Forslag til forsterker for JBL SVA2100?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til forsterker for JBL SVA2100?

Da min Nakamichi PA5 ser ut til å ha tatt kvelden ønsker jeg forslag til god erstatningsforsterker som skal brukes som sluttrinn. Ønsker noe med trøkk i, for å si det sånn. Men det er jo en jungel av billig og dyrt, nytt og brukt. Åpen for gode forslag.
    Vh
    Jon H

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt hele sva serien flere ganger, og har også igjen nå.(blant mye annet ;-) ) Og disse har har jeg prøvd og feilet på uendelige ganger, men har liksom alltid visst at disse kunne så mye mer. Rotel passer ikke i det hele tatt, får da en veldig skrikete diskant. Carver, electro companiet, yamaha, primare, hegel, osv ble helt feil hos meg hvertfall.

Men da det ble prøvd kraftig harman kardon utstyr, så åpnet de seg helt og spilte enormt bra. Feks. Signature/ citation fra hk.

Men da det ble prøvd med mcintosh så var det en høytaler som ikke var til å kjenne igjen. ( mc 602). Vil påstå at du må opp i jbl array for å matche denne hvis du kjører mcintosh power på de.
    Har jbl array 1400, 1000, 800, 880 og array sub, så har sammenlignet personlig ;-)

Men det er jo dyre forsterkere å dra dem med, så prøvde også en harman kardon hk 990 som jeg har på dem. Det også var meget bra ;-)

Håper dette hjelper litt, alt i alt så er det en krevende høytaler som trenger masse power for å blomstre. Som med alt av jbl forøvrig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips! Har nå fått kontakt med en som ser ut til å kunne fikse Nak'en, så da håper jeg den holder en stund til. Men takk for gode råd likevel, da har jeg noe å sikte etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=jonhk]Takk for tips! Har nå fått kontakt med en som ser ut til å kunne fikse Nak'en, så da håper jeg den holder en stund til. Men takk for gode råd likevel, da har jeg noe å sikte etter.[/QUOTE

Ok, det var da bra at du får den fikset ;-)

Bare hyggelig å dele erfaringer ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •