Noen som har anbefalling til stereoforsterker til Jamo S608 høytalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har anbefalling til stereoforsterker til Jamo S608 høytalere?

Jeg har kjøpt meg noen nye Jamo s608 og lurer på om noen har noe erfaring med disse og hvilken forsterker som anbefalles?, de skal kun brukes til stereo. Har kikket på en Harman Kardon HK3490,rundt den prisklassen jeg har tenkt meg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jamo 608
    Jeg har kjøpt meg noen nye Jamo s608 og lurer på om noen har noe erfaring med disse og hvilken forsterker som anbefalles?, de skal kun brukes til stereo. Har kikket på en Harman Kardon HK3490,rundt den prisklassen jeg har tenkt meg
    Tipper den forsterker vil gjøre jobben, ja. H/K er jo kjent for strømsterke forsterkere og de Jamo har jo relativt høy følsomhet også, så eg vil tro at den forsterker vil drive de uten problem og du vil nok kunne spille ganske så høyt med den kombinasjonen der.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde heller gått for HK980, bedre forsterkerdel, men mangler radio og DAC.
    Nå for tiden er den dog en del billigere, så du kan jo kjøpe en DAC ved siden av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,takk for svar. Jeg er foreløpig ganske fersk på dette så derfor lurer jeg på hva DAC er?8)

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DAC, Digital Analog Converter.
    For å få lyd ut av digitale kilder, som cd, dvd, bd eller lydfiler/streaming må de digitale signalene konverteres til analoge signaler en forsterker kan skjønne.
    Nesten alle avspillingsenheter har en innebygget DAC, som for eksempel lydkortet på pcen din, den kan jo sende analog lyd ut til hodetelefoner, men det er en kjent sak at en ekstern DAC er en stor oppgradering.
    Avhengig av hva du skal spille av, selvfølgelig, skal du spille cd, og har en grei cd-spiller, må du ikke ha det, eller du kan ihvertfall spare til du har råd til å kjøpe en skikkelig en.
    Skal du spille av fra pc er det et must, det låter MYE bedre med en skikkelig DAC enn fra den analoge utgangen fra et standard lydkort.

Velkommen til galskapen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,takk for et utfyllende og bra svar. Skjønner at jeg er ganske fersk her ja8) Jeg går nok for hk980,den er i tillegg på tilbud på soundgarden til 3495.:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •