Forsterker/reciever-hjelp til CV system - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BendxITG
    Godt å høre! Greit at det ikke koster skjorta heller, så noe rundt 3000 er strålende. Nad 272 virker lovende

Merker jeg ble litt tent på DaButchers forslag også. Jeg er jo ganske grønn her, så det å lære seg litt grunnleggende mekking hadde nok ikke vært så dumt... Får se litt rundt omkring, kanskje jeg finner noe morro
    Ser forresten elkjip har søndagstilbud på en yamaha med 220w per kanal:
    Yamaha 9.2 receiver RXA-3010 (sort) - Elkjøp

Men så er det jo det at jeg føler man må bytte recieveren før effektdelen...dvs.det kommer nye formater, man har plutselig for få inputs, etc.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 1912 har vel ikke preout til effekforsterker?

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Ser forresten elkjip har søndagstilbud på en yamaha med 220w per kanal:
    Yamaha 9.2 receiver RXA-3010 (sort) - Elkjøp

Men så er det jo det at jeg føler man må bytte recieveren før effektdelen...dvs.det kommer nye formater, man har plutselig for få inputs, etc.
    Den ser jo meget lovende ut, men jeg tror jeg følger rådet ditt om å gå for forsterkerdelen først. Er ikke så mange ukene siden jeg kjøpte høytalernejeg har i dag, så jeg tror jeg skal la de få spille seg godt inn før jeg trår til med ny reciever (hadde i førsteomgang hovedsaklig vært for å få muligheten til en sub til + litt mer effekt til bakhøytalerne og senter), må jo ha forsterker til frontene uansett...

Blir jo en del penger etterhvert også hvis man skal bytte ut sånn hele tiden, og da er det jo bedre å bruke på noe som holder en stund. Farlig å havne i den "men det er jo ikke såå mye dyrere enn..." -fella :-P

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Denon 1912 har vel ikke preout til effekforsterker?
    Tok det som en selvfølge at den hadde det, men det er tydeligvis bare preout til subben :cry: Dette blir jo en del dyrere enn planlagt...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, siden reciveren min tydeligvis ikke har noen ambisjoner om å funger til det anlegget jeg har anskaffet, hadde det vært fint å få bekreftet at denne har preout til effektforsterker(e): Onkyo TX-NR709B, 8 HDMI inn 2 ut Onkyo | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Og hvis jeg ikke er langt ut på viddene igjen, er det 7 preouts + 2 subber?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har midgard oberon 6.1 som jeg skal selge, vet ikke om det er noe på Cv men.. Går for 5000 da jeg har kjøpt ny effekt.
    2 x 600 watt.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    709 har preout ja.

Newcomer fest sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker selv en Yamaha rx v-1900 til å drive mitt cerwin vega curround sett..låter virkelig bra. anbefaler en kraftig yamaha reciver. eventuelt en effekt til frontene,med yamaha som pre. yamaha og cerwin låter bra sammen. min mening.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fest
    bruker selv en Yamaha rx v-1900 til å drive mitt cerwin vega curround sett..låter virkelig bra. anbefaler en kraftig yamaha reciver. eventuelt en effekt til frontene,med yamaha som pre. yamaha og cerwin låter bra sammen. min mening.
    Er ikke 1900 litt svak for cerwin? har sett på den, men synes onkyo virker bedre, i hvertfall spesifikasjonsmessig. CV skal jo helst ha en del watt...

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en Denon 3312 og en Nad c275 bee effekt? Da har du mer enn nok til frontene i hvertfall og mulighet til 2 subber. Eventuelt en emotiva xpa3 eller xpa5 som effekt.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reciver Watt må du ta med en klype salt. Forøvrig all watt. Alle har forskjellige måter å måle det på. Noen måler watten i nedoverbakke med 0 motstand. Andre måler i tyngste oppoverbakke med tung last. Hvis du forstod hva jeg mente da. :wink:

Du er nok ikke alene om å gå i pre-out fellen. Mange som sitter igjen med svarteper når man skal ha effektforsterker eller mer krefter til frontene.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Reciver Watt må du ta med en klype salt. Forøvrig all watt. Alle har forskjellige måter å måle det på. Noen måler watten i nedoverbakke med 0 motstand. Andre måler i tyngste oppoverbakke med tung last. Hvis du forstod hva jeg mente da. :wink:

Du er nok ikke alene om å gå i pre-out fellen. Mange som sitter igjen med svarteper når man skal ha effektforsterker eller mer krefter til frontene.
    Fikk reciveren til Jul, altså før jeg kjøpte anlegget... Satser på å skaffe en ny en innen de neste par-tre ukene. Skal lese litt om hva andre sier om Onkyo 709, og med mindre det er mange som sitter igjen med negative opplevelser, tror jeg det blir en av de og etter hvert et effekttrinn.

Takk for hjelpen folkens!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Hva med en Denon 3312 og en Nad c275 bee effekt? Da har du mer enn nok til frontene i hvertfall og mulighet til 2 subber. Eventuelt en emotiva xpa3 eller xpa5 som effekt.
    Føler jeg får flere muligheter med onkyo saken, den er satt ned fra 8k til 6k og er dermed også drøye tusenlappen billigere enn Denon recieveren...

Men hvis noen her har erfaring med Onkyo kontra denon, så hadde det vært flott å få høre hva dere syns er best

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drar ned på Soundgarden for å se på 709'en i morgen og tar kanskje en kikk på denon 3312 i løpet av uka også. Kommer tilbake med mine meninger om de forskjellige reciverne etterhvert

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen onkyo forsterker på demo hos soundgarden :roll: hurra...

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mye penger å spare på å kjøpe brukt, spesielt på receivere. Da det stadig kommer noe ny teknologi som man stort sett ikke kommer til å bruke noe særlig likevel. Så hvis du kan klare deg med en som er ca. 2 år gammel er det mye å spare.

Har selv en Yamaha RX-V1800 som jeg har Bi-ampet til frontene. Føler ikke at jeg savner noe effekt
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Er mye penger å spare på å kjøpe brukt, spesielt på receivere. Da det stadig kommer noe ny teknologi som man stort sett ikke kommer til å bruke noe særlig likevel. Så hvis du kan klare deg med en som er ca. 2 år gammel er det mye å spare.

Har selv en Yamaha RX-V1800 som jeg har Bi-ampet til frontene. Føler ikke at jeg savner noe effekt
    Tenkte kanskje at onkyo 709 kan vare ganske lenge; preouts så det holder, 3d og 4k oppskalering + 170 (6ohm) watt per kanal og min fronthøytalere er oppgitt til 200 watt peak i 6ohm. Så med mindre det dukker opp noen særdeles gode tilbud på brukten, tror jeg at det blir en slik en til neste uke...

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte kanskje at onkyo 709 kan vare ganske lenge; preouts så det holder, 3d og 4k oppskalering + 170 (6ohm) watt per kanal og min fronthøytalere er oppgitt til 200 watt peak i 6ohm. Så med mindre det dukker opp noen særdeles gode tilbud på brukten, tror jeg at det blir en slik en til neste uke...
    Greit att Onkyo faktisk leverer krefter, men 170W i 6ohm skal du se langt etter Det er teknisk umulig med en strømmforsyning på 640W

La oss ta Harman Kardon avr-460 som ett eksempel på ganske reel watt, den har en strømforsyning på 890w og er opgitt til 60w per kanal

Xls-28 har en følsomhet på 89,8db og er faktisk litt tungdrevne, så her annbefaler jeg deg iaf sterkt å invistere i en effektforsterker om du kan
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Greit att Onkyo faktisk leverer krefter, men 170W i 6ohm skal du se langt etter Det er teknisk umulig med en strømmforsyning på 640W

La oss ta Harman Kardon avr-460 som ett eksempel på ganske reel watt, den har en strømforsyning på 890w og er opgitt til 60w per kanal

Xls-28 har en følsomhet på 89,8db og er faktisk litt tungdrevne, så her annbefaler jeg deg iaf sterkt å invistere i en effektforsterker om du kan
    Ja, blir nok et ekstra effektledd etterhvert, men på nåværende reciever er det ikke mulighet for preout, så må først gå til anskaffelse av en brukbar reciever...

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, blir nok et ekstra effektledd etterhvert, men på nåværende reciever er det ikke mulighet for preout, så må først gå til anskaffelse av en brukbar reciever...

709 har jeg hørt mye godt om, så det er overhode ingen dom ide i å invistere i en slik. Man kjøper ikke reciever pga krefter, men pga alt annet innhold og muligheter. En god reciever med 5ch effekt er nokk, Emotiva Xpa-5 er en god invistering om man blir stoppet av budsjettet.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •