Yamaha RX-A3010 VS Yamaha RX-V3067 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Espen000 ser at du har en testvinner fra Yamaha. Vet du, eller noen andre, om pre-outene er de samme på alle yamahaene.
    Hva er pre-out på Norsk? Utgangstrinn?

Når man har effektforsterker i tillegg, hvor mye betyr evetuelt kvalitetsforskjeller på pre-out?

Jeg maser litt, men jeg bryr meg jo ikke om en stor reciever om den ikke hjelper meg og skape godlyd. Da vil jeg heller gå for minstemann med pre-outs. Da tar jeg meg kanskje råd til en av de nye Aventage.

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V767 har pre out. Jeg tror det er pre out fra og med RX-V667 og oppover på 2010- modellene.

På 2011- modellene vet jeg ikke hvor pre-out begynner. Jeg vet ikke om det er forskjell på kvaliteten på pre-out på yamaha, men jeg tviler på det er store forskjeller her. Generelt finnes det balanced og unbalanced pre-out, hvor balanced pre out er best, men du må nok ganske høyt opp i high-end forforsterker for å få dette.

Jeg har ikke brukt pre-out på min receiver, så vanskelig for meg å uttale meg.

Generelt kan jeg si at det ikke bare er watt som gir god lyd, det er også DAC-chiper som sitter inni receiveren som gir bra lyd, men man får mye mer watt for pengene ved å kjøpe en receiver + effektforsterker sammenlignet med en veldig kraftig receiver.

Det meste er kompromiss og valg

Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Espen000 ser at du har en testvinner fra Yamaha. Vet du, eller noen andre, om pre-outene er de samme på alle yamahaene.
    Hva er pre-out på Norsk? Utgangstrinn?

Når man har effektforsterker i tillegg, hvor mye betyr evetuelt kvalitetsforskjeller på pre-out?

Jeg maser litt, men jeg bryr meg jo ikke om en stor reciever om den ikke hjelper meg og skape godlyd. Da vil jeg heller gå for minstemann med pre-outs. Da tar jeg meg kanskje råd til en av de nye Aventage.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk akkurat min 3010 å grunnen til at jeg kjøpte denne i stedet for 3067 er at du kan route de innebygde forsterkerene for fronthøyttalerene til front presence. Iflg. Lsound kan du ikke dette på 3067. For min del føles det helt feil å måtte prioritere ekstern effektforsterker på presencekanalene når man helst vil oppgradere frontene

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Fikk akkurat min 3010 å grunnen til at jeg kjøpte denne i stedet for 3067 er at du kan route de innebygde forsterkerene for fronthøyttalerene til front presence. Iflg. Lsound kan du ikke dette på 3067. For min del føles det helt feil å måtte prioritere ekstern effektforsterker på presencekanalene når man helst vil oppgradere frontene
    Er du fornøyd med 3010? Vurderer denne selv mot Onkyo TX-NR809, men heller mer mot Yamaha da jeg i grund er stort sett veldig imponert over Yamaha. Pussig i at det ikke er mer "lyd" rundt Yamaha rx-a3010 da det virker som en superb receiver..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Førsteinntrykket er bra, men jeg har bare koblet den opp uten å kjørt YPAO eller andre justeringer. Jeg kjøpte jo også effektforsterker til frontene pga. presencekanalene så jeg har bare spilt med denne tilkoblet.

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor

Du kan kjøre effektforsterker til frontene, og interne forsterkere til Presence på 3067.

Settingen heter: 7ch+front.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •