Defekt XTZ Sub Amp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer eigeek sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Defekt XTZ Sub Amp?

Hei dere!
    Idag når jeg kom jeg fra skolen skulle jeg se en film. Skrudde på all strøm akkurat som jeg har gjort før. Plutselig ville ikke sub amp'en skru seg på. Får rødt lys først ved oppstart, så blått lys men displayet er helt dødt og det finnes ingen signal inn fra receiver eller noe ut til subbene. Noen som har opplevd dette før, eller hørt om det? Alt er i orden ut fra receiver da jeg har splittet pre-out for flere subber, de andre fungerer.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump (får litt panikk her)

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den har nogenlunde samme konstruksjon som forsterkeren i 99W12DSP-sub'en så kanskje du finner løsningen her(?):
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/9...z-w12-dsp.html

(Ett stk CR2032 på ett av printkorta)

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har maila XTZ så får kanskje svar i morgen. Er vel en garanti sak uansett om det er batteri eller ikke, men takk randall for linken, beskrivelsen hans er 99% lik hva som skjedde med amp'en min.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det batteriet som var flatt, nå rister det endelig i soffaen igjen. Fikk litt panikk der! Virket som i følge XTZ at dette var ganske vanlig, fikk i mailen - at jeg "bare" måtte skru opp hele modulen og bytte batteri. Håper ikke det skjer så ofte...

Takker for hjelp 8)

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott du fikk fikset det. Er nok en liten designfeil ett eller annet sted. Men ett stk CR2032 er dog en rimeligere fiks enn å behøve å sende hele forsterkeren (eller sub'en for den del) i retur for rep.
    For min del var det uaktuelt å sende min 99W12DSP i retur før jeg selv hadde utført litt kirurgi på den. Det var da jeg kom på "CR2032-sporet". Uheldigvis hadde jeg ikke noe CR2032 for hånden den gangen, så jeg måtte nappe det batteridrevne termometeret ut av min syke hustrus ..... den gangen for å få tak i ett.
    Nå har jeg(vi) slike liggende i tilfelle behov

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump.

DSP er nå i orden, da oppstår det ett nytt problem. Alt av innstilliger jeg gjør i menyene blir auto reset når jeg skrur forsterkeren av/på. Fryktelig irriterende når jeg gjør endel endringer der også blir det reset til fabrikk innstilling eller noe når jeg skrur den av og på for natten.
    Noen som har opplevd dette?
    Fikk svar fra Fyndbørsen at de hadde ikke peiling på hva det kunne være...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eigeek
    Bump.

DSP er nå i orden, da oppstår det ett nytt problem. Alt av innstilliger jeg gjør i menyene blir auto reset når jeg skrur forsterkeren av/på. Fryktelig irriterende når jeg gjør endel endringer der også blir det reset til fabrikk innstilling eller noe når jeg skrur den av og på for natten.
    Noen som har opplevd dette?
    Fikk svar fra Fyndbørsen at de hadde ikke peiling på hva det kunne være...
    Lagrer du innstillingene?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Lagrer du innstillingene?
    Det gjør jeg helt sikkert ikke. Var egentlig det svaret jeg håpa på å få 8) Hvordan gjør jeg det? Kan ikke huske jeg tasta noen lagre-kombo før DSP'en røyk, men kanskje jeg husker feil.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør jeg helt sikkert ikke. Var egentlig det svaret jeg håpa på å få 8) Hvordan gjør jeg det? Kan ikke huske jeg tasta noen lagre-kombo før DSP'en røyk, men kanskje jeg husker feil.
    Nå har ikke jeg rattet på DSP-en på noen år, men det finnes preset 1, preset 2 etc på den. Jeg brukte en av dem til å lagre på. Kan ikke helt huske hvordan jeg gjorde det, men mener det var relativt enkelt. Mener det skal stå "Store" eller noe slikt når du trykker deg frem til preset.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Nå har ikke jeg rattet på DSP-en på noen år, men det finnes preset 1, preset 2 etc på den. Jeg brukte en av dem til å lagre på. Kan ikke helt huske hvordan jeg gjorde det, men mener det var relativt enkelt. Mener det skal stå "Store" eller noe slikt når du trykker deg frem til preset.
    Etter litt preset trykking tror jeg det nå funker, ser slik ut hvertfall. Takk for hjelpa :-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt preset trykking tror jeg det nå funker, ser slik ut hvertfall. Takk for hjelpa :-D
    Bare hyggelig å kunne hjelpe, eigeek!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •