Onkyo TX-RN709 og klipsch rf-62mk1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-RN709 og klipsch rf-62mk1

Hei!
    Er det noen som kan svare på at kombinasjonen onkyo TX-RN709og klipsch rf-62mk1 blir bra? Har fra før en pioneer vsx-819 men synest den er litt svak og har dårlig innstillinger.

Noen som evt har en anne reciever som kan bli bra? Ser at den 709'en har pre-out. Det er vel litt greit vist jeg vil oppgradere fronthøytalerene senere.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveiin
    Hei!
    Er det noen som kan svare på at kombinasjonen onkyo TX-RN709og klipsch rf-62mk1 blir bra? Har fra før en pioneer vsx-819 men synest den er litt svak og har dårlig innstillinger.

Noen som evt har en anne reciever som kan bli bra? Ser at den 709'en har pre-out. Det er vel litt greit vist jeg vil oppgradere fronthøytalerene senere.
    Jeg har hatt Onkyo 708 på Klipsch RF-62mk1 og det funka bra det,men Klipsch
    liker mye strøm så det kan være en ide og ha effektforsterker på dem
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på 708 og 709 er vel berre ny og gammel modell?

Ser 709 er på tilbud til 5990 så det er jo en grei pris

Ja har tenkt litt på effektforsterker, men tenkte først å prøve med en som er en del kraftigere enn den jeg har nå

Kan du si noe om hvordan innstillingsmulighetene er på onkyo osv?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på 708 og 709 er vel berre ny og gammel modell?

Ser 709 er på tilbud til 5990 så det er jo en grei pris

Ja har tenkt litt på effektforsterker, men tenkte først å prøve med en som er en del kraftigere enn den jeg har nå

Kan du si noe om hvordan innstillingsmulighetene er på onkyo osv?
    Innstillingsmulighetene er greie nok de ;Det er enkel meny på Onkyo syns nå
    jeg iallefall.Du kommer fort inn i denHvilken forsterker har du nå da?
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Innstillingsmulighetene er greie nok de ;Det er enkel meny på Onkyo syns nå
    jeg iallefall.Du kommer fort inn i denHvilken forsterker har du nå da?
    Nå har jeg en pioneer vsx-819, men der er ikke visning av innstilling på tv. Eller der er, men må koble til analog og det ser ut som en gammel dos maskin :-?

Synest også innstillingene er ganske dårlig, så er vanskelig å få det bra. Er 5x135w på pioneer mens onkyo'en har 7x170w så det er jo litt forskjell for jeg håpe

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger du på 1000,- så får du denne Yamaha 7.1 receiver RX-A1010 (sort) - Lefdal !

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    15kg moro 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Legger du på 1000,- så får du denne Yamaha 7.1 receiver RX-A1010 (sort) - Lefdal !
    Dette er en bedre forsterker enn onkyo'en? Evt hva som er forskjellen på disse
    Ser ut til at watt'en på onkyoen er bedre, men er jo ikke sikkert det har alt å si?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv 707 og klipsch rf-82 en gang. Spilte flott det

Syns yamaha passer bedre til klipsch, varmt, godt, og engasjerende

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en bedre forsterker enn onkyo'en? Evt hva som er forskjellen på disse
    Ser ut til at watt'en på onkyoen er bedre, men er jo ikke sikkert det har alt å si?
    Ikke heng deg opp i watt målingene her. Som de blir nevnt her så låter yamaha varmere, og det er veldig fint for klipsch. Kjøpte selv en ny yamaha reciver for 1 uke siden og må si meg positivt overrasket over hvor lett menyen er, hvor bra ypoa er og ikke minst bunndraget der. Utifra min erfaring så skal du høyere opp i onkyo seriene før det begynner å bli krefter.
    Er 99,9% sikker på at yamaha'n vil låte bedre og være mer strømsterk. Klipsch liker seg på strømsterke forsterkere.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det en liten video snutt som du ser gorm snakke med yamaha om nyhetene sine. RX-A1010 - A for avantage, dette forklares litt i filmen.

http://avforum.no/forum/reportasjer/...11-yamaha.html

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte selv onkyo 709 denne gangen. Kom fra Harman Kardon AVR-355, før det pioneer 1016.

Det som fikk meg til å velge onkyo denne gangen, er to ting den har, som få har i denne prisklassen:
    4K oppskalering (neida, man trenger det ikke i år, men om 2 år kanskje?)
    Audyssey opplegg som hindrer at reklamene får for høy lyd

Den har selvsagt mange andre features som innebygget spotify, du har app der du får playlist til spotify på mobil/nettbrett, du har mange utganger som gjør at du kan ha dedikerte høyttalere som du kan switche mellom+++. Er mange features og jeg synes den låter bra egentlig.

Litt kjedelig design, men jeg synes egentlig få er like fine som harman kardon.. falt litt for det designet når jeg hadde H/K. 709en er kjedelig, men den er ikke helt harry heller.. De kunne godt spandert på et deksel til inngangene i front, synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Jeg kjøpte selv onkyo 709 denne gangen. Kom fra Harman Kardon AVR-355, før det pioneer 1016.

Det som fikk meg til å velge onkyo denne gangen, er to ting den har, som få har i denne prisklassen:
    4K oppskalering (neida, man trenger det ikke i år, men om 2 år kanskje?)
    Audyssey opplegg som hindrer at reklamene får for høy lyd

Den har selvsagt mange andre features som innebygget spotify, du har app der du får playlist til spotify på mobil/nettbrett, du har mange utganger som gjør at du kan ha dedikerte høyttalere som du kan switche mellom+++. Er mange features og jeg synes den låter bra egentlig.

Litt kjedelig design, men jeg synes egentlig få er like fine som harman kardon.. falt litt for det designet når jeg hadde H/K. 709en er kjedelig, men den er ikke helt harry heller.. De kunne godt spandert på et deksel til inngangene i front, synes jeg.
    Er du fornøyd med effekten av denne forsterkeren da? Og hvilke høytalere spiller du med denne? :-)

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale deg å finne en Denon/Onkyo/Marantz/Yamaha som har pre out, se om så på bruktmarked etter en. Så bruker du det du sparer på å kjøpe en brukt effektforsterker.

Da har du nokk effekt til de to viktigste kanalene i systemet ditt. Å det er absolutt værd det å ha en effektforsterker.

Newcomer Snikkeren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ................

Den har selvsagt mange andre features som innebygget spotify, du har app der du får playlist til spotify på mobil/nettbrett, ................
    Litt OT: Hvilke app er det snakk om her? Finnes den til iOS? Har prøvd å finne en app hvor jeg kan styre Spotify på Onkyoen min med mobilen/iPad'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snikkeren
    Litt OT: Hvilke app er det snakk om her? Finnes den til iOS? Har prøvd å finne en app hvor jeg kan styre Spotify på Onkyoen min med mobilen/iPad'en.
    Jeg søkte etter Onkyo, fant så "Onkyo Remote" av "Onkyo sound & vision corporation". (Android Market).

Det er sykt mye bedre å styre onkyoen via. denne appen, enn det er via. den vanlige kontrollen. Tar noen sekunder før man skjønner at input-knappen er tofunksjons :P men etter det, er det 0 stress.

Ellers ang mitt oppsett:
    Scandyna The Drop fremme (89 db følsomhet)
    Scandyna micropod se bak
    Så har jeg solgt klipsch centeren og koblet to stk. scandyna the drop som center.

Kjører to subber også, mirage prestige s10.

Ang effekt: Jeg synes det spiller rent, pent og høyt. Føler den er kraftigere enn AVR-355, som jeg følte var svakere enn pioneer 1016. Nå vet jeg ikke hva som er kraftigst av pioneeren, menden pioneeren er jo solgt for mange år siden :P Kan jo ikke fortsette å bruke en reciever når lyd og input/output vokser fra en.. Så jeg tenker at recievere kan vare i ca 4-5 år maks... og derfor tenkte jeg at en med 4k oppskalering vil gjerne vare frem til neste store endring i teknologi.. En uten 4k vil man vel bytte om 1-2 år(?) når man bytter tv igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg søkte etter Onkyo, fant så "Onkyo Remote" av "Onkyo sound & vision corporation". (Android Market).

Det er sykt mye bedre å styre onkyoen via. denne appen, enn det er via. den vanlige kontrollen. Tar noen sekunder før man skjønner at input-knappen er tofunksjons :P men etter det, er det 0 stress.

Ellers ang mitt oppsett:
    Scandyna The Drop fremme (89 db følsomhet)
    Scandyna micropod se bak
    Så har jeg solgt klipsch centeren og koblet to stk. scandyna the drop som center.

Kjører to subber også, mirage prestige s10.

Ang effekt: Jeg synes det spiller rent, pent og høyt. Føler den er kraftigere enn AVR-355, som jeg følte var svakere enn pioneer 1016. Nå vet jeg ikke hva som er kraftigst av pioneeren, menden pioneeren er jo solgt for mange år siden :P Kan jo ikke fortsette å bruke en reciever når lyd og input/output vokser fra en.. Så jeg tenker at recievere kan vare i ca 4-5 år maks... og derfor tenkte jeg at en med 4k oppskalering vil gjerne vare frem til neste store endring i teknologi.. En uten 4k vil man vel bytte om 1-2 år(?) når man bytter tv igjen.
    Må du koble receiveren til det trådløse nettet for å kunne styre den? Evt hva må du ha i tillegg for å få den oppkoblet til det? Eller er det nok å koble den til med kabel?

Bestilte onkyo 709'en som jeg får sikkert mandag, satser på å bli fornøyd!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •