Subwoofer i sone 2 på Yamaha RX A2010

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subwoofer i sone 2 på Yamaha RX A2010

Hei.

Jeg har nettopp satt opp en Yamaha RX A2010 sammen med Dali Lektor 8, LCR og 1 i TV-stua og er strålende fornøyd! Kommer snart en SVS sub også som jeg håper vil gjøre dette perfekt (i mine ører ).

Har nå kommet over en utfordring som jeg trenger litt hjelp for å løse.
    Jeg har koblet til ett par Quadral høytalere som står i stuen (sone 2). Disse har jeg kobler til høytalerutgangene og bruker den interne forsterkeren til å drive. Dette fungerer utmerket, men jeg trenger litt mer dybde i lydbildet og har derfor bestemt meg for å sette en XTZ 10.16 i sone 2. Da kommer vi til problemet. Jeg må på en eller annen måte få sone 2 signal til subwooferen, men siden Yamaha sier i manualen at en ikke skal bruke både høytalerutganger og pre out samtidig står jeg litt fast her.
    Jeg har foreløpig koblet den til pre out på sone 3, men dette er bare en midlertidig nødløsning da jeg nå er nødt til å kjøre "partymodus" for å få samme signal til sonene.

Kan noen hjelpe meg med følgende:
    Hvorfor kan jeg ikke koble til pre out på sone 2 når jeg bruker den interne forsterkeren på høytalerene?
    Kan en slik kobling skade recieweren?
    Kan jeg evt konfigurere recieweren slik at sone 2 og 3 fungerer sammen?
    Dersom noen har forslag til alternative løsninger er det bare å foreslå, men jeg ønsker hovedsaklig å løse dette uten å gå til anskaffelse av effektforsterker

Blir svært glad dersom noen har formeninger om dette

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er heller laber respons mistenker jeg at jeg må anskaffe en effektforsterker for å få dette til.
    Er det noen som vet om en billig effektforsterker?
    Skal bare ha lyd i høytalerene i stua og sende signal til sub.
    Har sett litt på Rotel br-1510...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle til å foreslå at du bare kunne koble høyttalerkabelene via suben, men ser på et bildet at de kan kobles gjennom. Vet ikke om det gjør noe å koble sub og ht på samme terminal.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,661
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-Håkon
    Siden det er heller laber respons mistenker jeg at jeg må anskaffe en effektforsterker for å få dette til.
    Er det noen som vet om en billig effektforsterker?
    Skal bare ha lyd i høytalerene i stua og sende signal til sub.
    Har sett litt på Rotel br-1510...
    Er vel bare å koble suben til høynivå det - altså med HT-kabler!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Er vel bare å koble suben til høynivå det - altså med HT-kabler!
    Ja, det ble til at jeg tok meg en tur i all hast og kjøpte meg en sub som hadde mulighet for både tilkobling og viderekobling av høynivå.
    Problemet med XTZ'en var at den bare hadde mulighet for tilkobling av høynivå og ikke viderekobling til høytalere.

Foreløpig triller XTZ'en tilbake i tv-stua i påvente av at den skal bli byttet ut med en SVS.:-D

Siden det ble en hastehandel endte jeg opp med en Yamaha YST SW315, men denne blir nok byttet ut om ikke lenge detrsom jeg ikke kommer over noen revolusjonerende innstillinger. Er ikke spes imponert enda, men skal prøve å fintune den litt og se hva jeg kan få den til å prestere.8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •