Dac/receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Dac/receiver

Newcomer sulamit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dac/receiver

Jeg har en onkyo 608 receiver, fra mitt gamle oppsett hadde jeg en dac magic koblet inn med en NAD 326bee. Planen min var å bruke min gamle dac på min nye receiver.
    Etter litt lesing på div forum kom jeg frem til at mange receivere kjører konvertering på de Analoge portene og. Jeg vet at jeg ikke kan kjøre dacen på de digitale portene for da trer receiveren sin egen dac inn.
    For å få dac magicen til å fungere, må man da koble dacen på de analoge portene og så sette receiveren i pure audio mode (dette er vel pass trough moden til onkyo er det ikke)?
    er dette riktig?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sulamit
    Jeg har en onkyo 608 receiver, fra mitt gamle oppsett hadde jeg en dac magic koblet inn med en NAD 326bee. Planen min var å bruke min gamle dac på min nye receiver.
    Etter litt lesing på div forum kom jeg frem til at mange receivere kjører konvertering på de Analoge portene og. Jeg vet at jeg ikke kan kjøre dacen på de digitale portene for da trer receiveren sin egen dac inn.
    For å få dac magicen til å fungere, må man da koble dacen på de analoge portene og så sette receiveren i pure audio mode (dette er vel pass trough moden til onkyo er det ikke)?
    er dette riktig?
    underlined: ????

Det eneste den gjør er vel å forsterke signalet med mindre du bruker noen av DSP'ene i receiveren?

Ja, du skal kable inn på analoge innganger fra en ekstern DAC og så (helst) sette receiver i pure direct eller "straight"

Newcomer sulamit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for raskt svar