Hva slags elektronikk trenger jeg til full B&W CM system

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva slags elektronikk trenger jeg til full B&W CM system

Hei

Jeg har lyst til å kjøpe CM serien til B&W, da bestående av CM9, CM5, CMC2 og ASWCM10

Har aldri hatt noe slikt før, bare billig komplette greier fra sony og logitech.

Hva trenger jeg av receiver/forsterker for å drive disse?

PS: anlegget skal brukes like mye til musikk som film, så jeg er ute etter lydkvalitet framfor funksjoner. eller gjerne begge deler

Newcomer Stian B-L sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TeeJaySunde
    Hei

Jeg har lyst til å kjøpe CM serien til B&W, da bestående av CM9, CM5, CMC2 og ASWCM10

Har aldri hatt noe slikt før, bare billig komplette greier fra sony og logitech.

Hva trenger jeg av receiver/forsterker for å drive disse?

PS: anlegget skal brukes like mye til musikk som film, så jeg er ute etter lydkvalitet framfor funksjoner. eller gjerne begge deler
    Det er et enormt marked med masser av utstyr i alle prisklasser, så det første du må vite er hvor mye penger du skal legge i forsterker.
    Hvor stort budsjett har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer sies å passe utmerket med klangen til CM serien!

Pio LX 85 burde vere et godt valg - muligens kan det lønne seg med et effekt trinn til frontene etterhvert,hvis du vil hente max ut av dem!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Det var en flott receiver! Er det noen effektforsterkere du anbefaler? Kan tenke meg å hente max ut av dem fra dag 1

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det noe for seg å bruke så mye på en reciever, om du uansett skal kjøre effektforsterker også? Kunne vel sluppet unna med en reciever i 6000kr-klassen og en effektforsterker muligens?

Kan være det er noe jeg ikke vet altså, men jeg personlig føler forforsterkerdelen i en reciever blir utdatert før forsterkerdelen (nye hdmi standarder, nye lydformater, gjerne 4k oppløsning, m.m.). Effektdelen kan du gjerne beholde, når du bytter recieveren :-)

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer effekt er selvsagt en stor fordel for å få det beste resultatet, men husk også at det sitter som oftest bedre lydprosessering i de dyrere receiverne sammenlignet med de litt lengre nede på rangstigen.

Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt en skikkelig receiver i 15.000 kroners klassen og hørt om du er fornøyd (mest sannsynlig ja). Så kan du heller se etter ekstra effekt senere eller ved behov!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DaButcher: høres smart ut dette. Vil en billigere pioneer greie å drive senter godt nok da? Jeg ser nemlig at B&W anbefaler 30-200watt i 8ohm til både frontene og senter.
    Jeg har null peiling på dette.

Espen000: hvis det stemmer at de dyre receiverne gir bedre lyd så går jeg naturligvis for det. ønsker det beste.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Det var en flott receiver! Er det noen effektforsterkere du anbefaler? Kan tenke meg å hente max ut av dem fra dag 1
    Der er det mye å velg i du,hehe!

Hadde prøvd kun med receiveren først,for å se hva du synes,og for å bli litt vant med oppsettet ditt!
    Så kan du heller begynne å vurdere et effekt trinn etterhvert!
    Ofte kan det lønne seg å lete på brukten etter sånt!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Har det noe for seg å bruke så mye på en reciever, om du uansett skal kjøre effektforsterker også? Kunne vel sluppet unna med en reciever i 6000kr-klassen og en effektforsterker muligens?

Kan være det er noe jeg ikke vet altså, men jeg personlig føler forforsterkerdelen i en reciever blir utdatert før forsterkerdelen (nye hdmi standarder, nye lydformater, gjerne 4k oppløsning, m.m.). Effektdelen kan du gjerne beholde, når du bytter recieveren :-)
    Det er stor forskjell på kvaliteten på forforsterker delen,dac , prosessor del osv. på en receiver til 6k,og en til 15-20 k!

Det er ikke kun effekt delen det går på!

Og CM 9 "fortjener" en god forforsterker

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Espen000: hvis det stemmer at de dyre receiverne gir bedre lyd så går jeg naturligvis for det. ønsker det beste.
    Dette er riktig ja. Bare les denne måneds utgave av Hjemmekino. Der tester de tunge recievere og her står det litt om dette i testen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg skulle betalt så mye for en reciever, ville jeg passet på den støttet 4K, slik at du slipper å bytte recieveren også om 1-2 år :P ev. kjøp av en brukt highend reciever nå(?).

Ps. selv om man ikek vil få sendinger med det første i 4k, så vil man jo med 4k ha mulighet for passiv 3d i fullhd. Utvalget av 4k recievere er vel spartansk for tiden

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt en skikkelig receiver i 15.000 kroners klassen og hørt om du er fornøyd (mest sannsynlig ja). Så kan du heller se etter ekstra effekt senere eller ved behov!
    +1

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Ultima
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, du vurderer ikke ds3 til bak ht? Disse er laget til og henge på vegg:-) jeg personlig synes det er penere Enn noen store som stikker langt ut fra veggen, ang effekt så Ville jeg ha kjøpt det, har cm9 selv og de krever endel. Og da letter du jobben til receiveren mye:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DS3 hadde vært nice, men i den stua jeg har nå har jeg dessverre ikke noen gode plasser å henge dem.

Jeg har hvertfall bestilt Pioneer SC-LX85 og Pioneer BDP-LX55 fra soundgarden nå. Den har kanskje ikke 4k støtte, men tror uansett det ikke vil ta av før 5-10år, og de få receiverne som har støtte for dette i dag vil jeg tro ikke har mye å stille opp med i forhold til receivere som vil bli produsert seninere.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DS3 hadde vært nice, men i den stua jeg har nå har jeg dessverre ikke noen gode plasser å henge dem.

Jeg har hvertfall bestilt Pioneer SC-LX85 og Pioneer BDP-LX55 fra soundgarden nå. Den har kanskje ikke 4k støtte, men tror uansett det ikke vil ta av før 5-10år, og de få receiverne som har støtte for dette i dag vil jeg tro ikke har mye å stille opp med i forhold til receivere som vil bli produsert seninere.
    Gratulere med handel da - får håpe du blir fornøyd:-D

Du får komme med en tilbakemelding når du får ting opp og gå da!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CM er topp!

Jeg har selv CM9 i stereo oppsett og det jeg kan si er at de er glade i masse watt. Jeg bruker selv NAD M3 som forsterker og kan varmt anbefale den som effekt til å drive front. Ellers så skulle Pioneer LX-85 som er det beste du får av receivere til CM9 være god nok til å drive resten, lykke til! Det er et topp oppsett du planlegger. Hegel har også gode forsterkere til CM9. Og for å få det beste ut av CM9 burde du ha en effekt eller integrert stereo forsterker i prisklassen 15-20 000, kort sagt. Denne kobler du til receiver via front R og front L pre out på receiveren og inn på R og L på en effektforsterker, eller et valgfritt input på en integrert stereoforsterker, de nyeste har en egen HT (hme theatre) inngang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •