Vil forsterkeren min bli for liten ?? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 83 av 83
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det er to måter å se på dette. Med effektålighet mener man den energien talespolen i hvert element klarer å motta uten at man får varmgang. Dette er ikke nødvendigvis det samme som at et høyttalerelement takler samme mengde watt på en skikkelig dyp basstone som det gjør ved å gjengi en transient. Ved en slik tortur vil elementet gå utenfor sitt maksimale slagfelt og dermed likevel begrense maksvolum.

Så det er, som du nevner, viktig å påpeke at teorien er litt mer kompleks. Jeg er enig i at Klipsch er en høyttaler som spiller ganske høyt, men jeg syntes ikke den er tunet for å gå serlig dypt.

Det man derimot pleier å være enig i er at en lettdreven høyttaler har mer dynamikk enn en som er vesentlig tyngre å drive. Og man trenger da ikke slike monster forsterkere for å oppleve skikkelig god dynamikk. Forutsatt at ikke impedansen er veldig vanskelig.

Kan skrive under på det. :P

Prøvde i helgen å se hvor nære jeg kunne klare å komme en måling på en Rihanna sang som noen her på forumet fikk et overveldende resultat på. Jeg ga meg på 110dB(C-vekting, treg respons) fordi da gjorde det vondt i ørene (sangen hadde tydelig en del kompressjon). Jeg var ikke interessert i å ta på hørselvern for å finne maks, så det ble med det resultatet.

Og jeg ser på meg selv som glad i høyt volum til tider. :P

Geir Arne
    Så med andre ord, så mener du ,at jeg vil få vondt i mine ører når jeg vrenger til ?? hehe

Etter innspilte HT så klart :-)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toilethunter
    Så med andre ord, så mener du ,at jeg vil få vondt i mine ører når jeg vrenger til ?? hehe

Etter innspilte HT så klart :-)
    Kortfattet mener jeg at lettdrevne høyttaler ikke nødvendigvis kan spille så mye høyere enn tungdrevne så sant forsterkerkraften er "tilstrekkelig".

Det andre er at om høyttalerne dine vil klare 110dB vil jeg tro det er høyt nok ja.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Kortfattet mener jeg at lettdrevne høyttaler ikke nødvendigvis kan spille så mye høyere enn tungdrevne så sant forsterkerkraften er "tilstrekkelig".

Det andre er at om høyttalerne dine vil klare 110dB vil jeg tro det er høyt nok ja.

Geir Arne
    Da får jeg håpe, at jeg har investert i nok kraft da :-)

Me like :-)

Gud bedre, så jeg gleder meg nå ja :-)

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •