Forsterker/reciever-hjelp til CV system

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker/reciever-hjelp til CV system

Jeg har ett 7.1 system der 5.1 av de er CV (se hvilke i signaturen min). Er ny her på forumet, og har lite erfaring når det kommer til recivere/forsterkere... har en Denon 1912 (som jo ikke gir så mye guffe) og lurer derfor på hvilken/hvilke komponenter jeg burde skaffe i tillegg/i stedet for denon'en? Kunne gjerne også ønske meg muligheten for en sub til :-D

Hadde vært supert om noen ga meg en sånn viss peil på hva jeg burde se etter i hvertfall

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BendxITG
    Jeg har ett 7.1 system der 5.1 av de er CV (se hvilke i signaturen min). Er ny her på forumet, og har lite erfaring når det kommer til recivere/forsterkere... har en Denon 1912 (som jo ikke gir så mye guffe) og lurer derfor på hvilken/hvilke komponenter jeg burde skaffe i tillegg/i stedet for denon'en? Kunne gjerne også ønske meg muligheten for en sub til :-D

Hadde vært supert om noen ga meg en sånn viss peil på hva jeg burde se etter i hvertfall
    XLS-28 krever nok endel kraft for å sprudle.. Ville sett litt på Harman Kardon sine, disse besitter ofte mer krefter enn de fleste. Ellers ser Onkyo ut til å levere godt med kraft til en rimelig penge nå. F.eks 809 til 10000kr ser ut som et kraftverk .

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    XLS-28 krever nok endel kraft for å sprudle.. Ville sett litt på Harman Kardon sine, disse besitter ofte mer krefter enn de fleste. Ellers ser Onkyo ut til å levere godt med kraft til en rimelig penge nå. F.eks 809 til 10000kr ser ut som et kraftverk .
    Takk!
    Kikker rundt på Harman Kardon nå og har faktisk sett på 809'erns lillebror: onkyo tx-nr709, vil den være kraftig nok? og har sett bak på den, og der er det 11 høytaler-innganger... er det for brokobling (som jeg ikke har peiling på i det hele tatt) eller er jeg helt på jordet?

10000 blir kanskje litt i drøyeste laget...

link: Onkyo TX-NR709B, 8 HDMI inn 2 ut Onkyo | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk!
    Kikker rundt på Harman Kardon nå og har faktisk sett på 809'erns lillebror: onkyo tx-nr709, vil den være kraftig nok? og har sett bak på den, og der er det 11 høytaler-innganger... er det for brokobling (som jeg ikke har peiling på i det hele tatt) eller er jeg helt på jordet?

10000 blir kanskje litt i drøyeste laget...

link: Onkyo TX-NR709B, 8 HDMI inn 2 ut Onkyo | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Den så fin ut. Men du burde sett på en effektforsterker til frontene, slik at du ikke tar livet av reciveren.

Alle 11 kanalene kan brukes. det står bakpå hva som er hva. Noe er pressens, altså ekstra høydekanaler. Alternativt bruke de til frontene.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor sterk burde effektforsterkeren være?

Og dersom jeg kjøper en effektforsterker, vil det da egentlig være nødvendig med en kraftigere reciever? Patosene og bakhøytalerne drar vel ikke så mye...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kunne denne vært noe? Peavey CS 800 - FINN Torget

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    709 kan jo være greit utgangspunkt, du får den for 6000 nå. (vanlig pris er visst 8000).

809 skal visst låte likt som 709 (men den har litt mer effekt). prisdiffen er dog 4000 nå, som betyr at du kunne kjøpt en brukt effektforsterker eller to for differansen :P

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med en brukt yamaha rx-v 663 eller 667 (ny) og en nad 272 eller 275bee?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    709 kan jo være greit utgangspunkt, du får den for 6000 nå. (vanlig pris er visst 8000).

809 skal visst låte likt som 709 (men den har litt mer effekt). prisdiffen er dog 4000 nå, som betyr at du kunne kjøpt en brukt effektforsterker eller to for differansen :P
    709 vurderes sterkt, men jeg lurer nesten på om jeg bare skal bruke denon reciveren min og kjøpe en 2-3 effektforsterkere; hvis det ikke er helt høl i hue (dere som er ekspertene her )?

Vurderer å kjøpe noen større fronter og flytte dagens fronter bak i rommet, så effektforsterkerne må vel i så fall ha en god del effekt å bla opp...

Noen tips der? :P

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    hva med en brukt yamaha rx-v 663 eller 667 (ny) og en nad 272 eller 275bee?
    Mener å ha lest at de fleste Nad forsterkerne ikke pleier å funke så bra med CV (?) og at de mindre modellene gir litt lite guffe for pengene... (arrester meg gjerne her, godt mulig jeg har mistolket e.l.)

Når det kommer til receiver vil jeg nok gå for onkyo 709 (hvis jeg i det hele tatt kjøper ny reciever og ikke bare forsterkere) da de ser ut til å ha bedre spesifikasjoner og ligger i samme prisklasse som 667.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest at de fleste Nad forsterkerne ikke pleier å funke så bra med CV (?) og at de mindre modellene gir litt lite guffe for pengene... (arrester meg gjerne her, godt mulig jeg har mistolket e.l.)

Når det kommer til receiver vil jeg nok gå for onkyo 709 (hvis jeg i det hele tatt kjøper ny reciever og ikke bare forsterkere) da de ser ut til å ha bedre spesifikasjoner og ligger i samme prisklasse som 667.
    Om du kjøper 709 over nett, kand u alltids angre. ev. hør med lokale sjapper om du får "deponere" (da betaler du fullpris, men låner gjerne hjem over helgen og får lov å levere inn igjen).

Jeg kjører selv 709 altså, kom fra avr-355 fra harman kardon. 709 mener jeg gir mange features i den prisklassen, har også 4k oppskalering.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kjøper 709 over nett, kand u alltids angre. ev. hør med lokale sjapper om du får "deponere" (da betaler du fullpris, men låner gjerne hjem over helgen og får lov å levere inn igjen).

Jeg kjører selv 709 altså, kom fra avr-355 fra harman kardon. 709 mener jeg gir mange features i den prisklassen, har også 4k oppskalering.
    Regner med at det blir en av de etterhvert, men må nok la kontoen legge på seg litt før den tid.

Effekforsterker derrimot skulle jeg jo gjerne hatt om ikke så alt for lenge da jeg uansett reciever kommer til å trenge en til fronthøytalerne. Hadde vært flott å få tak i en i løpet av de neste par-tre ukene . Har du noen forslag til hva jeg skal se etter? Gjerne modeller jeg kan kikke etter på brukt markedene så jeg kan spare litt penger til reciever i samme slengen

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD funker bra til CV hadde en Nad C370 til å drive et par HP-215 og senere AL1000. Det fungerte helt fint, men brokoblet fungerte det enda bedre.
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effekt forsterkere du kan se etter:

NAD 270/272/275

Rotel RB-991/RB-1080

Vincent SP-331
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Effekt forsterkere du kan se etter:

NAD 270/272/275

Rotel RB-991/RB-1080

Vincent SP-331
    OK, da håper jeg det dukker opp noen av disse i nærmeste fremtid!
    Takk for tips!

Vurderer Peavey CS 800 som ligger til salgs på finn eller er det dumt?

Hvis noen brenner inne med flere forslag er det bare å fyre løs!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da håper jeg det dukker opp noen av disse i nærmeste fremtid!
    Takk for tips!

Vurderer Peavey CS 800 som ligger til salgs på finn eller er det dumt?

Hvis noen brenner inne med flere forslag er det bare å fyre løs!
    Tror jeg ville holdt meg til hifi/hjemmekinoeffektforsterkere og ikke P/A.
    Ellers kan du jo alltids prøve først å bi-amp på reciever før du kjøper effekttrinn. (så fremt du ikke skal ha 7.1/7.2 altså)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville holdt meg til hifi/hjemmekinoeffektforsterkere og ikke P/A.
    Ellers kan du jo alltids prøve først å bi-amp på reciever før du kjøper effekttrinn. (så fremt du ikke skal ha 7.1/7.2 altså)
    Har jo et 7.1 system, så blir nok en forsterker (evt. 2 ved oppgradering av fronter). Ser at Nad 272 går for 3000 som jeg jo ser på som en grei pris og jeg regner med at de gir nok guffe til XLS-28. Får holde utkikk.

Tusen takk for alle biddrag! Dere har vært til stor hjelp :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er nad som er mest "brukt på cv opp til 12" så vile vel sett eter en brukt 270/272 har selv brukt 272 med godt resultat

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det kunne vært aktuelt, men det går jo an å konvertere de store CVene til aktive høyttalere?

Div DIY-firmaer i USA selger forsterkere du kan bruke til slikt.
    Ligger sikkert mye på ebay også, men i så fall må du passe på å få noe som støtter 220-240v :P

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    er nad som er mest "brukt på cv opp til 12" så vile vel sett eter en brukt 270/272 har selv brukt 272 med godt resultat
    Godt å høre! Greit at det ikke koster skjorta heller, så noe rundt 3000 er strålende. Nad 272 virker lovende

Merker jeg ble litt tent på DaButchers forslag også. Jeg er jo ganske grønn her, så det å lære seg litt grunnleggende mekking hadde nok ikke vært så dumt... Får se litt rundt omkring, kanskje jeg finner noe morro

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •