Vil forsterkeren min bli for liten ?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 83
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Bare hyggelig det.

Du får se hvilke anbefalinger du får. Kan jo legge til at en effektforsterker er fin å ha. Kjøper man en av god kvalitet holder de fint i 10 år. De er i tillegg enkelt laget, uten noe fiks fakseri. Dermed kan du rimelig sikkert også bruke den til andre høytalere, om du bytter de ut.

Men gjør deg selv en tjeneste med å begrense volumet litt når du bruker den receivern da. Hadde vært trist om man skulle sprenge en diskant e.l.
    :-)

Ja får se om det kommer noe anbefalinger :-)

Da blir det å se seg om etter en effektforsterker ;-) Men har jeg forstått deg riktig, så kan jeg spille mye høyere med en effektforsterker ? :-)

Lover..skal være snille med de inntil en effektforsterker er på plass :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toilethunter
    :-)

Ja får se om det kommer noe anbefalinger :-)

Da blir det å se seg om etter en effektforsterker ;-) Men har jeg forstått deg riktig, så kan jeg spille mye høyere med en effektforsterker ? :-)

Lover..skal være snille med de inntil en effektforsterker er på plass :-)
    Om du kjøper en god effektforsterker så kan du spille høyere uten å være redd for at diskanter som ryker. Men da må du passe på så de ikke får for mye guffe da. Du vil høre når det begynner å bli nok. I tillegg må du beregne en god del tid på innspilling av høytalerne.

Om du har interesse av det så kan du finne en brukt effektforsterker. Trenger ikke å være noe dårligere av den grunn.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Om du kjøper en god effektforsterker så kan du spille høyere uten å være redd for at diskanter som ryker. Men da må du passe på så de ikke får for mye guffe da. Du vil høre når det begynner å bli nok. I tillegg må du beregne en god del tid på innspilling av høytalerne.

Om du har interesse av det så kan du finne en brukt effektforsterker. Trenger ikke å være noe dårligere av den grunn.
    Da gjenstår det bare å finne en god effektforsterker :-) Skal nok passe veldig godt på de :-) Skal nok latt de få spille noen gode lange timer før jeg skrur til ja :-)

Tenkte jeg skulle kjekke bruktmarkedet før jeg evt går til innkjøp på en ny :-)

Takker å bukker :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gjenstår det bare å finne en god effektforsterker :-) Skal nok passe veldig godt på de :-) Skal nok latt de få spille noen gode lange timer før jeg skrur til ja :-)

Tenkte jeg skulle kjekke bruktmarkedet før jeg evt går til innkjøp på en ny :-)

Takker å bukker :-)
    Det anbefales. Finn deg en Vincent/Rotel/Parasound som er et år eller noe. Disse holder stort sett i mange år.

Jeg for min del vet ikke hvilken klang du får med Parasound/Rotel på Yamaha. Vet bare at Parasound og Vincent gir en varm klang. Men det kommer helt an på høytalerne du parrer de med.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får gratulere så mye med flotte nye høytalere :-D
    Hvordan syns du de låter så langt?

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yamaha høytalerene er jo varm i klangen , så jeg ville gått for ein rotel rb-1562 , eller større...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Tror den Rotelen kan være passelig for disse høyttalerne.

Om du skal ha en ren stereoforsterker kan du se på NAD 390DD.

Geir Arne
    Tenkte faktisk å bestille den :-)

Må ærlig si, at jeg ikke helt har skjønt forskjellen på stereoforsterker og effektforsterker :-( Kan noen forklare det ? Er det ikke effekt jeg trenger ? :-)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte faktisk å bestille den :-)

Må ærlig si, at jeg ikke helt har skjønt forskjellen på stereoforsterker og effektforsterker :-( Kan noen forklare det ? Er det ikke effekt jeg trenger ? :-)
    Spørsmålet var for å kartlegge om du skal ha multikanal eller ren stereo. Ved førstnevnte trenger du kun effektforsterker. Ved siste alternativ kan du også bruke første alternativ, men en dedikert integrert stereoforsterker(2-kanals forforsterker og effektforsterker i et kabinett) kan være en smart løsning. NADen ble nevnt da denne har bl.a. HDMI inn og sub kontroll. Dermed kan denne langt på vei ta over for en receiver, så lenge man bare skal bruke to kanaler.

Forskjellen mellom integrert og effektforsterker er at førstnevnte har volumkontroll, inngangsvelger, etc. Begge kan i utgangspunktet kalles en stereoforsterker(eller mono om den er todelt, gjelder bare effektforsterker) men det var integrert jeg siktet til. Til sammenligning kan man kalle en receiver en multikanals integrert forsterker.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet var for å kartlegge om du skal ha multikanal eller ren stereo. Ved førstnevnte trenger du kun effektforsterker. Ved siste alternativ kan du også bruke første alternativ, men en dedikert integrert stereoforsterker(2-kanals forforsterker og effektforsterker i et kabinett) kan være en smart løsning. NADen ble nevnt da denne har bl.a. HDMI inn og sub kontroll. Dermed kan denne langt på vei ta over for en receiver, så lenge man bare skal bruke to kanaler.

Geir Arne
    For å være helt ærlig , så vet jeg kun, at jeg vil ha best mulig lyd :-) Høy sådan :-)og innfor rimelighetens grenser hehe.. Har revurdert helt nye høytalere da det blir litt i overkant av hva jeg hadde tenkt.Viste ikke , at jeg måtte ha effektforsterker for å kunne få grom lyd. Så er nå på leit på bruktmarkede.. Håper å kunne slippe unna med rundt 20 000 lapper. Eller om jeg bare beholder mine Infinity Alpha 50.Kjøper ny effektforsterker ( Rotel 1572 ) Så vente på feriepenger til å se etter nye høytalere ..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Får gratulere så mye med flotte nye høytalere :-D
    Hvordan syns du de låter så langt?
    Ikke hentet de enda :-( Har bydd på noen brukte :-) Får se om det slår an før jeg evt henter de ut :-)
    Men skal komme med tilbake melding , så snart det er oppe å går :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg burde skrive hvilken type musikk jeg hører på :-) Er stort sett alt etende..Men går mest i Trance :-)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være helt ærlig , så vet jeg kun, at jeg vil ha best mulig lyd :-) Høy sådan :-)og innfor rimelighetens grenser hehe.. Har revurdert helt nye høytalere da det blir litt i overkant av hva jeg hadde tenkt.Viste ikke , at jeg måtte ha effektforsterker for å kunne få grom lyd. Så er nå på leit på bruktmarkede.. Håper å kunne slippe unna med rundt 20 000 lapper. Eller om jeg bare beholder mine Infinity Alpha 50.Kjøper ny effektforsterker ( Rotel 1572 ) Så vente på feriepenger til å se etter nye høytalere ..
    En NAD 390DD og noen gode høyttalere, sammen med to suber, vil gi deg det du ønsker. Skal du spille høyt vil jeg anbefale å kjøpe sub(er) fremfor å kjøpe en effektforsterker.

Driver nå min kino med en liten pinglete Yamaha RX-V1067(tilsvarer nesten Pioneer LX50). Denne kombinert med aktiv deling gjør at jeg kan spille ganske høyt da subene tar seg av alt under 100hz(for øyeblikket) selv om den ikke er voldsomt kraftig. Jeg får ikke maksimalt ut av systemet på denne måten, men det er en god middelvei.

Geir Arne

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du evt skulle kjøpe inn HT's til surround så vil jeg annbefale deg å handle inn denne -> Adcom 7705<- Det er ett MONSTER!! Å billig som fy for tiden.

Emotiva Xpa-2 er jo også ett alternativ, den får du til norge for rundt om 6-7k
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En NAD 390DD og noen gode høyttalere, sammen med to suber, vil gi deg det du ønsker. Skal du spille høyt vil jeg anbefale å kjøpe sub(er) fremfor å kjøpe en effektforsterker.

Driver nå min kino med en liten pinglete Yamaha RX-V1067(tilsvarer nesten Pioneer LX50). Denne kombinert med aktiv deling gjør at jeg kan spille ganske høyt da subene tar seg av alt under 100hz(for øyeblikket) selv om den ikke er voldsomt kraftig. Jeg får ikke maksimalt ut av systemet på denne måten, men det er en god middelvei.

Geir Arne
    Skal ha det til ettertanke :-) Skulle gjerne gått for det, men tviler mine foreldre blir så happy da hehe. Har seg slik, at anlegget står på hytten til mine foreldre. Såvidt jeg får ha store høytalere.Så kommer jeg med sub, så mister jeg vel retten til å låne den hehe. Og der jeg bor er for lite :-(

Men takker for gode innspill ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Om du evt skulle kjøpe inn HT's til surround så vil jeg annbefale deg å handle inn denne -> Adcom 7705<- Det er ett MONSTER!! Å billig som fy for tiden.

Skal sjekke ut :-) Takker ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja dette så bokstavelig ut som et monster :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvem som selger disse Emotiva ?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adcom'en har en 2.2kw strømforsyning, å du kommer nokk til å slite med å bære den, en kompiss av meg fikk nettop sin i posten å den måtte slepes ned til huset

Emotiva Audio: Audiophile Quality Multi Channel Amplifiers, Stereo Preamplifiers, Audio/Video Processors, and Award Winning Speaker Systems At Direct Prices

Den må importeres, men ingen problem. Mange her på forumet som har gjort det. Er du heldig så finner du kanskje en på brukten. Men husk, Emotiva xpa-2 er en 2 kanals effektforsterker
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adcom'en har en 2.2kw strømforsyning, å du kommer nokk til å slite med å bære den, en kompiss av meg fikk nettop sin i posten å den måtte slepes ned til huset

Emotiva Audio: Audiophile Quality Multi Channel Amplifiers, Stereo Preamplifiers, Audio/Video Processors, and Award Winning Speaker Systems At Direct Prices

Den må importeres, men ingen problem. Mange her på forumet som har gjort det. Er du heldig så finner du kanskje en på brukten. Men husk, Emotiva xpa-2 er en 2 kanals effektforsterker
    Hehehe..Bra jeg har truck på jobben da :-)

Skal det bli, så blir det xpa-2 :-) Den så fet ut :-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe..Bra jeg har truck på jobben da :-)

Skal det bli, så blir det xpa-2 :-) Den så fet ut :-)

Hehe

Ta en tur innom Emotiva trådene, finnes 1 pristråd og 1 vanlig tråd for merket.

Mvh
    Svein S

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •