Eltax AVR-800 bare crap eller mye for pengene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Eltax AVR-800 bare crap eller mye for pengene?

Har en gammel marantz (sr-480 tror jeg..)pro logic receiver, men nå har venstre frontkanal dødd..
    tenkte da at det hadde vært fint å kjøpe en DD/DTS 6.1 receiver/forsterker, men da jeg har begrenset med penger for tiden kom jeg over denne eltaxen til 2000.-. ifølge tekniske data så overgår den flere receivere til 3000.-, men det trenger jo ikke stemme i praksis...
    har sett på denon1705 og yamaha 640(finner den ikke i norske butikker, men...), og de ser grei ut, men saken er om de er verd en tredjedel mer i pris? skifter nok til noe mye bedre om en 3-5 år, men i mellomtiden må jeg ha noe som er billig, gir bra lyd og som jeg ikke blir misfornøyd med..

noen som har prøvd en eltax avr800 eller?

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt råd er (og dette er kun min peronlige mening) styr unna eltax og kjøp deg noe brukt isteden. Det jeg har sett og hørt fra eltax har vert av relativt dårlig kvalitet. Du vil nok få mye mer igjen for pengene dine ved kjøp av en brukt reciever/forsterker av bedre kvalitet (som foreksempel denon eller yamaha).

(Grunnen til at du ikke finner yamaha 640 i butikkene er fordi det har kommet en nyere modell: yamaha rx-v650rds)

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til den modellen, men vet at min eltax kombinert dvd/5.1 forsterker(husker ikke nr/navn) er søppel. Mange små irriterende funksjonsfeil, som at den ikke alltid skrur seg på(må ta strømbryter av/på), av og til hopper på cd-er(nye sådanne) og lignende. Pluss at den ikke bruker suben ved stereospilling. Gøy med mikrohøyttalere da.. Skal byttes snarest..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Jan, kjøp brukt. Mye bra finnes på f.eks AV Torget. Du kan få mye lyd for 2-3000, dersom du ikke krever de aller siste formatene

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det virkelig ingen som har eller har prøvd akkurat denne modellen altså?
    Jeg har hørt mye drit om de hjemmekinopakkene til eltax, men jeg har enda tilgode å høre noe positivt eller negativt om akkurat avr 800 eller modellen under(avr280). kan jo være de har forbedret seg.....?
    (jeg får den nemlig til 1834.- gjennom jobben...)

jaja. kanskje jeg skal investere i en yamaha eller sony til det dobbelte...
    (liker ikke å kjøpe brukt.. da har jeg ingen å kjefte på hvis den går i stykker...)
    takk for svar i hvertfall, men jeg vil fortsatt gjerne høre fra noen som har erfaring med avr800 eller avr280..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre å kjøpe brukt og å leve med en liten risiko for at noe kan gå galt, enn å kjøpe nytt som låter helt bånn.

Du sier du skal betale ca 1800. For kr 2500 så jeg at du kunne få en Marantz 7000 her på AV Torget i forrige uke. Valget er enkelt i forhold til det du vurderer å kjøpe, spør du meg.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hender jo at produktene som selges brukt har garanti som gjelder enda også (spørs selvsagt hvor gamle de er), og så lenge selger sender med kviteringen så er det ingen problemer med at det går i stykker.

MEN, jeg skjønner at det uansett føles tryggere å kjøpe nytt.

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror det blir en denon 1705 eller yamaha 450.. snakket med leverandøren av eltax, og han sa de var grei til prisen men ikke noe mer..
    takk for svar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •