Ny effektforsterker. NAD M25 ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer ekorpets sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny effektforsterker. NAD M25 ???

Jeg tenker på å få meg ett effektrinn til mitt nåværende utstyr. Legger ved link til utstyr og rom.

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/ekorpets

Jeg prøvde NAD M25 nå i romjulen der jeg bi-ampet alle frontene å kjørte bakhøytalerene med min nåværende reciver.. Her fikk jeg virkelig en a-ha opplevelse og stort løft i anlegget. Nå har jeg ikke prøvd så mye annet i denne prisklassen, så det er her jeg trenger litt erfaringoverføringer,tips og meninger.. Hva du får for penge i forhold til pris osv..

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du klemmer i allefall til når du først tester utstyr! Det skal du ha. Er desverre ikke til noe hjelp, utover at jeg hadde smilt pent med en sånn i kjelleren. Lykke til!

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Du klemmer i allefall til når du først tester utstyr! Det skal du ha. Er desverre ikke til noe hjelp, utover at jeg hadde smilt pent med en sånn i kjelleren. Lykke til!

Du syns det ja alkar.. Det er kun NAD jeg har vært borti ser du. Og sist prøvde jeg NAD C275BEE 2kanals.. Mn merket ingen ting forskjell da jeg bi-amper idag og med pioneeren min. Da ender jeg vel opp med det samme.. Du har jo NAD T975 som ligger litt under M-25, men tror jeg spanderer på de ekstra kronene å tar den største..

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det er kult jeg, kamerat! Godt utstyr gir mye glede. Hvis du ikke har kalibrert ordentlig først, kan jeg anbefale kalibreringstråden til kringlyd. Jeg har lekt med den idag, og syns faktisk det ble enda bedre her hjemme. Uansett, så tror jeg ikke du trår feil, men jeg har null kompetanse på effekttrinn. Håper du får noen mere informative svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mmmm hva med en rotel 1095? er jo "nok" krefter i den også? bare tenker høyt kontra m25

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound A 51 bør også vurderes ved kjøp av flerkanals effektforsterker.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har M25 og er storfornøyd Har du pengene er det jo bare å peise på, om du ikke finner den pent brukt...Har forøvrig prøvd Rotel 1095, men M25 er i en annen liga...etter min mening

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mangen goe forslag her.

Trenger ikke nødvendigvis være flerkanals. Men hvis jeg går for 2 kanals så må jeg jo kjøpe flere.. Disse forsterkerene som blir nevnt. Parasound A-51. Rotel sin 1095. Hva ligger disse på i pris.

Ang M-25 og NAD generelt så er de jo kjent for sine krefter, og de annonserer med at hvis du skulle sammenligne watt pr kanal opp imot andre sine målinger så kan du plusse på Sikkert 100 watt...

Men det er jo så mye meninger om alt..

men du hjalmarjalla har jo m-25 selv og har prøvd litt div, å det er jo det jeg er ute etter... Det var vertfall ikke forsterkeren det sto på da jeg hadde den hjemme her. stakkars 683 B&W og senteren min lyste rødt på kanalene da jeg så transformers.. Ga beskjed om at hvis jeg ikke roet mg ned så ryker alt

Trodde jeg kunne spille høyere, men når ting blir så klart så høres det heller ikke så høyt ut. Fantastisk.. Gleder meg som en liten unge.. Film etter at jeg leverte den tilbake har ikke blitt den samme ...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound A51 koster veil ca 48.000, men en mye bedre pris kan finnes.
    Du har rett i at NAD-en yter godt i watt, men A51 klarer vesentlig mer.
    Nad-en er 7x194 watt i 8 ohm med 0,1 % forvrenging og 2x207 watt ved 0,1 % i 8 ohm.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke skal sitte å kikke på forsterkeren kan du jo bare kjøpe T975 som er akkurat samme forsterker i litt kjipere eske.

Utenom det så har man mye gode forsterkere å velge mellom, men en del av dem er såpass billige at de ikke blir akseptert av ekte hifi-nerder.

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Parasound A51 koster veil ca 48.000, men en mye bedre pris kan finnes.
    Du har rett i at NAD-en yter godt i watt, men A51 klarer vesentlig mer.
    Nad-en er 7x194 watt i 8 ohm med 0,1 % forvrenging og 2x207 watt ved 0,1 % i 8 ohm.
    48 ja.. Voksen pris det ja.. Det blir nokk i det meste laget, måtte blitt en god pris på bruktmarkede da

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Hvis du ikke skal sitte å kikke på forsterkeren kan du jo bare kjøpe T975 som er akkurat samme forsterker i litt kjipere eske.

Utenom det så har man mye gode forsterkere å velge mellom, men en del av dem er såpass billige at de ikke blir akseptert av ekte hifi-nerder.
    Det er så sant atle.. Er ikke mye som skiller de.. Så kjøper jeg ny så kommer jeg til å vurdere det..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ekorpets
    48 ja.. Voksen pris det ja.. Det blir nokk i det meste laget, måtte blitt en god pris på bruktmarkede da
    Får tak i en slik til 25-30.000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •