Emotiva Xpa-2!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Stian B-L sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Emotiva Xpa-2!

Hei.

Er det noen her som har erfaring med Emotiva XPA-2?
    Jeg kunne tenkt meg og testet denne på mine B&W CDM 9NT, men har veldig lite lyst til å gjøre et bommkjøp!
    Den skal kobles opp på en Yamaha receiver.

Håper noen kommer opp med en god erfaring.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke dine høyttalere, men har selv hatt B&W 683 koblet opp med Emotiva XPA-3 og Yamaha RX-V1067, og jeg synes det låt flott..

Du kan jo ellers søke råd her: http://avforum.no/forum/receivere-fo...audio-157.html

og/eller

her: http://avforum.no/forum/klubb-entusi...ubben-161.html

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Kjenner ikke dine høyttalere, men har selv hatt B&W 683 koblet opp med Emotiva XPA-3 og Yamaha RX-V1067, og jeg synes det låt flott..

Du kan jo ellers søke råd her: http://avforum.no/forum/receivere-fo...audio-157.html

og/eller

her: http://avforum.no/forum/klubb-entusi...ubben-161.html
    Takk for svar
    Har lest litt tester av den hvor dem sier blandt annet at Emotiva XPA-2 mangler litt i mellomtone, at vokaler fort kan høres litt gromsete og tilbakelent ut. Har du merket noe til det?
    Det står også at den egner seg mest til pop/rock enn akustisk og jazz! Har du testet den på litt forskjellig type musikk?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian B-L
    Takk for svar
    Har lest litt tester av den hvor dem sier blandt annet at Emotiva XPA-2 mangler litt i mellomtone, at vokaler fort kan høres litt gromsete og tilbakelent ut. Har du merket noe til det?
    Det står også at den egner seg mest til pop/rock enn akustisk og jazz! Har du testet den på litt forskjellig type musikk?
    Emotiva er jo amerikansk, så det låter litt "fett".. Altså med bra driv i bassområdet.

Jeg synes at lyden sammen med 683 opplevdes som litt tilbakelent, men fortsatt klar i mellomtone og diskant. Lyttevennlig om du vil.. Og med formidabelt skyv i bassen.
    Jeg hører i grunn på mye forskjellig, kanskje mest av alt rock, pop, og akustisk musikk. Hvordan det låter på jazz aner jeg ikke.
    Vedrørende gromsete vokal kan jeg si at Sivert Høyems "Prisoners of the Road" låt helt fantastisk på B&W...

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Emotiva er jo amerikansk, så det låter litt "fett".. Altså med bra driv i bassområdet.

Jeg synes at lyden sammen med 683 opplevdes som litt tilbakelent, men fortsatt klar i mellomtone og diskant. Lyttevennlig om du vil.. Og med formidabelt skyv i bassen.
    Jeg hører i grunn på mye forskjellig, kanskje mest av alt rock, pop, og akustisk musikk. Hvordan det låter på jazz aner jeg ikke.
    Vedrørende gromsete vokal kan jeg si at Sivert Høyems "Prisoners of the Road" låt helt fantastisk på B&W...
    Jeg høre absolutt mest på pop, rock, dance etc. Men bruker anlegget også til TV og film også. Vil du anbefale dette effekttrinnet? Jeg er litt redd for at jeg skal få grumsete lyd i diskant og mellomtone. Ønsker ikke at det skal låte uklart på rock når trommisen klasker til på cymbalene!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •