Marantz sr6006 + dac?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz sr6006 + dac?

Hei. Er i en prosess med å handle inn litt nytt til stuen. Har for tiden et 5:1 system bestående av SA Talent front/ bak og senter høytalere og H/K avr 155 og skal bytte ut front høytalere med SA Mantra 60 og ny reciever Marantz sr6006.

Lurer på et par ting ang Marantz recieveren som kanskje noen av dere kan svare på.

Ser den har innebygd DAC 192kHz/24-bit. Har det noe for seg å koble til en stand alone DAC? F.eks Hegel HD11?

En annen ting. Jeg kommer til å fortsette med 5:1 oppsett, og denne recieveren har 7:1 Kan man bi-ampe de 2 ekstra kanalene slik at man får mer effekt på fram høytalerne? Isåfall vil man få 220W pr fronthøytaler i stereo? (oppgitt effekt fra Marantz er 7x110w).

Grunnen til bytte av front høytalere og reciever er at jeg setter mer og mer pris på klar og fin lyd når jeg hører musikk (et rent stereo oppsett vil nok blitt bedre, men ønsker å har 5:1 for film og evt live musikk opptak).

Håper på noe fornuftige svar, og erfaringer med både reciever og høytalere settes pris på. Kanskje noen har denne kombo?

Mvh
    Trond T

Newcomer kRisi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel HD11 er nok mye betre en den DAC'en som er i forsterkeren fra før av. Vurderte selv DAC, men pengene strakk ikke til, men viss jeg hadde penger, hadde jeg kjøpt en ekstern DAC

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke 220 watt når du biamper, du får fortsatt 110 watt, forskjellen er bare at hver høyttaler drives av to stk utgangstransistorer istedet for en.
    Du kan laste ned manualen til Marantz og se om den kan biampes.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste at den kan biampes. Lurer på om jeg har misfortått dette med bi amp kanskje. Er det mulig og har det noe for seg på mine høytalere som kun har ett sett med innganger pr høytaler?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bare ett sett terminaler på høyttalerne kan du ikke biampe. Du må ikke finne på å prøve - det kan bli veldig dyrt. Med dobbelt sett terminaler kan man biampe - men da MÅ man fjerne forbindelsen mellom terminalene.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Har du bare ett sett terminaler på høyttalerne kan du ikke biampe. Du må ikke finne på å prøve - det kan bli veldig dyrt. Med dobbelt sett terminaler kan man biampe - men da MÅ man fjerne forbindelsen mellom terminalene.
    Ja, var det jeg fant ut hehe.

Noen som har erfaring med Marantz recivere? Er oppgitt med 7x110w i 8ohm så burde vel gå greit å drive Mantra 60 høytalere? Var hvertfall den soundgarden anbefalte i mitt budsjett. Skulle jeg ta neste steg ble det Primare til 3x prisen av Marantz.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •