problemer med nad 748

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

problemer med nad 748

Hei folkens. Har litt problemer med ny Nad reciever så håper noen av dere her inne kan hjelpe. Problemet er at jeg ikke får hdmi til å funke,har koplet den i monitor out å inn i tv,men får ikke lyd å bilde på den. Når jeg slår tv på kanalen det er koplet til står det "ekstern forsterker aktiv" å svart skjerm,så trykker jeg på meny på reciever for å stille litt runt så kommet meldingen "ingen video signal koplet til" å skjermen er fortsatt svart. Får heller ingen lyd når jeg ser tv. MEN,når jeg fjerner hdmi å bruker rød å hvit lydkabel kommer lyden på tv. Har ikke testet med annen video kabel for å se menyen på den for jeg har ikke å alt er stengt i dag,men må jo ha hdmi! Tv er en 1 år gammel phillips led så ingangene til hdmi på den må jo ver gode nok.
    Noen som har hatt lignende problem og løsninger?
    Svar mottas med takk:-D

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ironzero
    Hei folkens. Har litt problemer med ny Nad reciever så håper noen av dere her inne kan hjelpe. Problemet er at jeg ikke får hdmi til å funke,har koplet den i monitor out å inn i tv,men får ikke lyd å bilde på den. Når jeg slår tv på kanalen det er koplet til står det "ekstern forsterker aktiv" å svart skjerm,så trykker jeg på meny på reciever for å stille litt runt så kommet meldingen "ingen video signal koplet til" å skjermen er fortsatt svart. Får heller ingen lyd når jeg ser tv. MEN,når jeg fjerner hdmi å bruker rød å hvit lydkabel kommer lyden på tv. Har ikke testet med annen video kabel for å se menyen på den for jeg har ikke å alt er stengt i dag,men må jo ha hdmi! Tv er en 1 år gammel phillips led så ingangene til hdmi på den må jo ver gode nok.
    Noen som har hatt lignende problem og løsninger?
    Svar mottas med takk:-D
    Du sier du har koblet HDMI mellom monitor out på reciever, og TV. Men har du koblet HDMI-kabel mellom TV-tuner og receiver også? Eller bruker du CAM-modul?

Grunnen til at du ikke får OSD (on screen display) opp på Phillips-skjermen din er at Phillips generelt ikke liker lavere oppløsning enn 576i/p via HDMI. Menyen til T748 er lavere oppløst enn det. Derfor må du bruke composit om du vil ha meny opp på skjerm. Tjipern, men sånn er det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar:-) Bruker cam modul ja. Får få tak i en kompositt kabel da å prøve,men hva med lyd? Den bør vel klare sende lyd gjennom fordeom?

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger en optisk kabel ved siden av. T748 har ikke Audio return channel

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått orden på det nå,koplet til en x box å komm inn i menyen via den å fikk herja litt sp virker alt:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •