Er Yamaha RX-V3067 ennå en god receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 59
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Yamaha RX-V3067 ennå en god receiver?

Jeg ser at den selges til rundt 8000 kroner nå, og den gjorde det jo bra i tester da den kostet dobbelt så mye. Jeg skal ha noe til å drive et 7.1 (egentlig 7.2, men med to ulike suber til ulike frekvensområder - 15" og 12", så de får samme signal fra forsterkeren), og jeg må ha et godt romkorreksjonssystem. Yamaha RX-V3067 støtter iallfall både audio return og 3D, og kanskje nettverk via HDMI også. Så det er vel ikke så mye som mangler der, eller hva? Etter det jeg har hørt, skal også romkorreksjonen være god på den modellen. Så er det noe jeg kan kaste meg over, eller bør jeg få noe nyere? Jeg må vel understreke at jeg blåser i iDritt-funksjonalitet (ingen halvspist frukt i dette huset, nei!) og alle slags former for streaming og sånt. Det siste tar serveren seg av!

Jeg kan også få en brukt Pioneer LX83 for rundt 10 høvdinger, men er den bedre eller er det ikke noe mer å satse på?

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller ingen ting av halvspist frukt, men har en v3067 og den gjør jobben sin her.
    Romkorreksjonen er bedre enn på de fra Nad, onkyo, denon og H/K som jeg har prøvd. Funksjonsmessig har den mere enn jeg kan koble til og alt fungerer.
    Lydmessig er den helt rå på film og musikk. Bra med krefter og topp og enkel meny. Anbefales.

Newcomer MortenV sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat investert i en 3067 til den nette sum av 7500kr, helt ny! Så om du får en til 8000kr så må vel det anses som et meget bra kjøp og veldig mye lyd for pengene. Tenk hvor mange blu-ray du får for mellomlegget opp til en A3010 (som jeg antar er alternativet)!

Morten

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er knallbra.

Har den selv og er meget fornøyd.

Løp og kjøp.

Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter selv å lurer på reciver. 3067 er helt klart den som drar mest, men jeg sitter alikevell med den følelsen: er denne det beste valget for 8000.- ?

Jeg synes det er litt mye penger å bruke på noe som ikke er verdt det, hvis dere skjønner.

Systemet jeg har består av:

Klipsch RF-83
    Klipsch RC-64
    Klipsch RS-52
    Klipsch RS-3
    SVS PB 12Plus/2

Med tiden blir det effekt på frontrekken, men hvor bra klarer 3067 å dra dette lasset?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt dette høres veldig bra ut! Jeg lurer på om jeg bare skal hive meg uti det. godt fungerende romkorreksjon er faktisk det viktigste for meg, for rommet er helt på trynet formet (skråtak, merkelige vegger osv) som en gjennomsnittlig hytte vel er. For dette skal på hytta og drive Wharfedale-høyttalere fra tidlig på 80-tallet som frontrekke (to E30 inntil hverandre som senter, og antakeligvis et sett E20 oppå et sett E50 som fronter, inntil jeg får tak i E70 eller E90 å bytte dem ut med) og et eller annet nyere og mindre og ikke så veldig godt synlig som surround- og bakhøyttalere (de må stå oppå takbjelkene i 220 cm høyde, og det må ikke se altfor drastisk ut...). Så den fulle kraften får jeg nok aldri bruk for, men det var denne korreksjonen...

Jeg ser at for et par høvdinger til får jeg Onkyo TX-NR809 med Audyssey 2EQ™ Automatisk romkalibrering. Vet noen hvordan disse formene for romkorreksjon er ri forhold til hverandre?

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cocoz
    Sitter selv å lurer på reciver. 3067 er helt klart den som drar mest, men jeg sitter alikevell med den følelsen: er denne det beste valget for 8000.- ?

Jeg synes det er litt mye penger å bruke på noe som ikke er verdt det, hvis dere skjønner.

Klipsch RF-83
    Klipsch RC-64
    Klipsch RS-52
    Klipsch RS-3
    SVS PB 12Plus/2

Med tiden blir det effekt på frontrekken, men hvor bra klarer 3067 å dra dette lasset?
    Den er ikke gammel, og da den kom ut for to år siden(?) kosta den 19 lapper, så dette er et røverkjøp. Jeg kjøpte den selv nylig og anbefaler den varmt fordi.

1. Den er strømsterk og leverer bra med effekt selv uten effektforsterker
    2. YPAO romkorrigeringen er svært presis
    3. Pris

Anbefales varmt!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! (Selv om den var til han andre...) Jeg tror den med presis romkorrigering avgjorde saken, særlig siden jeg har funnet ut et annet sted at det er multipoint, så den kan justere for 8 sitteposisjoner. Det blir omtrent det jeg får i sofaen, så da er vi i boks.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte en yamaha rx-v3067 hos surround kl 1330 og den er allerede sendt:-D
    Slik liker vi. Ingen liker og vente på Julenissen

Nå er ikke jeg noe særlig "hifi-kino-lærd", men du kan stole på at jeg liker å gjøre en god handel

Egentlig er det ikke pengene som driver meg, men vissheten om at jeg skal leve med valget lenge etterpå. Gid hadde jeg bare vært like ærgjerrig i andre ting jeg foretok meg:cry: 8)

Kanskje AVforum er i ferd med å gjøre med bevisst og ærgjerrig.......nei fysjamei da får jeg jo ikke så mye tid til og nyte YAMAHA RX-V30678) (Kjekt og skrive modellnavnet;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he, jeg skulle bestilt tidligere i dag jeg også... Så hadde jeg hatt den til helga. Men uansett så skal den jo på hytta, og dit drar jeg først neste helg.

Jeg bør vel si at jeg er godt fornøyd med den RX-V2500-en som står i kinoen her hjemme, men romkorreksjonen der er ikke god nok for hytta, tror jeg. Den har nemlig bare Mirage-høyttalere med svært lik klang og en firkantet skoeske av et rom å jobbe med. Så den har det litt enklere. Og så har jeg jo to Yamaha RD-350 motorsykler, en 50-hesters Yamaha påhengs og ga min sønn en Yamaha RD-125 til konfirmasjonen. Så den kommer i godt Yamaha-selskap her!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dermed var det gjort. Yamaha RX-V3067 bestilt, og to par Dynavoice Magic FX-4 EX som jeg skal teste som bakhøyttalere i oppsettet. Det kan bli interessant å se om de funker opp mot Wharfedalene. Hvis ikke, er det jo heldigvis returrett på sånt.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Romkorreksjonen er bedre enn på onkyo . Må opp på xtpro 32 med audessy for å få bedre mener jeg. Har testet de under den og de klarte ikke min stue. Bli nok fornøyd. Grattis begge to.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Alt dette høres veldig bra ut! Jeg lurer på om jeg bare skal hive meg uti det. godt fungerende romkorreksjon er faktisk det viktigste for meg,
    Jeg ser at for et par høvdinger til får jeg Onkyo TX-NR809 med Audyssey 2EQ™ Automatisk romkalibrering.

Vet noen hvordan disse formene for romkorreksjon er ri forhold til hverandre?
    Det jeg vet, leste jeg litt om på Audyssey sine sider. Her var romkoresjonen delt inn på flere nivå...tror det var 2EQ, MultiEQ, MultiEQ, MultiEQ XT, Multi EQ 32?
    I tillegg kom jo diskusjonen hvordan de forskjellige produsentene implementerte romkoresjonen i recieverene sine
    Alt dette gjorde at Yamaha sitt Eq-system hørtes ok ut8) De har i hver fall laget det selv, forstått det, implementert det i sine egne produkter. 8)

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet alle unntatt xt32pro og ingen taklet klangen og lyden i min stue.
    Yapo hadde ingen problem med dette og resultatet ble topp.
    Tror ikke dere vil angre på kjøpet.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sweeeeeet8)

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch RF-83
    Klipsch RC-64
    Klipsch RS-52
    Klipsch RS-3
    SVS PB 12Plus/2

for og få full utnyttelse av disse høytalerene , så klarere ikke yamaha rx-v 3067 det aleine...klipsch rf-83 er ein stor høytaler som liker utrolig mye strøm , så her har jeg villet kjøpt meg effektforsterker...jeg har et klipsch synergy f20 i front , men jeg måtte kjøpe meg effektforsterker for og få den opptimale lyden , og disse høytalerene har bare 2 x 6.5 toms...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch RF-83
    Klipsch RC-64
    Klipsch RS-52
    Klipsch RS-3
    SVS PB 12Plus/2

Har selv 3067 på RF-63, den klarer fint å dra høyttalerene helt til du begynner å bevege deg et stykke inn på pluss siden på forsterkeren. Klipsch er jo egentlig noen lettdrevne høyttalere, men ELSKER strøm, så får å få full utnyttelse så vil jeg anbefale et effekttrinn Kan virkelig anbefale 3067! angrer ikke ett sekund på kjøpet, og det va da den var ny, 16 lapper Kjør på!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er RX-v3067 betre enn Onkyo TX-NR5008? Nokon som veit korleis desse er målt opp mot kvarandre?Planen var 5008, men ser 3067 er mykje billigare.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •