onkyo tx-nr809 eller yamaha rx-a2010 og hva med NAD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

onkyo tx-nr809 eller yamaha rx-a2010 og hva med NAD

Tråd til alle hifi intreserte og ellers andre stormenere

skal nå bytte ut hjemmekino annlegget. Yamaha rx-v640 men med Technics SB-M500 mk2 høyttalere. (12 CW subwoofer)
    Har alltid syns at denne reciveren har vært litt lett, så tenkte å kjøp en litt større og tyngere denne gangen.

Da står valget hovedsaklelig mellom Onkyo TX-NR809 eller Yamaha RX-A2010

Har letet litt rundt om på nettet og lest litt forsjellige tester og utifra min oppfatning, så ser dette ut
    til og være 2 nesten like gode recivere.
    I en av testene kom yamaha best ut og på andre tester Onkyo.
    Selv har jeg ikke alt for god greie på hifi, så for meg ser det ut som disse to reciveren har omentrent samme
    utstyrsnivå og funksjoner.
    Watt har jeg lært at man ikke skal legge seg så alt for mye opp i.

ARGUMENTER FOR OG IMOT....
    Noen her som har noe mening om hvilken av disse to som er best og hvilken jeg burde kjøpe? og hva med NAD?

Hvordan er NAD recivere i samme prisklasse (10 000-15 000kr) i forhold til disse 2?
    Selv om NAD har ord på seg for å lage gode forsterkere, så har jeg inntrykk av at de ligger litt etter i utvikling?

Selv har jeg kun hatt en NAD forsterker og det var en gammel 317. den spilte godt, men dær stopper det også.

persjonlig liker jeg best Onkyo reciveren, men siden jeg må kjøpe BD spiller også. og da blir det onkyo BD-SP809.
    så er jeg litt skeptisk siden jeg ikke kan finne noen tester på denne. Noen som har sett test av denne? eller har erfaring
    med denne spilleren?

Høyttalere har jeg ikke helt bestemt meg for enda, men i første omgang blir de gamle Technics sb-m500 brukt inntil jeg får
    råd til nye. Har sett litt på DALI.

Det jeg bruker anlegget blir brukt til er:

50/50 film og musikk og litt PS3 Hører endel rock og typisk p4 musikk. så trykk i bassen er ett must.
    Dette savner jeg veldig på min rx-v640. derfor måtte jeg gå til anskaffelse av CW 12" . (mulig dette skyldes at høyttalerene er tunge å drive)

Newcomer Stian B-L sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hørt noen av disse i aksjon så jeg kan ikke fortelle deg hvordan dem er, men ut i fra hva jeg har lest og hørt så sies det at Yamaha skal være noe varmere i lyden enn Onkyo. Onkyo sies å være litt kraftigere en Yamaha sin og Yamaha skal ha litt slankere mellomtone. Onkyo sin skal være veldig god hvis du skal høre på musikk i stereo.

Jeg tror at uansett hva du velger kommer du nok til å bli meget fornøyd.
    Jeg har i dag Yamaha RX-V665 og kunne tenkt meg en større receiver, så jeg ville nok ha prøvd meg på Onkyo sin av nysgjerrighet.

PS. Onkyo går får å være Årets beste Receiver 2011 hos lyd og bilde. Kanskje det er noe å tenke på. Om du kontakter din lokale selger er jeg sikker på at du endten kan komme med høyttalerene dine og prøve dem i butikken, eller bestefall få låne med deg hjem og teste i din egen stue.

Cambridge Azur 752BD - Music Angel XD800 mkIII - XTZ 99.36 mkII - XTZ 99 W10.16

Se min HiFi HER

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med yamaha rx v3067? den er på kanontilbud hos surround.no
    Yamaha RX-V3067 Black Yamaha | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

jeg har bestilt den, og skal teste den til helga.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå før yamaha rx-a 2010 , onkyo 809...kan ikke sammenlignes ein gang med 2010 , yamaha rx-a 2010 ble også kåret til beste reciver i bladet hjemmekino

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    gå før yamaha rx-a 2010 , onkyo 809...kan ikke sammenlignes ein gang med 2010 , yamaha rx-a 2010 ble også kåret til beste reciver i bladet hjemmekino
    Har du testet og sammenlignet begge to:-? Onkyo`en ble forresten kåret til
    årets receiver i Lyd&bilde 2011.http://http://www.lydogbilde.no/nyhe...receivere-2011
    Har testet begge to jeg og jeg ente opp med Onkyo 809,syns den spilte best
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg har testet begge opp mot hverandre , og jeg syntes yamaha rx-a 2010 spilte best... men ører er ører onkyo er da brae recivere det , men jeg synes yamaha er hakket bedre...

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns begge er gode, og begge har fått gode kritikker. men spørsmålet du stiller er litt som å spørre hva er best av pære og eple.

Jeg ville ha lånt med meg forsterkere hjem for å teste med de aktuelle høyttalerne for å høre etter hav du liker best da alle liker lyden litt forskjellig

Lykke til mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klipschfan79
    hva med yamaha rx v3067? den er på kanontilbud hos surround.no
    Yamaha RX-V3067 Black Yamaha | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

jeg har bestilt den, og skal teste den til helga.
    Kom over den annonsen jeg også. Og har lest meg opp i 48timer non-stopp :-D :evil:
    Begynner og bli surrete i hodet og litt lei, og vurdere og tweake enda mer på min Emotiva UMC-1. Fikk så veldig lyst på en romkalibrering som de beste Onkyene har MultEQ XT / (XT32). Kan jo stille "alt" med umcen men da vil jeg måtte lære meg og gjøre kalibrering med PC. Orker ikke dette enda.
    Hadde en yamaha 861 før, og kom aldri på at den ikke var god nok. Men jeg ble bitt av emo-basillen:neutral:

Godt valg!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Har du testet og sammenlignet begge to:-? Onkyo`en ble forresten kåret til
    årets receiver i Lyd&bilde 2011.http://http://www.lydogbilde.no/nyhe...receivere-2011
    Har testet begge to jeg og jeg ente opp med Onkyo 809,syns den spilte best
    Ser på kinosiden din at du har hatt disse recieverene. Respect8)

Yamaha RX-V663
    Yamaha RX-V2067
    Onkyo TX-SR608
    Onkyo TX-NR708
    Onkyo TX-NR808

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Ser på kinosiden din at du har hatt disse recieverene. Respect8)

Yamaha RX-V663
    Yamaha RX-V2067
    Onkyo TX-SR608
    Onkyo TX-NR708
    Onkyo TX-NR808
    Alltid gøy og prøve nytt vett du8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

yamaha vs onkyo

Dette valget var jammen ikke så lett skjønner jo at dette er to jamgode recivere men selv om jeg har yamaha nå og er fornøyd med den, så faller nok valget på onkyo tx-nr809 denne gangen. blir litt sånn som Stian B-L sier: morsomt å prøve noe nytt. utsende messig synes jeg også onkyo ser best ut, selv om det er det som er på innsiden som er viktig:P

Da blir det også onkyo BD-SP809 bd spiller, denne er jeg fortsatt litt usikker på siden jeg ikke har klart å finne noen tester på denne, har heller ingen erfaring med onkyo sine spillere, men vil tro at for 5 lapper så må det vel være bra?

Når det kommer til høyttalere så har jeg sett litt på disse:

Jamo 5.0 høyttalerpakke S 608 HCS3 HGB - Elkjøp

jamo s 608.. disse selges nå til en grei pris. utifra omtaler som jeg har sett på nett, så blir disse omtalt som gode høyttalere, litt tungdreven, men skulle vel ikke være noe problem for tx-nr809?

noen som har noe meining om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Onkyoen driver lett jamoene:-) du har jort et godt valg på reciever,onkyoen pumper ut kjempe lyd,å er i mine ører mye bedre en den andre på den type musikk du hører:-) har ikke hørt den du har valgt her men hadde en 608 å den helt kanon.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av texex
    Dette valget var jammen ikke så lett skjønner jo at dette er to jamgode recivere men selv om jeg har yamaha nå og er fornøyd med den, så faller nok valget på onkyo tx-nr809 denne gangen. blir litt sånn som Stian B-L sier: morsomt å prøve noe nytt. utsende messig synes jeg også onkyo ser best ut, selv om det er det som er på innsiden som er viktig:P

Da blir det også onkyo BD-SP809 bd spiller, denne er jeg fortsatt litt usikker på siden jeg ikke har klart å finne noen tester på denne, har heller ingen erfaring med onkyo sine spillere, men vil tro at for 5 lapper så må det vel være bra?

Når det kommer til høyttalere så har jeg sett litt på disse:

Jamo 5.0 høyttalerpakke S 608 HCS3 HGB - Elkjøp

jamo s 608.. disse selges nå til en grei pris. utifra omtaler som jeg har sett på nett, så blir disse omtalt som gode høyttalere, litt tungdreven, men skulle vel ikke være noe problem for tx-nr809?

noen som har noe meining om dette?
    Tror nok du blir for fornøyd med receiveren Har den selv og er kjempe fornøyd med den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •