Onkyo TX-NR 80 trenger hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer sicpa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-NR 80 trenger hjelp

Hei og hopp. Trenger litt hjelp her. Sittet i nesten 2 timer og prøvd meg frem men finner ikke ut av det.

Har nå gått til innkjøp av en 809 Onkyo, dette er den nye utgaven(2012).

Oppkoblet utstyr er en Philips BDP 9500
    Onkyo 809
    Sammen koblet med både HDMI og Phono (digital)
    BD-Disc Dark Knight

Problemet er at jeg ikke får DTS-HD eller Dolby digital True HD :twisted: , har prøvd og gjøre forskjellige innstilinger,men får det ikke til,har til slutt nå klart og fått Digital signal inn på forsterkeren,men får fortsatt ikke DTS-HD, er det meg som surrer med Onkyo forsterkeren .
    Har jo også prøvd en Phono bare for og være sikker på signalet men ingenting skjer.

Takker for hjelpa på forhånd.

Hilsen MR frustrert..........

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av sicpa
    Hei og hopp. Trenger litt hjelp her. Sittet i nesten 2 timer og prøvd meg frem men finner ikke ut av det.

Onkyo 809
    BD-Disc Dark Knight

Problemet er at jeg ikke får DTS-HD eller Dolby digital True HD :twisted: , har prøvd og gjøre forskjellige innstilinger,men får det ikke til,har til slutt nå klart og fått Digital signal inn på forsterkeren,men får fortsatt ikke DTS-HD, er det meg som surrer med Onkyo forsterkeren .
    Har jo også prøvd en Phono bare for og være sikker på signalet men ingenting skjer.

Det er nok BD spilleren din...den skal stå på bitstream....sånn er det på min Panasonic.....men de "rette" innstillingene er forskjellig fra merke til merke....noe som er utrolig dumt....men les bruksanvisningen....:-)
    Og det er kun HDMI ledningen som gir deg HD bilde og HD lyd....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg prøve det. Rimelig frustrert. Men skal også forsterkeren stå på bitstream??

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo 809
    BD-Disc Dark Knight

Onkyo 809 er vel 2011 modell:wink:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få sagt hvorfor kommenterer du det?
    Da er det vel 2011 mod men det hjelper meg lite for og få til og løse problemet mitt.
    Skal du kommentere noe så kom med noe relevant.....

Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Onkyo 809 er vel 2011 modell:wink:

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var da voldsomt:roll:Prøv og sett BD-spilleren til bitstream,viss du bruker Phono så får du ikke høyoppløst lyd,det får du kun med Hdmi
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida,bare en dårlig start på dagen og irritert på Forsterkeren :wink:

Tilbake til saken,rett og slett glemt at man ikke får hd lyd av phono,men fikk ikke hd lyd av hdmi kabelen heller. Må bare teste det på nytt. Bruker du monitor out til tv/prosjektor? Jan dette ha noe og si?

Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Var da voldsomt:roll:Prøv og sett BD-spilleren til bitstream,viss du bruker Phono så får du ikke høyoppløst lyd,det får du kun med Hdmi

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg prøve det. Rimelig frustrert. Men skal også forsterkeren stå på bitstream??

Forsterkeren tar i mot det signalet den får, så lenge HDMI er valgt behøver du ikke endre noe på den. Fikk du endret innstillingene i spiller slik at du nå får HD-lyd?

Merk at innstillinger i receiver som THX etc, vil gjerne vise i displayet om det moduset er valgt, men om du går nræmere skal det vise om signalet er Dolby TrueHD, DTS Ma HD etc.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke testet mere i går kveld. Er på jobb nå så får ta det litt seinere i dag. Men det du mente om THX er at det ikke skal dukke opp,men DTS-HD f.eks??

Har brukt 7.1 analoge utgangene på den bdp spilleren før,men husker jeg ikke feil står bdp på auto når det gjelder lyd.

Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Forsterkeren tar i mot det signalet den får, så lenge HDMI er valgt behøver du ikke endre noe på den. Fikk du endret innstillingene i spiller slik at du nå får HD-lyd?

Merk at innstillinger i receiver som THX etc, vil gjerne vise i displayet om det moduset er valgt, men om du går nræmere skal det vise om signalet er Dolby TrueHD, DTS Ma HD etc.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dette ha noe med Hdmi kabelen forresten,kan ha byttet om en ny og gammel kabel forresten....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •