Forsterker til Elac FS247. Hegel H200/ NAD M3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Elac FS247. Hegel H200/ NAD M3

En kompis av meg som ikke har konto her skal gå til innkjøp av Elac FS247. Han skal bruke Hegel HD11 som DAC, men vet ikke hvilken forsterker han skal velge, NAD M3 eller Hegel H200? M3 får skryt for mellomtonen sin, noe jeg tror kan komme godt med på Elac siden den ikke har dedikert mellomtone? Vanskelig å si. Vi bor i laaaaangt i nord så får ikke dratt rundt å teste akkurat..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Legger Ved lenker

Legger ved lenker til de forskjellige komponentene:

Elac FS 247 Black Edition Pris pr. par, Sort høyglans (Produktdetaljer) [dynaBel AS]

Hegel H200 Integrert forsterker - Sort

NAD M3 Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Hvis noen har noen andre forsterkerforslag til max 22 000,- så kom gjerne med de.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først vil jeg spør i blinde om Elac er mot det lyse i klangen ?
    Jeg har selv hatt Hegel H200 på Monitor Audio GS60. Denne matchen vil jeg si var meget dårlig.
    Farlig å uttale seg om Hegel H200 siden den er så populær, men personlig synes jeg at denne hadde en aggresiv topp med en bassfattig, stram og presis bunn.

Siden han har H11 som har pre ville jeg også vurdert effektforsterkeren Parasound Halo A21 som du får under dette budsjettet i en butikk på Østlandet.
    Ellers så får Musical Fidelity ganske mye skryt for tida. f.eks M6i som du sikkert klarer å få under 22.000.

Jeg ville helt klart ikke kjøpt H200 uhørt og må han velge en av disse 2 hadde jeg helt klart valgt M3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare.

Vi har sett på Parasounden men det er jo en ren effektforsterker og Hegel HD11 har ikke volumkontroll så da må han i tillegg ha en forforsterker, eller en DAC med volumkontroll, noe man ikke finner under 10 000. Hegel HD20 er den billigste jeg vet om der hvertfall. Hører at Parasound er bra match men det ble litt dyrt dessverre. Vi har sett på Dynabel.no på Parasound. Takk for Hegeltipset, da blir det nok ikke den, for Elac har en spesiell diskant, ikke så framtredende og Detaljert som Monitor Audio, Elacs diskanter har de selv patent på og de blir ofte i tester sammenlignet med en blanding av bånddiskant ogvnlig soft dome og den blir besrevet som en behersket bånddiskant, så tror ikke Hegel er riktig hvis de er så aggresive i toppen, det er ikke min smak hvertfall.

Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører flere og flere si at Hegel200/100 er kvass/skarp/"legg inn beskrivelse her" i toppen, men jeg ser ikke hvor dette kommer fra.

Har hørt flere høytalere på både Hegel100 og 200 og synes ikke det blir for skarpt eller kvasst.

Eldre Hegel var kjent for dette problemet, men ikke nyere Hegel.

Jeg må si meg enig i noe av det karen sier da. Gå å hør selv! Jeg er meget glad i Hegel200 selv, og jeg eier den ikke. Jobber ikke for soundgarden eller noe som helst sånn heller.

Folk hører forskjellig, og har forskjellige lydpreferanser. Eller så er man så vant med å høre en type lyd, at når man hører en annen så kan den virke kvass, når den for andre virker oppløst og fint.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg garderte meg litt med å si at det var en dårlig match med Monitor Audio GS60.
    Jeg kjøpte/prøvde mange forskjellige kombinasjoner på den tiden.
    Det skal også sies at Hegel og Monitor Audio er kjent for å være en dårlig match.

Jeg prøvde H200 som pre koblet sammen med effektforsterkeren Parasound NC2250 og dette var en fantastisk match. Så jeg gir effektdelen i H200 "skylda".
    Å gå fra H200 til NC2250 var som å gå opp minst en modell i høyttalerstørrelse. H200 ble som en 50 watter i forhold.
    Hegel var åpen og detaljert med en kjempestram og punchy bass. Bunndraget manglet mye og det ble fort slitsomt og kvasst å høre på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 88Surround88
    Vi har sett på Parasounden men det er jo en ren effektforsterker og Hegel HD11 har ikke volumkontroll så da må han i tillegg ha en forforsterker, eller en DAC med volumkontroll, noe man ikke finner under 10 000. Hegel HD20 er den billigste jeg vet om der hvertfall. Hører at Parasound er bra match men det ble litt dyrt dessverre. Vi har sett på Dynabel.no på Parasound. Takk for Hegeltipset, da blir det nok ikke den, for Elac har en spesiell diskant, ikke så framtredende og Detaljert som Monitor Audio, Elacs diskanter har de selv patent på og de blir ofte i tester sammenlignet med en blanding av bånddiskant ogvnlig soft dome og den blir besrevet som en behersket bånddiskant, så tror ikke Hegel er riktig hvis de er så aggresive i toppen, det er ikke min smak hvertfall.
    Denne DAC'en fra Cambridge har volumkontroll og koster 3 298
    CAMBRIDGE DacMagic Plus D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

Den har også balanserte utganger som kan brukes mot Parasound Halo A21 som er nevnt over..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rifon

Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Denne DAC'en fra Cambridge har volumkontroll og koster 3 298
    CAMBRIDGE DacMagic Plus D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

Den har også balanserte utganger som kan brukes mot Parasound Halo A21 som er nevnt over..
    Takk for tipset! Jeg har lest tester på den forrige DACen til Cambridge og det var visst utrolig mye for pengene. Og i DAC sammenheng er den jo gammel :-p har tro på den nye så nå ser det ut som kompisen min har bestemt seg for Elac FS247 black edition, som kommer nå i februar, skulle være en stor forbedring fra den godt omtalte FS247. Cambridge DAC Magic Plus, og Parasound Halo A21, som leverer 250W i hver kanal, gleder meg utrolig til å høre på dette stereo oppsettet, alt ligger til rette for en flott match!! Kompisen min heter Rifon her inn på forumet, så bare følg med :-)

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

En Hegel h200 burde være mulig å få på hjemlån om det er en soundgarden butikk i nærheten. Selv tror jeg det kan bli meget bra med den forsterkeren. Vurderte sel Elac til min Hegel men gikk for xtz grunnet pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis han skal handle Parasound A21 ny, så anbefaler jeg å kjøpe hos X3MHC.no.
    Melder han seg inn som VIP der (100% uten forpliktelser) så får han 15 % på den Parasounden.

Ikke meninga å drive annonsering her. Jeg er på jobb nå og hadde ikke fått sendt unna dette før tidligst 17.Januar. Men jeg har mest sannsynlig en Parasound Halo C2, Hegel HD10 dac og Kimber Hero XLR kabler til salgs til gunstige priser.
    C2 kostet 47.600 i sin tid og vil være en supermatch på lydmessig og estetisk.
    Prisantakelse er 8.000 for C2 og 3.000 for Hegel-en og ca 2.000 for 2 par Kimber XLR (1meter og 0,5 meter, nye tror jeg de koster 2200 og 1700, nesten ikke brukt).
    Her taper jeg masse penger, men kan selges samlet for 10.000.

Diverse muligheter og man kan f.eks bypasse C2-en sånn at C2 blir kun volum og Hegel Dac-en blir "pre" og dac for renest mulig lyd.

Link til C2. Bilder av C2 sammen med A51 (som er så og si lik som A21) kan ordnes.

Discontinued Products > Halo C 2 Surround Controller

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •