Receiver til MA GX300

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til MA GX300

Er på nippet til å handle meg GX300 til fordel for mine RF-83.
    Har idag Denon 4310Ci som pre, og Emotiva XPA-1 som amp.

Men så har jeg litt lyst til å bytte receiver også, så da lurte jeg på noe tips til kandidater?

På mine RF-83 låter Denon-Emotiva komboen litt for laidback til min smak, syntes det er lite liv og detaljer i mellomtone-diskant, men samtidig veldig behaglig skal man lytte lenge!

Var her forleden å lyttet på GX300, testet da med en hybridforsterker og Abrahamsen v4 +v6 dac.
    Startet med hybridforsterkeren som sto ferdig tilkoblet, var greit fornøyd...
    Så koblet vi V6 DAC'n mellom CD spiller og hybrid'n, det endte med et større smil, eneste minuset jeg opplevde var litt for masete i toppen..

Så koblet vi opp v4 blokkene, hørte med engang at det ble for laidback og forlite engasjerende, var som å høre klipschene hjemme!

Så trenger en receiver med en god Pre-del som også har siste skrik funskjoner.
    Hva med LX85?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Someone?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX 85 har en utmerket pre-del,og jeg er hvertfall veldig fornøyd med den sammen med GX 300

Har en kompis som før har brukt stereo forforsterkere,men som nå har gått over til å bruke LX 85 som pre,og han mener denne spiller bedre på alle måter!

Pio beholder også go'klangen med RK aktivert - det er det ikke alle receivere som gjør!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja LX85 virker interessant, men den blir ikke skarp i toppen sammen med gx300 da?
    Samtidig vil jeg ha en litt frempå diskant/mellomtone, men ikke for skarp.
    Står vel egentlig mellom LX85 og 4311, muligens Marantz AV7005.

Hva er deres mening om de sammen med emotiva?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lord_Vader
    Ja LX85 virker interessant, men den blir ikke skarp i toppen sammen med gx300 da?
    Samtidig vil jeg ha en litt frempå diskant/mellomtone, men ikke for skarp.
    Står vel egentlig mellom LX85 og 4311, muligens Marantz AV7005.

Hva er deres mening om de sammen med emotiva?
    Det er ikke skarpt i mine ører, bare detaljert og engasjerende!

Hvis du liker det litt frempå som du sier,så vil jeg tro du blir fornøyd med Pio:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •