Rotel = JVC ??!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 70
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ser du noen analog utgang for 5.1 her? Med andre ord har Rotel kjøpt en billigspiller og forbedret analogutgangen for stereo. Hvorfor ikke bare kjøpe seg en CD-spiller?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq

Ser du noen analog utgang for 5.1 her? Med andre ord har Rotel kjøpt en billigspiller og forbedret analogutgangen for stereo. Hvorfor ikke bare kjøpe seg en CD-spiller?
    og så? det er faktisk 4 typer analogutganger der. hvor mange spiller vel ikke en rolle..høyere kvalitet koster uansett antall.
    kanskje du skal lese tråden på nytt. om du er "smart" nok til å kjøpe en ekstra cd spiller isteden er vel ikke i rotels interesse.
    rotel`n koster fordi den er bedre, ganske mye bedre, garantert.

om noen kan motbevise meg skal jeg ti still.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke bildet du viser til er en rotel heller, det en jvc`n? jeg har aldri sett en rotel dvd uten 5.1 analogutganger. så DA er vel ganske ulike. ikke har den coax ut heller, har du noen gang sett en rotel uten det også?
    listen er nok lang....

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uansett. (hypotetisk>)om du tar utgangspunkt i JVCen, og skal få den til å låte like bra som rotelen, koster det 8000kr?

Hvis de faktisk er like, er jo det skremmende! :shock: hva koster da rotelen å lage?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    uansett. (hypotetisk>)om du tar utgangspunkt i JVCen, og skal få den til å låte like bra som rotelen, koster det 8000kr?

Hvis de faktisk er like, er jo det skremmende! :shock: hva koster da rotelen å lage?
    det var et bedre spørsmål.
    kan vel få den til å koste 100.000kroner også, hvordan får du spørr ingeniørene om men stikkordet er vel dac, støyskjerming, kondensatorer etc etc.

skulla gjerne likt å sammenligne de. :roll:

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm... det der er vell ikke bilde av rotel´n, er det vell? Ser ganske annerledes ut på rotel´s hjemeside.....

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg googlet den, og fikk dette svaret. Se også tittel på bildet.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ups! så på trådstarter sin spiller. Tenkte ikke på at det ble diskutert en annen spiller....

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="einis"]
    og så? det er faktisk 4 typer analogutganger der. hvor mange spiller vel ikke en rolle..høyere kvalitet koster uansett antall.
    kanskje du skal lese tråden på nytt. om du er "smart" nok til å kjøpe en ekstra cd spiller isteden er vel ikke i rotels interesse.

Poenget er vel at om man skal bruke den til film (og det er tross alt spillerens hovedoppgave), må man bruke digitalutgangen og komponentutgangen, og Rotel må være klin sprø hvis de putter flere tusenlapper i kompositt- og S-videoutgang.

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er vel at om man skal bruke den til film (og det er tross alt spillerens hovedoppgave), må man bruke digitalutgangen og komponentutgangen, og Rotel må være klin sprø hvis de putter flere tusenlapper i kompositt- og S-videoutgang.

Hvor gammel er denne spilleren? Ser det står 1992-1997 bakpå...
    BAckpanel drawing er forresten her

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="Pogwaq"]
    Sitat Opprinnelig postet av einis

ok, så du mener at spillere på coop obs er like bra som en linn undisc f.eks?
    hva vil du frem til ved å si at en dvd skal brukes til film? det forandrer vel overhode ikke komponentkostnaden i dacer etc...og tusener på s-video er vel ikke gale, hva mener du? at de billige er like gode?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje vi skal stoppe mens leken er god.

men en sammenligning ville vært interesant.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men var ikke DACene i disse spillerne identiske? Jeg kan se poenget i en dyrere DAC, men her var det jo ingen forskjell. Likevel, å prioritere en rådyr stereo-DAC i en DVD-spiller slår meg som litt småteit ja.

og tusener på s-video er vel ikke gale, hva mener du? at de billige er like gode?
    Like dårlige, er vel mer passende. Hvorfor bruke S-video i det hele tatt, når man kan få komponent/RGB/digitalt?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    Sitat Opprinnelig postet av Burre

det var et bedre spørsmål.
    kan vel få den til å koste 100.000kroner også, hvordan får du spørr ingeniørene om men stikkordet er vel dac, støyskjerming, kondensatorer etc etc.

skulla gjerne likt å sammenligne de. :roll:
    Jeg spør videre: om de skulle bruke 8000 mer enn JVC har gjort, ville de ikke brukt det på noe de kunne reklamere med, ihvertfall oppgi som en spec? Og koster deler som er så små at de ikke nevnes i spec 8000?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke så mye specs rotel og jvc oppgir. med de måledata kan det enten låte dritt eller dritbra

dvd til 79.000. men analogutgangene blir vel ikke brukt?

forøvrig har ingen sagt noe om at rotel og jvc hadde like dacer, det er vel vanskelig å finne ut utenom å lese på chip eller lytte.

godnatt.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt ot kanskje, men hvorfor valgte du en så intergrert løsning bidda? Jeg synes kanskje dette er en prisklasse man begynner å nærme seg riktig gode dvd-spillere/ receivere...

Mvh

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Litt ot kanskje, men hvorfor valgte du en så intergrert løsning bidda? Jeg synes kanskje dette er en prisklasse man begynner å nærme seg riktig gode dvd-spillere/ receivere...

Mvh
    Enkelt svar: Har adskilte komponenter i stua for god cd-lyd. I hjemmekinoen trenger jeg en god DVD spiller og 5.1 oppsett. Ønsket derfor en enhet for å få et "reint uttrykk".

Rotel's bakside stemmer med bilde på nettsiden, 3 scart og ingen komposit/s-video/komponent. Hvordan JVC'n ser ut bak vet jeg ikke men spec'n sier de samme tilkoblinger. Høytalertilkoblingene til Rotel er vel antagelig bedre.

Tar ihvertfall turen til butikken i dag, med eska under armen.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, da var den levert tilbake. Butikken var rimelig uforstående og skulle ta dette opp med Neby. De fikk min e-post slik at svaret også skulle komme meg i hende. Butikken var klar over at det var sammarbeid på noen modeller men at disse i de tilfeller hadde annen intern spec. Uansett upåklagelig service fra selger.

På turen til butikken ringte jeg en annen butikk og spurte om prisen på JVC'n og den kunne jeg få for 3300 kr :!: Altså Rotel: 13000 og JVC 3300, det sier seg selv at Rotel må ha fikset på noe. Veiledene på JVC'n er oppgitt til 6000 kr.

Uansett så testet jeg signalomformern (fikk med Rotel, da denne manglet komponent utgang) på min Jamo DVR og den ga bedre bilde, så da blir det vel til at jeg beholder Jamo'n og kjøper en signal omformer fra scart (RGB) til komponent. Lyden er jeg jo fornøyd med. Så har jeg også klart pengekravet til en BenQ PE5120 :wink:

Vel,det er flere kopier: Jamo DVR50 er jo egentlig en Kiss som har endra utseende og noe spec. (+2000 kr) for å tilpasses den nye linjen til Jamo som også inneholder en plasma TV.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Javel, da var den levert tilbake. Butikken var rimelig uforstående og skulle ta dette opp med Neby. De fikk min e-post slik at svaret også skulle komme meg i hende. Butikken var klar over at det var sammarbeid på noen modeller men at disse i de tilfeller hadde annen intern spec. Uansett upåklagelig service fra selger.

På turen til butikken ringte jeg en annen butikk og spurte om prisen på JVC'n og den kunne jeg få for 3300 kr :!: Altså Rotel: 13000 og JVC 3300, det sier seg selv at Rotel må ha fikset på noe. Veiledene på JVC'n er oppgitt til 6000 kr.

Uansett så testet jeg signalomformern (fikk med Rotel, da denne manglet komponent utgang) på min Jamo DVR og den ga bedre bilde, så da blir det vel til at jeg beholder Jamo'n og kjøper en signal omformer fra scart (RGB) til komponent. Lyden er jeg jo fornøyd med. Så har jeg også klart pengekravet til en BenQ PE5120 :wink:

Vel,det er flere kopier: Jamo DVR50 er jo egentlig en Kiss som har endra utseende og noe spec. (+2000 kr) for å tilpasses den nye linjen til Jamo som også inneholder en plasma TV.

Ja jeg har sett produkter som ligner på jamoen jeg også! Man skulle fått en test på slike duplikat produkter... :wink:

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •