Hvor blir det av test av NAD receivere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor blir det av test av NAD receivere?

Hei alle entusiaster

Jeg har et stort ønske om å kjøpe NAD T748 eller T757 men som mange andre har jeg lyst å lese en test eller to av modellene før jeg gjør mitt endelige valg.

Jeg har lest noen tester av nevnte modeller på nettet og snakket med HFK som sier det holder med T748 til mine Dali Fazon LCR.

Kan noen svare meg på hvorfor NAD receiverne ikke er med i tester i lyd&bilde og hjemmekino på lik linie med yamaha, onkyo, pioneer, denon og marantz som testes bestandig.

Mvh

Jimbeam

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok noe med at noen importører er mer ivrige enn andre for å få testet utstyret sitt. Men har også merket at HFK ofte heller sender Denon ut i slagmarka enn NAD. Selv har jeg god erfaring med NAD, det er simpelt, krever litt egeninnsats.. Men kraft og selve lyden er ofte "bedre" enn på da andre, mye pga kreftene de besitter.

Nå syns jeg de rimeligere NAD'ene ikke er så sterke heller, spesielt etter at Denon kom på banene med xx10 serien for 3 år siden. Denon lager noe vannvittig kraftmaskiner, selv om de kanskje ikke er det på papiret. Hvordan de får til det i fluevekt klassa er for meg merkelig :P.

Men sku jeg hatt en reciver til 20000kr, da tror jeg NAD hadde vært mitt første valg! De prioriterer det jeg er ute etter. God lyd, og masse kraft. Og helt grei meny/justerings mulighet .

Er også veldig glad i Pioneer sine recivere, men menysystemet dems er til å spy av . hehe.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takk for godt svar:-D

Grunnen til jeg er så usikker på valget er at jeg har lest man generelt bør holde seg unna receivere til 5000kr. Men NAD satser på lyd over features og jeg tror selv på at de gir en bedre lyd end mange andre til prisen:-D

Ser det er audessey på begge og T757 har litt flere watt men ellers ikke noen
    markante forskjeller i mine øine og til mine behov. Så vil det umiddelbart gi noen større opgradering rent lydmessig for de 3000kr ekstra opp til T757

Mvh

Jimbeam

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Ok takk for godt svar:-D

Grunnen til jeg er så usikker på valget er at jeg har lest man generelt bør holde seg unna receivere til 5000kr. Men NAD satser på lyd over features og jeg tror selv på at de gir en bedre lyd end mange andre til prisen:-D

Ser det er audessey på begge og T757 har litt flere watt men ellers ikke noen
    markante forskjeller i mine øine og til mine behov. Så vil det umiddelbart gi noen større opgradering rent lydmessig for de 3000kr ekstra opp til T757

Mvh

Jimbeam
    Er nok en god oppgradering.. var iallefall stor forskjell på foregående modeller med så si samme prissprang.. jeg har eid 747, var rimelig fornøyd med den ja . Byttet den ut for å gå over til ren stereo .

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok ja jeg har mest lyst på T757 og eiergleden blir mye større ++

Men må være realistisk og se hva pengene rekker til, det er trods alt mitt første forsøk på en hjemmekino og har bare 3 stk Dali fazon LCR så alt andet skal kjøpes ( receiver, 2 stk Dali Fazon Sat bak, Dali Fazon Sub 2 og kabler).

Som småbarns far må man tenke på andre end seg selv

Takk for responsen skorob

Mvh

Jimbeam

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for link

Jeg må en tur i HFK til mandag og avgjøre om det blir T748 eller T757

Mvh

Jimbeam

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden i min gamle NAD T763 er vanvittig mye bedre i stereo enn min nyere Pioneer LX52. Hadde ikke vært redd for NAD. Men sjekk at den har nok HDMI innganger

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takk for tipset.
    Jeg har kanskje for store forventninger men var ikke helt tilfreds med lyden i rec. fra Onkyo og Yamaha til 5-8000kr. Til mitt behov passer det perfekt med "mer lyd, mindre features" så derfor blir det NAD

Mvh.

Jimbeam

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt i tvil ang. NAD. Er det noen erfaring med Denon 2312?

Håper på innspill da jeg snart skal i HFK og teste disse to. Er det noen som kan komme med et par avgjørende tips ift erfaring, lyd etc. som kan hjelpe meg:-D

Som jeg skriver over er NAD førstevalg da jeg bare skal se film og ikke bruke ekstrra features til noe. Regner med svaret da gir seg selv...
    Mvh.

Jimbeam

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer fortsatt på hvor det blir av test av NAD receivere i norske magasiner. Det ser ut som det ikke er et prioritert merke i watt og lydogbilde. I watt 03/12 er det en artikel om Yamaha rx-a1010, 2010 og 3010 der de ser på hva man får for pengene i receiverne når prisen øker. De har lyst å gjøre det samme med Denon, H/K, pioneer, marantz og onkyo......men ikke et ord om NAD?
    Er NAD bare ikke populært eller kan det være som skorob sier lengere oppe i tråden at noen importørere er mer ivrige på å få testet produktene sine???

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Lurer fortsatt på hvor det blir av test av NAD receivere i norske magasiner. Det ser ut som det ikke er et prioritert merke i watt og lydogbilde. Ble litt overrasket over at NAD feks. ikke ble nevnt når det i watt 03/12 er en artikel om hva man får for pengene i receivere i forskjellige prisklasser. I dette tilfelle Yamaha rx-a1010, 2010 og 3010. De har lyst å gjøre det samme med Denon, H/K, pioneer, marantz og onkyo......men ikke et ord om NAD?
    Er NAD bare ikke populært eller kan det være som skorob sier lengere oppe i tråden at noen importørere er mer ivrige på å få testet produktene sine???
    Bare en ting å gjøre, kjøp deg en og test den selv 8)

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe T757 er på vei Men syns bare det var interesant å vite hvorfor det er sånn Personlig liker jeg veldig godt lyden i NAD men det er jo et spørsmål om smak og behag.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som om HiFi-Klubben velger å sende Denon-receivere inn til test i stedet for NAD. Har kanskje en sammenheng med at NAD ofte er ganske ribbet for utstyr sammenlignet med riskokere. H/K er også en outsider, men det er egen importør. På stereo-siden derimot ser det ut til at HiFi-Klubben foretrekker å sende inn NAD. Kan det være en ide å lese utenlandske tester?

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har lest de jeg finner på nettet og en ting ser ut til å gå igjen. De har god lyd Om den ikke får toppkarakter spiller ingen rolle, jeg liker lyden og skal ikke bruke noen ekstra features så der passer NAD fint til mine behov

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare se til å oppdatere denne tråden når du har fått prøvekjørt den litt

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe meg nad stereo, men nad hjemmekino er vel ganske ribbet for funksjoner, iallefall var de det før.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Det ser ut som om HiFi-Klubben velger å sende Denon-receivere inn til test i stedet for NAD. Har kanskje en sammenheng med at NAD ofte er ganske ribbet for utstyr sammenlignet med riskokere. H/K er også en outsider, men det er egen importør. På stereo-siden derimot ser det ut til at HiFi-Klubben foretrekker å sende inn NAD. Kan det være en ide å lese utenlandske tester?

Jeg har en personlig teori angående dette, og det er at avansen klubben har på Denon er større enn på NAD, og at de derfor velger å kjøre mer fokus på dette merket for å maksimere profitt.

Man ser det på kilder også, Denon CD spillere og blu-ray spillere oppfatter jeg får mer omtale, mer oppmerksomhet og mer fokus enn NAD sine komponenter.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg har en personlig teori angående dette, og det er at avansen klubben har på Denon er større enn på NAD, og at de derfor velger å kjøre mer fokus på dette merket for å maksimere profitt.

Man ser det på kilder også, Denon CD spillere og blu-ray spillere oppfatter jeg får mer omtale, mer oppmerksomhet og mer fokus enn NAD sine komponenter.
    +1

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour

Det kan faktisk være argument for det motsatte. Se på f.eks Loewe, Bose, Bang & Olufsen. Dette er produkter som ikke ofte testes og det er med vilje fra leverandørene.

Så lenge det ikke finnes en test hvor et produkt taper mot et annet kan man hevde at produktet har masse fine egenskaper sammelignet med andre.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •