Hjemmekino-forsterker til Dali Zensor 1/Concept 1: Onkyo TX-NR609 vs Pioneer VSX-921

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino-forsterker til Dali Zensor 1/Concept 1: Onkyo TX-NR609 vs Pioneer VSX-921

Jeg skal skaffe meg hjemmekinoanlegg for første gang, og jeg trenger hjelp med valg av forsterker.

Av høyttalere har jeg allerede et par Dali Concept 1, som jeg tenkte å bruke som surround-høyttalere. Disse står for øyeblikket i et annet rom, koblet til en stereo-forsterker. For front og senter tenkte jeg i utgangspunktet å kjøpe et par til med Concept 1 + Concept Center, men folka på HiFi-klubben anbefalte heller Dali Zensor, som bare er litt dyrere, men visstnok spiller mye bedre. Ser derfor ut til at høyttaleroppsettet blir:
    Front: Dali Zensor 1
    Senter: Dali Zensor Vokal
    Surround: Dali Concept 1
    Sub: DALI SUB E-12F eller XTZ 99 W10.16 eller XTZ 99 W12.16

Nå trenger jeg altså en forsterker. Har kikka på Onkyo TX-NR609 og Pioneer VSX-921. De koster hhv 2695 kr og 2799 kr på nett akkurat nå. Har lest testen i Hjemmekino der begge disse var med, og Pioneer-forsterkeren ble best i test, men jeg har sett mye forskjellige meninger om hvilken av disse som er best. Spørsmålet er hvilken som vil fungere best med høyttaleroppsettet mitt. Jeg har jo ingen store fronter, så det burde vel kanskje fungere bra uansett? Noen som har noen tips? All slags streaming- og multimedia-muligheter har lite å si. Er først og fremst opptatt av lydkvaliteten, og først og fremst i film, men anlegget vil bli brukt til musikk også.

Trenger for øvrig tips til subwoofer. Veldig usikker på hva jeg bør kjøpe der. Anlegget skal stå i et rom på ca 3x4 kvm.

Setter stor pris på alle råd.

Newcomer joaksle sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er ny på dette og skal til å kjøpe meg en pakke selv (Zensor 7+DENON AVR-3312), men har hørt fra de fleste at DENON og NAD skal være veldig gode til Dali høyttalere. Ring HiFi klubben eller send de en mail :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •