Mangler lyd fra tv i surroundsystem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mangler lyd fra tv i surroundsystem

Hei!
    Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp med å sette opp mitt nye surroundsystem, da jeg ikke klarer å få surround lyd fra tv-en.

Jeg har følgende komponenter:
    Samsung LED UE55d8005
    Yamaha RX-V471

Jeg har også en blu-ray spiller, ps3, canal digital dekoder og pc koblet opp til receiveren, men klarer fint å få lyd i disse.

Både tv-en min og receiveren har såkalt ARC (Audio Return Channel) så det skal være fullt mulig å få lyd i surround anlegget mitt når jeg kun ser på tv-en. Som nevnt over er alle disse enhetene koblet til receiveren via hdmi-kabler (noen 1.3 andre 1.4), og jeg har en hdmi-kabel ut fra receiveren til tv-en. Jeg har så en hdmi kabel som går fra tv-en (hdmi inngang ARC) til Hdmi-inn på receiveren. Dette trodde jeg skulle være nok til å få lyd på tv-en, men tydeligvis ikke.

Jeg har lest litt i manualen om hva som trengs videre og det er her jeg trenger hjelp: http://www.managemylife.com/mmh/lis_...M/1104495L.pdf
    På side 17 står det hvordan konfigurere instillingene for ARC. Jeg lurer på følgende:
    1) Hvordan sette "Receiver" til "ON" på tv-en?
    2) Hvordan endre input videokilde på tv-en til videosignaler fra reciveren?
    3) Hvordan slå på HDMI kontroll funksjon på tv-en?

Dersom noen andre vet om en løsning på dette problemet setter jeg stor pris på svar. Jeg vet at jeg i nøden sikkert kan ordne det med en rca kabel, men ønsker i hovedsak å bruke hdmi.

På forhånd takk

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Spursern
    Hei!
    Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp med å sette opp mitt nye surroundsystem, da jeg ikke klarer å få surround lyd fra tv-en.

Jeg har følgende komponenter:
    Samsung LED UE55d8005
    Yamaha RX-V471

Jeg har også en blu-ray spiller, ps3, canal digital dekoder og pc koblet opp til receiveren, men klarer fint å få lyd i disse.

Både tv-en min og receiveren har såkalt ARC (Audio Return Channel) så det skal være fullt mulig å få lyd i surround anlegget mitt når jeg kun ser på tv-en. Som nevnt over er alle disse enhetene koblet til receiveren via hdmi-kabler (noen 1.3 andre 1.4), og jeg har en hdmi-kabel ut fra receiveren til tv-en. Jeg har så en hdmi kabel som går fra tv-en (hdmi inngang ARC) til Hdmi-inn på receiveren. Dette trodde jeg skulle være nok til å få lyd på tv-en, men tydeligvis ikke.

Jeg har lest litt i manualen om hva som trengs videre og det er her jeg trenger hjelp: http://www.managemylife.com/mmh/lis_...M/1104495L.pdf
    På side 17 står det hvordan konfigurere instillingene for ARC. Jeg lurer på følgende:
    1) Hvordan sette "Receiver" til "ON" på tv-en?
    2) Hvordan endre input videokilde på tv-en til videosignaler fra reciveren?
    3) Hvordan slå på HDMI kontroll funksjon på tv-en?

Dersom noen andre vet om en løsning på dette problemet setter jeg stor pris på svar. Jeg vet at jeg i nøden sikkert kan ordne det med en rca kabel, men ønsker i hovedsak å bruke hdmi.

På forhånd takk
    Når du kun ser på Tv'en: Det betyr at du må ta inn et digitalt signal fra bakkenettet....gjør du ikke det, og bare har CD dekoderen som TV signalkilde, så vil ikke det funke, og du har jo ikke bruk for det, fordi lyden tar du jo fra CD dekoderen din, og setter du på BBC HD, så får du surround lyd fra den....fra vanlige kanaler som NRK/TV2/TVN som bare sender i stereo, så må du sette på Dolby Prologic Movie.....for å få "surround" lyd...:-)

Du kan jo kjøpe en antenne til det digitale bakkenettet, og se på NRK1/2/3 gjennom TV'en din, da skal du få lyd fra ARC....og evt surround n¨år du bruker de riktige innstilligene. Men NRK sender IKKE noe som helst surround lyd, bare STEREO.
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •