Hva kan Harman/Kardon DPR2005 gjøre mon tro??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva kan Harman/Kardon DPR2005 gjøre mon tro??

Leste testen til H/K`s nye DPR2005 digitalreceiver i siste DVD&Hjemmekino!
    Dem ble impontert hva denne lille kassa klarte i både stereo og hjemmekino modus.
    (Fikk en sånn lyst av kjøpetvang, skummelt å lese slikt! 8) )

Men mon tro hvor tunge høyttalere disse greier og dra, jeg har B&W DM604 S3, men vurderer en oppgradering til 700 serien! (Eller kanskje jeg skal rocke helt og kjøpe klipsch..... :shock: )

Valgets kvaler..........

(Need some input before the pockets are empty for no reason :? )

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt den selv, men var i kontakt med en for noen dager siden som solgte sin fordi han ikke syntes den var noe.. Han kjøpte seg en Marantz 8200 eller noe istedenfor.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske typisk HK lyd i den (puch og tyngde i bassen, mye dyamikk), bare langt mer oppløst... Liker man det er den en drøm!

På 604s3 er den nok en meget god match...

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var fornøyd så lenge det ikke spilles veldig høyt. Da blir diskanten altfor skarp og gjør det umulig å nyte. Bruker Audio Pro Bravo FX10. Ellers er jeg skuffet over ezet på denne. Den forandret innstillinger hver gang og ofte helt feil. Et eksempel er at jeg har front og center ca 2.5 meter foran meg og bakhøytalerne ca 1.5 meter bak. På frontene ble innstillingen +7 (venstre) og +8 (høyre), center
    +3(!!!!). Bak ble det +10 og +10 Synes også fjernkontrollen er "billig" plast. Den har dårlig rekkevidd og det er lett å trykke feil. De som tror de får en receiver med MASSE krefter får heller gå tilbake til 8500 eller vente på 7300 for denne er ikke like spenstig. Min gikk inn i protection-modus når den ble stresset. Min konklusjon er at denne ikke passer alle høytalere. Jeg prøvde den ikke så mye på film. Min mening er at hvis den ikke låter bra i stereo kan det være det samme hvordan den er på hjemmekino. Denne ble returnert. Ser at DVD & HJEMMEKINO gir den 93 %. Bra for H/K at det ikke var jeg som skulle gi karakter på denne. Da hadde den nok ikke kommet over 85%

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar at dette er en god forsterker fra HK, som Roger har vært litt uheldig med :x Har selv kjørt HK på klipsch ksp-400 tidligere, og det rocka skikkelig... Derfor tittelen "Rocka i blokka" i DVD & Hjemmekino nr. 2-2004 :P ... Det jeg sier her er vel at du også bør gå for Klipsch også hvis du først skal gå for denne amp'en Det er en god match :lol:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette er en god forsterker fra HK, som Roger har vært litt uheldig med
    Det kan godt hende at jeg har vært uheldig. Men jeg står på det at denne ikke passer alle høytalere. Spesielt ikke de med super-diskant (til bruk på SACD feks). En annen ting er prisen........ Herregud!!!! Men den tråden har vel ikke noe her å gjøre.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch
    Tror dette er en god forsterker fra HK, som Roger har vært litt uheldig med :x Har selv kjørt HK på klipsch ksp-400 tidligere, og det rocka skikkelig... Derfor tittelen "Rocka i blokka" i DVD & Hjemmekino nr. 2-2004 :P ... Det jeg sier her er vel at du også bør gå for Klipsch også hvis du først skal gå for denne amp'en Det er en god match :lol:
    Anbefaler du H/K framfor komponenter fra Rotel?? :?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derfor tittelen "Rocka i blokka" i DVD & Hjemmekino nr. 2-2004 ...
    Var dette H/K DPR 2005?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei nei nei, kan ikke anbefale dette istedenfor komponenter fra Rotel, men så kan heller ikke prisen sammenliknes Må nesten ta høyde for pris også. Det skal også sies at jeg benyttet en Dynamic Precision effektforsterker på frontene hvor HK fungerte som forforsterker Nå har jeg kun hatt AVR 7000 og AVR 7500 fra HK og synes det fungerte bra sammen med Klipsch, men på ingen måte så bra som komponenter fra Rotel

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kun hatt AVR 7000 og AVR 7500 fra HK og synes det fungerte bra sammen med Klipsch
    Vær så snill, ikke sammenlign DPR2005 med AVR 7500.
    Jeg har hatt 8500 og synes faktisk den er bedre på det meste i forhold til 2005. Da tenker jeg først og fremst på mine høytalere og kombinasjonen 2005

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev antar at den er god Men man finner uansett ikke ut om produktet er godt nok før man har hatt det med seg hjem og testet det på det oppsettet man har hjemme.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev antar at den er god Men man finner uansett ikke ut om produktet er godt nok før man har hatt det med seg hjem og testet det på det oppsettet man har hjemme.
    Snækksin kino du har, men kor i helsikke kjæm pengan fra??
    Les: Misunnelig!
    (Har AVR7000 forresten, men vil ha 7.1)

Hørte at Klipsch skal være rocka, men hvordan forholder dem seg til detaljert og luftig lydbilde?

Hva anbefaler du meg hvis jeg skulle gå for Rotel uten at det skal koste
    6-sifra? :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jobb jobb jobb

synes Klipsch "reference" serie har et bra detaljert og luftig lydbilde sammen med en utrolig bra dynamikk. Hvis man ikke skal ruinere seg så er Rotel RSX-1067 et godt alternativ. Hvis du bor i Oslo så anbefaler jeg deg og dra til Norsk Lyd og Bilde AS og høre på den sammen med noen Klipsch høyttalere. De har veldig bra demorom og knall service.

Jeg har selv testet 6.1 (i et annet rom en der jeg har kino nå) og synes ikke jeg fikk det til å fungere skikkelig så jeg gikk tilbake til et skikkelig godt 5.1 oppsett og var mye mer fornøyd med det.

Konklusjon på dette er at du må ha et rom som er godt egnet for plassering av surround høyttalerne... altså ingen vits med 7.1 hvis ikke rommet tilseier at du kan få plassert høyttalerne skikkelig.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bor i Oslo så anbefaler jeg deg og dra til Norsk Lyd og Bilde AS og høre på den sammen med noen Klipsch høyttalere. De har veldig bra demorom og knall service.

Jeg har selv testet 6.1 (i et annet rom en der jeg har kino nå) og synes ikke jeg fikk det til å fungere skikkelig så jeg gikk tilbake til et skikkelig godt 5.1 oppsett og var mye mer fornøyd med det.

Konklusjon på dette er at du må ha et rom som er godt egnet for plassering av surround høyttalerne... altså ingen vits med 7.1 hvis ikke rommet tilseier at du kan få plassert høyttalerne skikkelig.
    Har dem noe hjemmeside?
    Bor på Gjøvik, så det er ikke alltid like greit å hoppe i bilen.....
    Ingen skikkelige Hi-Fi butikker her, annet enn på Lillehammer "Klubben"!

Men ut ifra det jeg ser på dine bilder og utstyr så har vel du mulighet til å kjøre 7.1??

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Nå har jeg kun hatt AVR 7000 og AVR 7500 fra HK og synes det fungerte bra sammen med Klipsch
    Vær så snill, ikke sammenlign DPR2005 med AVR 7500.
    Jeg har hatt 8500 og synes faktisk den er bedre på det meste i forhold til 2005. Da tenker jeg først og fremst på mine høytalere og kombinasjonen 2005
    selgeren på hifi centeret mente det samme, den langt billigere 630 spilte ringer rundt dpr2005. "lydbildet kollapser i 2005" eller noe sånt sa han. :roll:
    så har jeg også pratet med en som byttet sin 2005 i denne:

:lol: men han virket seriøs også....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •