Forsterker til Audiovector Mi3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Audiovector Mi3

Hei

Jeg har til nå brukt en HK 670 til å drive mine Mi3, dette har jeg vært godt fornøyd med, men nå har HK670'n tatt kvelden (får den ikke ut av standby) og jeg se meg om etter en ny forsterker.

Jeg bruker det bare til musikk, og vil derfor ha en stereoforsterker.

Har tenkt på Hk980, hvordan er denne sammenlignet med 670?
    Var innom Hifiklubben i dag, de anbefalte NAD c356BEE.

Jeg har blitt usikker på om jeg skal strekke meg litt opp i pris, ser at man får ECI-3.0 for 6-7tusen, hvordan vil denne høres ut sammenlignet med de andre? Har alltid drømt om å ha Electrokompaniet

Resten av det jeg har er en NAD C555 platespiller og hk dvd25 (som jeg tenkte jeg skulle bytte ut med en rein cd spiller)

Har hørt mye fint om NAD C515BEE, men ser at soundgarden har tilbud på hk980 og hd980 slik at prisen på disse blir det samme som nad forsterkeren, dette er en løsning som frister.

Takk for svar
    Even

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde samme høytallere selv som jeg brukte classe på, synes nad og hkblir for dårlig på såpass gode høytallere, feks abrahamsen , electrocompaniet, hegel og primare vil nok være å foretrekke.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam kan være en god vei å gå

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har har tenkt litt på Hegel H70.
    Siden den har innebygd dac så vil den nok hjelpe dvdspilleren i tillegg til å være en bedre forsterker enn hk980.

Problemet da er jo at man får en brukt Primare I30 for samme prisen.

Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Arcam kan være en god vei å gå
    Hvor selges arcam? Ser at Hifiklubben har solgt, men finner ikke noe på sidene dems nå.

Lurer på om det blir en brukt primare i21, da kan jeg koste på meg en ny cdspiller. Også har den pre out hvis jeg finner ut at jeg trenger mer effekt.
    Men det er jo mye fint å velge i, kom gjerne med flere løsninger.

Takk for alle svar

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Broren min bruker en oppgradert ECI-4 - i praksis altså en ECI-5 - til sine Audiovector M3 Signature. Det låter veldig bra. Men EC-forsterkeren henger ikke helt med når man drar på litt. Jeg brukte forgjengeren til Primare I30 - A30.1 - mens jeg hadde et par Audiovector M3 Signature - med bedre kontroll enn det broren min får med EC, men uten den lille EC-magien i klangen.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har/hadde m3 signature. Jeg ville hatt en forsterker som var litt varm i lyden. Mcintosh er bra match. Parasound. Naim er knall. Muse som jeg hadde, var enormt bra.

Hegel tror jeg blir for "skarp" lyd, og diskanten kan bli for framtredende.

Christian

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mi3 er ikke så lys som f. eks. Super og Avantgarde. Signatur er mer "normal".

Siden du sier Mi3, så antar jeg du har basisutgaven, og Hegel kan gå. Primare (de med klasse AB) hvis du vil ha litt mer fylde i lyden. Og, muligens Abrahamsen dersom du vil ha enda mer mellomtone.

Lykke til.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel - datteren min og mannen hennes - som overtok mine M3 Signature - bruker hegel H200 sammen med disse. Nå er kan hende hegel H200 en litt atypisk Hegel - ikke så pågående i klangen som Hegel har rykte på seg for å være - men hos de unge fungerer det faktisk bedre med Hegel enn med Electrocompaniet. Men de spiller aldri veldig høyt - og på lavere volum kan nok Hegelens litt mer distinkte klang gi litt mer sting i lyden enn f.eks. EC - som ikke trives like godt når det skal spilles lavt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste litt fort, og tenkte det var signature. Vanlig mi3 er ikke like detaljert og frampå i toppen. Uansett litt usikker om Hegel er det rette valget.....

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Densen? Har hørt det på Audivector m3 og det synes jeg låt veldig bra. God punch i bass og mellomtone, men kanskje ikke så frisk i diskantområdet.
    Hvis en blir for lite så kan de jo biampes.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt audiovector m3 mk2, har brukt ein tea a-d1 på de hele deres liv, den spiller åpent å luftig. Låt 10*bedre en min tidligere hk amp, selv om det var mer krefter d. Selger den brukt nå, 1500 pluss frakt send om om du er intresert

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Mi3 er ikke så lys som f. eks. Super og Avantgarde. Signatur er mer "normal".

Siden du sier Mi3, så antar jeg du har basisutgaven, og Hegel kan gå. Primare (de med klasse AB) hvis du vil ha litt mer fylde i lyden. Og, muligens Abrahamsen dersom du vil ha enda mer mellomtone.

Lykke til.
    Det stemmer at jeg har basis utgaven ja.

Jeg er glad i litt "feit" lyd og dynamikk. Har trua på ECI-3, men må nok ta meg en lytterunde.

Da skal jeg en tur til soundgarden i morra, men de har ikke audiovector lengre. Er det noen som har tips om andre høyttalere som låter/oppfører seg som mine?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt meg en ECI-3, som jeg skal hente på fredag. Gleder meg.

Hørte på hk980, primare i22 og eci-3, og fant eci-3 overlegen (men det er jo prisen også).
    Virka som om den nye hk 980 hadde mindre "trøkk" enn min gamle 670, selv om det går i favør av 980 på papiret. 670'n var også dyrere enn 980'n er nå. Skal jo også sies at jeg hørte på et par høyttalere som er litt tyngre å drive enn mine, men jeg blei litt overrasket.

Takk for alle forslag!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •