Hjelp meg å finne liten forsterker med USB D/A og phones-utgang

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp meg å finne liten forsterker med USB D/A og phones-utgang

Da har jeg endelig tenkt å gå til innkjøp av forsterker hvor jeg kan spille av musikk på PC-en, sende denne digitalt gjennom enten USB eller SPDIF og ut på både høyttalere og headset. Jeg var innom Hifi-klubben og så på denne: Argon DA2. Den virket lovende, men problemet var at den SÅKLART var laget uten hodetelefon-utgang, noe jeg trenger. Jeg prøver å holde meg under 4000kr totalt for forsterker og høyttalere. Har noen peiling på en forsterker til under 2000kr som oppfyller følgende krav? (kan gjerne være i utlandet, men da må prisen med frakt og moms bli under 2k):

Min 2x40W høyttaler output
    Phono, Optical, COAX og USB inn
    D/A-konverter
    Phones ut

Ellers trenger jeg også tips til noen små høyttalere. Det viktigste for meg er at de spiller rent og nøyaktig, men de kan gjerne ha litt bass også. Har sett på DALI STILE høyttalerene.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut denne:

AMC XIA - Stereo Integreated Amplifier, 50W x 2, with USB input for connecting to computer, LAN, Internet etc | amchome.com

Tror nærmeste forhandler er i Danmark, men det går sikkert an å finne en via ebay.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har søkt litt og kommet over disse "T-Amp" forsterkerne. Her f.eks.: Topping TP30. Har noen peiling på disse? Tror de produseres i millionvis i Kina, og rebrandes forskjellig. Tror også Argon-forsterkerne til HiFi-klubben er noe av det samme.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en slik liten T-amp til å ha på soverommet. Kostet 235 kroner inkl.frakt fra Hong Kong. Funker bra, låter ikke superbra men bra nok til sin bruk. Den hadde bare linje inn og HT ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Kjøpte meg en slik liten T-amp til å ha på soverommet. Kostet 235 kroner inkl.frakt fra Hong Kong. Funker bra, låter ikke superbra men bra nok til sin bruk. Den hadde bare linje inn og HT ut...
    Ok, hvilken type og "merke" var det?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Big SturL
    Jeg har søkt litt og kommet over disse "T-Amp" forsterkerne. Her f.eks.: Topping TP30. Har noen peiling på disse? Tror de produseres i millionvis i Kina, og rebrandes forskjellig. Tror også Argon-forsterkerne til HiFi-klubben er noe av det samme.
    For 2000,- er der nok grenser for hvor eksotiske ting du kan få og der er vel meget få billige forsterkere på markedet med usb dac. Desuten ville du få et mye mer fleksibelt system om du valgte separat DA konverter og forsterker, du kan da bytte ut en av delene senere om du har behov. En Argon dac og en liten Denon forsterker vil gjøre susen.
    Med en receiver som denne kan du dog tilslutte en separat god hodetelefonforsterker senere, eller oppgradere med en ny dac til pc`en.:Yamaha RX-V471TI 3D-kompatibel hjemmekinoreceiver med USB-inngang

Litt eksempler på OEM produkter:
    Coda lager forsterkere for Sanders Sanders Sound Systems Amplifiers og Dusson er far til Mark Levinsons versting. Dussuns koster 1600 dollars, ML sin 7000 dollars. Dussun v8i Hyper Class A Integrated Amplifier
    Red Rose Music Amplifiers
    Argon sine D/A konvertere er modifiserte i forhold tilde originale og er faktisk meget gode til prisen, og mye billigere enn de originale.
    Argon er opprindelig et design fra Firestone.
    Fubar I-O USB DAC / ADC - Analog to Digital Converter

hifi-butikken.no - Forsterkere

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest litt mer om disse T-Amp-ene har jeg vel funnet ut at det er det rette valget. Hvorfor kjøpe enheter med AKKURAT samme innmat i Norge for 1500kr+ når man får det for 500kr fra Kina? Jeg er alt for det å støtte norske ting, men til 3 ganger prisen er ikke dét like viktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom forresten over dette:
    T-Amp - Class T integrated amplifier - [English]
    6moons audio reviews: Sonic Impact Class-T amp

Ser for meg å enten mekke en selv halvveis, eller kjøpe ferdig i aluminiums-kabinett.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Big SturL
    Ok, hvilken type og "merke" var det?
    Det var en slik:
    TA2020 SA-36A Tripath Class-T Digital Amplifier HiFi B | eBay

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den der så jo mer avansert ut enn mange av de jeg har kommet over. Hehe, kanskje det er det som gjør de andre så bra, at de består av "4-5" deler? :P Men har du fått spilt inn din? Altså, 100-200 timer. Jeg klarer ikke å finne noe negativt om disse forsterkerne.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker etter Rema 1000 -prinsippet! Jeg har vel ikke spilt den så mye som det, er det nødvendig da?
    NB! Husk at denne, og sikkert mange andre slike forsterkere leveres uten adapter og at de er laget for 12-14 volt. Jeg brukte en relativt kraftig en fra Clas Ohlson.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker etter Rema 1000 -prinsippet! Jeg har vel ikke spilt den så mye som det, er det nødvendig da?
    NB! Husk at denne, og sikkert mange andre slike forsterkere leveres uten adapter og at de er laget for 12-14 volt. Jeg brukte en relativt kraftig en fra Clas Ohlson.
    Jeg leser at de anbefaler minst 100 timers innspilling, og så kommer det jo an på hva man har som kilde... Ipod med hodetelefonutgang anbefales ikke. Nå er det jo Tripath forsterkerchippen som lager magien her, etter hva jeg har skjønt. Alle de andre delene, som kondensatorer og tilkoblinger og strømforsyning, gjør sitt for å forbedre eller forverre signalet fra den.

Planlegger å bygge meg en selv når jeg har fått lest meg opp litt og kjøpt en loddebolt.

Jeg har nå kjøpt disse for å teste ut:
    SMSL TA2024
    Lepai TA2020

Nå gjenstår det bare å finne noen høyttalere som matcher!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre hvordan den SMSL'en med usb fungerer, kom med rapport når du får den. Tror jeg må prøve en sånn selv også.

Jeg har en slik Lepai som jeg bruker sammen med DynaBel innbyggingshøytalere og det fungerer helt greit. Det er klart det er begrenset hva man får for 150 kr, men lyden er helt OK! Byggekvalitet er det jo så som så med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •