Lyd fra TV til lydplanke, ehh...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd fra TV til lydplanke, ehh...

Har en venninne som har en Samsung PS43D455 plasma TV og en Pioneer HTS9140 lydplanke. Hun har også en Get HD PVR tilkoblet TVen via HDMI. For å få lyd fra Get-boksen via TV ut på lydplanken ser det ut til at optisk kabel fra TV til lydplanke er eneste mulighet. Sendte med en optisk kabel med samboeren i går kveld som de koblet utstyret sammen med (optisk ut på TV til optisk inn på lydplanke), men fikk ikke lyd ut på lydplanken. Noen som har noen tips til hva som kan være feil?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    muligens samsungens lyd ut instillinger i menyen

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har vært innom der og forsøkt litt ymse innstillinger, men ingen kombinasjoner ser ut til å virke.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det optisk ut på get-boksen?

Jeg tenker optisk fra getboksen til lydplanken?

(upraktisk dersom lydplanken skal spille av noe mer enn bare tvlyd... sd-kort eller lignende)

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av mk1 black limited
    Har en venninne som har en Samsung PS43D455 plasma TV og en Pioneer HTS9140 lydplanke. Hun har også en Get HD PVR tilkoblet TVen via HDMI. For å få lyd fra Get-boksen via TV ut på lydplanken ser det ut til at optisk kabel fra TV til lydplanke er eneste mulighet. Sendte med en optisk kabel med samboeren i går kveld som de koblet utstyret sammen med (optisk ut på TV til optisk inn på lydplanke), men fikk ikke lyd ut på lydplanken. Noen som har noen tips til hva som kan være feil?
    Jeg tror de fleste flatskjermer IKKE videresender lyden som kommer inn i TV'en via HDMI...som f. eks Get boksen.
    Min 3 år gamle Panasonic gjør ikke det.
    Den lyden som kommer ut på optisk på min TV, kommer fra TV tuneren=det digitale bakkenettet eller den analoge=vanlig analog kabelnett=begge koblet til antenneinngangen på TV'en...
    Så det beste er alltid å ta lyden fra kilden, rett fra Get boksen....
    TV'en skal bare vise bildet.---:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Get boksen har vel ikke optisk ut, bare coax. Da må du ha en konverter.

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    foreldrene mine har en 1år gammel sony av ganske solid kvalitet, den får bilde gjennom HDMI og sender lyd utjenn via optisk til reciever. null problem men måtte vel inn og justere tror jeg.... så stemmer hvertfall ikke at alle nye tv'er ikke kan sende lyd fra hdmi ut via optisk.
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen sagt at ingen kan gjøre det da?

Les siste del av denne :How Do You Use The Digital Optical Jack To Output Digital Audio?

Kjender ikke tv`en eller lydplanken, men om begge har audio analog ut/inn kan du vel bruke det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en gammel samsung ps50b855 og har muligheten til å benytte ekstern høyttaler via optisk. Eneste jeg trenger å gjøre er å koble optisk fra TV til optisk INN på forsterker. Da kommer lyd både på tv og anlegg.
    Om jeg kun vil ha lyd fra anlegg, går jeg bare inn på:
    settings >> sound >> Speaker Select >> External Speaker

edit: ser at hos meg gjelder vanlig tvsignal fra coax antenne. Vet dessverre ikke hvordan det er med hdmi. Så ikke dette før jeg hadde postet. sorry =)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det da til etter hvert, men det virker ikke helt stabilt. Viktig at lydplanken er på før TVen bl.a. Trodde alt sånt etter hver skulle bli enklere, ikke vanskeligere... Jaja. :-)

Newcomer veggis96 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk1 black limited
    Fikk det da til etter hvert, men det virker ikke helt stabilt. Viktig at lydplanken er på før TVen bl.a. Trodde alt sånt etter hver skulle bli enklere, ikke vanskeligere... Jaja. :-)
    I stua har vi en samsung 46 led tv, med hd pvr dekoder fra canal digital, vi kjøpte en lydplanke her og tok bare kabelene som fulgte med fra lydplanken og inni hdmi pvr også kom det lyd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •