Conrad-johnson mv 100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Conrad-johnson mv 100

Noen som har kjennskap til dette beistet av en rør forsterker? Har vært så heldig å få tak i en slik, men det må byttes noen rør for å få den til å fungere... Noe jeg aldr har gjort før så hadde satt pris på litt info om hva man må ta hensyn til, hvordan man kan finne ut hvilke rør som må byttes osv.. Eventuelt om det er noen i stavanger området som kan reparere/bytte rør for en overkommelig pris?

Skal bruke denne forsterkeren i kombinasjon med en lyngdrof dpa-1 forforsterker og squeezebox, men er litt usikker på hva slags høytalere jeg burde skaffe meg til dette oppsettet. Det må være stativhøytalere som ikke er så store, da jeg bor i en liten leilighet (50 kvm) med baby! Ser for meg å kjøpe disse brukt kanskje, for opp til 6-7000 kr... Har en audio pro sub som tar seg av dypbass så trenger ikke gå veldig dypt, men vil at de skal kunne spille godt nok til å yte resten av oppsettet rettferdighet tips taes imot med stor takk!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rørene bør vell kanskje byttes parrvis siden det finnes mange forskjellige merker med forskjellig lydsignatur. Med mindre rørene er loddet fast på undersiden så skal det jo bare være å dra di rett opp. Rørene skal vell helst gløde, har vertfall ikke sett rør som ikke har glødet før med mindre di har vært kapputski. Vær forsiktig med fingerfett under montering/avmontering, hansker bør vell egentli brukes.

Ta en titt på Klipsch RB-81 MkII, Klipsch er helt konge med rør.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvilken stand den er i, men vil anbefale deg å poste en tråd i vintage forum på hifisentralen, der er masser av kompetente folk der kan hjelpe deg.
    Der er også en vennetråd for CJ : CJ`s venner
    Først, har du manualen? Sr ut til den trenger 12ax7 driver rør og EL34 rør.
    http://www.conradjohnson.com/It_just...d.php?t=397173
    Kontakter du Conrad Johnson sender de gjerne en service manual på pdf til deg.

Demostenes i Balestarnd er ekspert på rør, men nettsiden er nede, så jeg vet ikke helt om det eksisterer mer, men der er også andre.
    Motron,, men hans nettside fungerer heller ikke Motron Siv Ing B Kvanlid - 32752150

Desuten kan du finde ganske gode og billige rør på E-Bay, problemet er å justere bias osv på forsterkeren når rørene er satt i. Jeg ville poste en tråd i vennetråden på hifisentralen , kanskje der er noen i Stavanger der kan hjelpe deg med dette, eller komme med forslag til noen der kan.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk

Jeg har manualen, men det er min første rørforsterker så har ingen erfaring med å bytte rør.. Har hørt noen skumle rykter om feks instilling av bias som du her nevner så vet ikke helt om jeg ønsker/tør bytte rør selv, det avhenger nok litt av hvor god veiledning jeg kan få...

Hvis man bytter rør uten å stille inn bias, hva er det verste som kan skje? Man vil vel kun få ulyd/brumming? Eller kan feks rør ryke?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjem der.. Venter på svar på registrering hos hifisentralen, må via email der om dagen...

Noen andre anbefalinger til stativ/små høytalere som med hell kan kombineres med lyngdorf dpa-1 og nevnte conrad efffektforsterker? Hva med feks Dali Lektor?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klipsch har mange råe stativ høytallere helt rått på rør,ligger vel et par på
    brukten her bias skal vel justeres med rør i ja å forsterker på

mvh glenn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •