligere, så jeg er redd det er et problem med receiveren.

Noen med lignende erfaring?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av JD
    Har et problem med min Yamaha RX-V767. Har koblet til en Altibox-dekoder, PS3 og en Apple TV, alle med HDMI, med en 10m Dreamscreen HDMI fra 2005.

Problemet er at bildet detter ut med ujevne mellomrom, fra alle kilder. Noen ganger lyden også. Noen ganger kommer det snø, andre ganger "intet signal" fra prosjektoren. Slik jeg ser det kan dette være enten receiveren som sender for lavt signal, eller at kabelen har blitt ødelagt. Har aldri hatt problem med kabelen tidligere, så jeg er redd det er et problem med receiveren.

Noen med lignende erfaring?
    Problemet er nok kombinasjonen med receiver og en eldre HDMI ledning.....
    10 m er langt...hva brukte du før Yamahaen?
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Problemet er nok kombinasjonen med receiver og en eldre HDMI ledning.....
    10 m er langt...hva brukte du før Yamahaen?
    Brukte direkte kobling fra PS3. Kjøpte receiveren for å kunne få flere kilder inn til projektoren.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Brukte direkte kobling fra PS3. Kjøpte receiveren for å kunne få flere kilder inn til projektoren.
    Tror nok at noen kombinasjoner av lang HDMI og hva som er i hver ende noen ganger kan falle uheldig ut....men du kan jo prøve med å bare koble til en boks om gangen, og se om det gjør noe forskjell....kan jo også være at Apple ting inn i en receiver ikke bestandig er bra....uten at jeg har noen erfaring med det....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dro og kjøpte en Supra High Speed HDMI-kabelm skal prøve den senere for å se.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dro og kjøpte en Supra High Speed HDMI-kabel skal prøve den senere for å se.
    Ser ut til at det var kabelen som var problemet, så en film med Supra-kabelen nå, uten noen problemer. Dyr løsning, men så lenge det funker så...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Ser ut til at det var kabelen som var problemet, så en film med Supra-kabelen nå, uten noen problemer. Dyr løsning, men så lenge det funker så...
    Ledninger ikke til å kimse av.....jeg er en kabelnisse og har vært det i snart 40 år...og glad for at ting ble bra....:-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg sliter med dropouts jeg også

Jeg har en Yamaha rx v767 reciever og jeg sliter også med dropouts. Det kommer og går. Jeg trodde lenge det var tven og har byttet hovedkort i den, men det hjalp jo selvfølgelig ikke noe.

Jeg lurer derfor på om det hjalp med ny kabel? Bør jeg investere i en Supra High Speed HDMI? Jeg har i dag en High Speed HDMI kabel.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av dozeoff
    Jeg har en Yamaha rx v767 reciever og jeg sliter også med dropouts. Det kommer og går. Jeg trodde lenge det var tven og har byttet hovedkort i den, men det hjalp jo selvfølgelig ikke noe.

Jeg lurer derfor på om det hjalp med ny kabel? Bør jeg investere i en Supra High Speed HDMI? Jeg har i dag en High Speed HDMI kabel.
    Det er fabrikatet som er avgjørende....SUPRA vet hav de holder på med...:-)

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte selv min 10m på biltema, å har aldrig hatt noe problem med denne. Å den er 4 år gammel :P
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Min kabel er av typen High Speed with Ethernet fra produsenten HAMA. Vil en kabel fra Supra være mye bedre enn den?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Min kabel er av typen High Speed with Ethernet fra produsenten HAMA. Vil en kabel fra Supra være mye bedre enn den?
    Min gyldne regel her er at om du ikke har problemer så trengs det vel ikke å byttes ?
    --------------------------------------------

Har noe tilsvarende med projektorern min, men litt merkeligere.

Det er ikke så mye tilfeldige dropouts men rundt etter 2 timers bruk +\- 10 minutter så mister den signal, kommer tilbake mister signal igjen etter et minutt og er etter helt fin.

Tipper sånn sett sjøl og at det er kabelen, siden jeg ikke har noe problem med tv'n som er kobla til samme reciever, og det er vel en 5m hdmi fra biltema jeg har røska litt i gjennom noen flyttinger av pj'n.

Er sånn sett 70% sikker det er kabelen, 30% at det kan være projektoren er jo en billig optoma med omtrent 1300 timer på seg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hadde jeg ikke hatt problem hadde jeg ikke giddet bytte kabel, men som jeg skrev har jeg jo nettopp det.

Lurer derfor på om et bytte av kabel vil løse problemet, eller om jeg heller bør ta med meg recieveren tilbake til Elkjøp og reklamere på den.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hadde jeg ikke hatt problem hadde jeg ikke giddet bytte kabel, men som jeg skrev har jeg jo nettopp det.

Lurer derfor på om et bytte av kabel vil løse problemet, eller om jeg heller bør ta med meg recieveren tilbake til Elkjøp og reklamere på den.
    Om du kjenner noen som har en 10m liggende, så kan du jo prøve. I noen tilfeller så kan det faktisk hjelpe å bytte kabelen. Men hdmi kortet i reciever kan også ha klikket. Om det går ann å opgradere software i reciever, så kan du prøve dette også. egentlig vannskeli å si hvor problemet ligger i noen tilfeller
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Philips High HDMI kabel (2 m) som jeg testet nå. Foreløpig ser det bra ut. Skurringen/grønnfargen er ihvertfall borte nå. Får håpe det varer... Men later til at det ihvertfall ikke er noe galt med recieveren.

Trodde HAMA kunne lage kabler, men så feil kan man ta. hehe.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har før kjørt en billig 10m fra pc til tv og det funka fint, men når jeg testa samma kabel i pc skjermen ble bildet helt ubrukelig med hovedsaklig masse grønn moskito støy.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •