Er Yamaha RX-V3067 ennå en god receiver? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 59 av 59
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er 3067 en bra match for Dali Concept 8? Og i forhold til Yamaha RX-A1010 Black som er en nyere modell?

Ser de ligger på samme pris nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3067 er vel ein del kraftigare enn 1010?

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da merkelig at Hifiklubben skulle påstå noe sånt. Hvilket merke er det nå de selger igjen? Ærlig talt har jeg litt problemer med å se for meg de høyttalerne et kraftverk som 3067 ikke klarer å drive veldig greit! Da må vi nok opp på det høytaleranlegget Iron Maiden brukte under Rock in Rio...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne vs. NAD M15

Dette blir muligens litt synsing.

Jeg har NAD M15 (den første, altså ikke HD). Og på denne finnes det inget auto-oppsett romkorreksjon.

Det viktigste for meg er musikk, og på det gjør denne en fantastisk jobb i mine ører. Utrolig lite støy, samt en signatur jeg er meget fornøyd med.
    Men denne begynner jo å bli relativt gammel (man er jo på M15HD2 nå), så jeg lurer på om noen vet, eller har noen formening om hvordan denne er på stereo-biten kontra M15 ?

(Og dropp gjerne svar som "jeg tror den er konge" uten noen forklaring. :-) )

For på film, som er 2.pri, er det INGEN tvil om at denne vil gi meg en MYE bedre opplevelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Det var da merkelig at Hifiklubben skulle påstå noe sånt. Hvilket merke er det nå de selger igjen? Ærlig talt har jeg litt problemer med å se for meg de høyttalerne et kraftverk som 3067 ikke klarer å drive veldig greit! Da må vi nok opp på det høytaleranlegget Iron Maiden brukte under Rock in Rio...

Så dette er ein bra forsterkar med andre ord?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis spørsmålet ditt er om 3067 er en bra forsterker, så er svaret nei, den er meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Hvis spørsmålet ditt er om 3067 er en bra forsterker, så er svaret nei, den er meget bra.
    LIKER!! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er å dra og lytte, kjenne og smake på produktet selv.
    Alle har forskjellige preferanser og liker forskjellige ting, så dra rundt og lytt til litt forskjellige merker, det er mitt stalltips :wink:

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Det beste er å dra og lytte, kjenne og smake på produktet selv.
    Alle har forskjellige preferanser og liker forskjellige ting, så dra rundt og lytt til litt forskjellige merker, det er mitt stalltips :wink:
    Vel og bra, men du får ikke prøvd med de høytalerene du har hjemme, det rommet du har hjemme og sikkert ikke spilt så høyt som du ønsker. Det er i slike situasjoner du merke forskjell på en v3067 og en nyere, men svakere A1010.

Mitt tips er å handle et sted du får byttet / returnert. Mange med 30 dager åpent kjøp om dagen. Noen skal ha et lite klargjøringsgebyr ved retur, men dette er lite mot å brenne inne med feil forsterker.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Dette blir muligens litt synsing.

Jeg har NAD M15 (den første, altså ikke HD). Og på denne finnes det inget auto-oppsett romkorreksjon.

Det viktigste for meg er musikk, og på det gjør denne en fantastisk jobb i mine ører. Utrolig lite støy, samt en signatur jeg er meget fornøyd med.
    Men denne begynner jo å bli relativt gammel (man er jo på M15HD2 nå), så jeg lurer på om noen vet, eller har noen formening om hvordan denne er på stereo-biten kontra M15 ?

(Og dropp gjerne svar som "jeg tror den er konge" uten noen forklaring. :-) )

For på film, som er 2.pri, er det INGEN tvil om at denne vil gi meg en MYE bedre opplevelse.
    Yamahaen er ikke "helt fantastisk" til stereo, den er god men i forhold til lyden jeg har i stua står den en god del tilbake. Den blir ikke så findetaljert men er veldig bred i lyden, veldig hifi. Hvordan den blir i forhold til din nad, skal jeg ikke uttale meg om. I stua har jeg klipsch rf62 og music angel rørforsterker, yamahaen står i kinoen med xtz 99.36. Personlig mener jeg at xtz ene er bedre enn klipschene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espennor
    Yamahaen er ikke "helt fantastisk" til stereo, den er god men i forhold til lyden jeg har i stua står den en god del tilbake. Den blir ikke så findetaljert men er veldig bred i lyden, veldig hifi. Hvordan den blir i forhold til din nad, skal jeg ikke uttale meg om. I stua har jeg klipsch rf62 og music angel rørforsterker, yamahaen står i kinoen med xtz 99.36. Personlig mener jeg at xtz ene er bedre enn klipschene.
    Takk for synsing. Tipper ingen kan si noe veldig spesifikt om min problemstilling, men hvis den ikke er "helt fantastisk" til stereo, så jager jeg oppgraderingsspøkelset på dør for denne gang... :-)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    reddevil87, det virker iallfall ikke som den protesterer på belastninger... Jeg tror nok elementene vil hoppe ut av høyttalerkassen og stryke på dør i protest over filleristingen lenge før Yamahaen slipper opp for strøm!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    reddevil87, det virker iallfall ikke som den protesterer på belastninger... Jeg tror nok elementene vil hoppe ut av høyttalerkassen og stryke på dør i protest over filleristingen lenge før Yamahaen slipper opp for strøm!

Testa forsterkeren idag, og den falt ut på -10dB. Er det feil kobla/innstilt?
    Noen som har tips til innstillinger?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reddevil87
    Eg sa jo den va bra Lasse.. ;-)

Ha du køyrt autokalibrering? Sjekka kablane? Ingen kortslutning? + på + og - på -?

Skulle våre i den tekniske tråden men..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Eg sa jo den va bra Lasse.. ;-)

Ha du køyrt autokalibrering? Sjekka kablane? Ingen kortslutning? + på + og - på -?

Skulle våre i den tekniske tråden men..
    Alt ser greitt ut slek sett... Ta deg ein tur oppom og hjelp meg

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikke satt til max -10 db da. Party innstilling eller noe. Var slik på min gamle Denon, har ikke gravd meg like mye ned i menyene til Yamaha enda.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vuderer selv RX-V3067.

Korleis blir den i forhold til høgtalerene mine, som er;

Dynavoice Ch. M-65:

På forhånd takk for svar!

Litt sent svar, men det er samme høyttalere jeg har på min, og det låter meget bra. Er overraskende bra trykk i de med denne forsterkeren, og jeg har ikke merket noe svakheter. Og jeg har dratt på en god del mer enn med gamle forsterkeren.
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du oppdatert firmware? Det var et par snåle særegenheter på min (blant annet nektet den å kjøre gjennom 3D), men det forsvant etter oppdateringen.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du satt ohm på forsterkeren ned?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •