Beste reciever for 3-6000, 3d

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste reciever for 3-6000, 3d

Hei,
    Hva er den beste recieveren for 3-6000?
    Er fint om den har en del hdmi innganger, samt den må ha 3d.

PRE out er ikke et must.. Jeg kjører Scandyna the drop fremme, scandyna micropod se rundtom.. Så har jeg to subber, som tilsier at jeg kanskje bør gå for 7.2 fremfor 7.1(?).

Bruker subbene i musikk også, samt jeg liker å høre musikk i all channel stereo.
    Har nå AVR-355 og jeg har hatt før pioneer. Følte pioneeren var kraftigere (1016thx), men nå har jeg vel ikke de helt ekstreme kravene til effekt lengre.

PRE Out er ikke noe krav, men jeg vil ha stilrent og pent design.
    Må være sort eller mørk grå.

Her er de jeg tenker på primært:
    Pioneer 7.1 receiver VSX-921-K - Elkjøp
    Yamaha 7.1 receiver RX-V671 (sort) - Elkjøp
    Yamaha 7.1 receiver RX-V571 (sort) - Elkjøp
    Onkyo 7.1 receiver TX-NR579 (sort) - Elkjøp
    Komplett.no - Onkyo TX-NR609B hjemmekinoreceiver

Jeg valgte ikke sonyen fra listen, pga. jeg synes rett å slett den ikke er pen nok. Onkyoen er på grensen til stygg den også, men den er vel hakket bedre enn sonyen. H/K ser jo en del finere ut, men jeg tror ikke jeg vil ha H/K igjen denne gangen.. (greit å teste noe annet)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yamaha 571 får jo du for 1990 på komplett om dagen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne kan være et godt alternativ, om du vil bruke opp max av busjettet Onkyo TX-NR709B, 8 HDMI inn 2 ut Onkyo | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Denne kan være et godt alternativ, om du vil bruke opp max av busjettet Onkyo TX-NR709B, 8 HDMI inn 2 ut Onkyo | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Jeg kjøpte den der :-) hos musikkmagazinet i bergen (samme pris og jeg fikk komme inn å kjøpe den, etter stengetid!).

Det var sikkert 15 folk inne der (kunder), he he. så rimelig bra service at de både ventet på meg og slapp meg inn. De tok tlf 5 min etter stengetid og da var jeg ca 10 min unna :P (til fots)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg fått satt meg inn i recieveren, så her har dere mitt mini review..

Kalibrering
    Først startet jeg den avanserte, men fant ut at det ikke er noe vits med 8 punkt eller hva enn det var :P (liten sofa, he he, samt den står inntil bakvegg).

Recieveren ville jeg skulle skru subwooferen ned til 75desibel. Jeg har to stk mirage prestige S10 som gav ca 97Db på halv volum (ukalibrerte). For å få to til å havne på ca 75, måtte begge være på 69. Måtte ta en og en sub, pga. room gain på den høyre subben.

Jeg kjørte kalibreringen på den måten, men da ble subbene justert til -1.5 Db.
    Alle andre kanaler ble også justert ned, frontene med ca -4Db, center -1.5, m.m.

Så jeg tenkte det var bedre å få minus på sub enn plus (for å ikke gi for mye gain på input signalet). Derfor bare justerte jeg opp begge subbene igjen til "halv", en for en.. Skrudde så av høyre subben og så hva venstre hadde av desibel. Etter dette, skrudde jeg av venstre, på igjen høyre og justerte den ned til å matche venstre.

Jeg havnet da på 86 db (ca "ti på hel"). Dette gav vel sammenlagt 92Db.

Kjørte ny kalibrering og da fikk jeg minus på subbene ja, hehe.. -15Db!
    Jeg vet ikke om noen tekniske svakheter som gir trekk, men det hadde vært kjekt om man kunne brukt "back"-knappen for å gå tilbake til forrige steg.

Kalibreringen gir jeg terningkast: 5.
    Trekk for at den tester høyttalerutganger som jeg har satt som "none".

Nettfunksjoner
    Lyden fra spotify var veldig bra! Klart og pent!

Det er også mange andre nettfunksjoner.
    Jeg gir spotifyen terningkast: 6(så fremt man bruker app for å styre den).

Fjernkontroll
    Fjernkontrollen er en av de styggeste jeg har sett på lenge, bare forbigått av philips sine stygge fjernkontroller. Jeg synes den er rett å slett irriterende, pga. kontrollen skal fungere som en universialkontroll og man har derfor ikke dedikerte "setup" knapper, m.m. til recieveren. (bytter du input til tv, vil knappene prøve å styre en tv). Det er noen positive ting med den, bla.a. at man kan bytte lydtype basert på kategori (movie/tv, music, game, thx). På den måten kan man enkelt A/B teste f.eks. THX vs. DD.

Det kan være at man kan deaktivere denne "universal-remote" funksjonen, jeg har ikke vært inne å sett på fjernkontrollmenyen enda. (men jeg har sett at det er en meny for det også).

Man kan også styre spotify (spole, m.m.) via fjernkontrollen.

Jeg gir fjernkontrollen terningkast: 5, trekker litt opp pga. makro, lydkategorier,spotifystyring,m.m.

Menyer
    Menyer er enkle og logiske, helt ok utseende. Noe kjedelig.
    Terningkast: 5

Øvrig
    Fjernstyring av spotify, inputs, volum, etc. via android nettbrett fungerer utmerket! (via. WIFI). Tven styres også via. reciever og motsatt (slår jeg på tven, slår recieveren seg på, selv om jeg bruker tvens kontroll).
    Terningkast: 6

Lyd
    Lyden er fin og klar, recieveren virker å ha "nok" krefter for min del.
    Det er mange lydmoduser og man kan enkelt bytte mellom de.
    Terningkast: 6

Totalinntrykk
    Jeg føler jeg har fått veldig mye for pengene, det er som regel recievere i denne prisklassen jeg har kjøpt før. (f.eks. Pioneer VSX-1016, Harman Kardon AVR-355). Jeg har også eid Sony ES "back in the days".

Ingen recievere jeg har eid, har vært perfekt og det er helt sikkert ingen som er det. Men akkuratt her, føler jeg at man får veldig mye for pengene.

Recieveren sies å være på tilbud for 6000 (fra 8000). Jeg tror nok den er verdt 8000 i "funksjoner" og lyd. For 6000 er det egentlig utrolig hvor mye man får her! Man har masse nettfunksjoner, man har enkle menyer, fjernstyring via. App, m.m. Lyden er fin og god, kalibreringen virker å være bra/gi jevne resultater.

Jeg tenker den fortjener en 6-er. At fjernkontrollen er litt stygg, gjør ikke noe når du kan styre den via APP mye enklere enn med fjernkontrollen :-) Man får også opp album art fra spotify, i appen og på skjermen!

Nb. testet med firmware 1111-1077-0211-1105

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at du ble fornøyd Sikkert en meget bra receiver!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Godt at du ble fornøyd Sikkert en meget bra receiver!
    Ja, liker den mye bedre enn AVR-355. Ikke bare pga. den er nyere, mer moderne, etc. Men Harman Kardon hadde noen quirks som var litt irriterende. bla.a. kunne den miste lyd om jeg pauset hd pvr. (selv med siste FW).

Jeg måtte da mute og unmute for å få lyden tilbake.
    Det eneste som var bedre på H/K tror jeg var OSD menyen var penere, samt den så finere ut.. (bedre design). Ellers er den på alle måter svakere enn onkyoen, både teknisk, muligheter, m.m.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •