Min gamle Pioneer VSX D510 byner å bli sliten. Også står valget mellom disse to:

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 65
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Min gamle Pioneer VSX D510 byner å bli sliten. Også står valget mellom disse to:

Min gamle Pioneer VSX D510 byner å bli sliten. Også står valget mellom disse to:

- Pioneer 7.1 receiver VSX-921-K
    - Onkyo 7.2 receiver TX-NR609

Argumenter for og imot hvilken forsterker jeg bør velge?

Av erfaring er jeg mest glad i Pioneer, men Onkyo forsterkeren ser lovende ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KennethO

Av erfaring er jeg mest glad i Pioneer, men Onkyo forsterkeren ser lovende ut.
    Pioneeren vant vel eisa prisen. . kompis av meg som har storebroren på et b&w oppsett, funker knall!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden er jeg faktisk litt interessert i. Har en tråd gående her hvor jeg har utrolig vanskelig for å bestemme meg. Gjelder komplett hjemmekinoanlegg.

Ser nå at de to receiverne du vurderer fås til samme pris. 2500,-. Blir interessant å se hva folk synes. Jeg har dessverre ikke kunnskap nok til å hjelpe deg. Hadde bare Yamaha RX-V671 vært å få til samme pris, så hadde hvertfall jeg vært godt hjulpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tepe2
    Denne tråden er jeg faktisk litt interessert i. Har en tråd gående her hvor jeg har utrolig vanskelig for å bestemme meg. Gjelder komplett hjemmekinoanlegg.

Ser nå at de to receiverne du vurderer fås til samme pris. 2500,-. Blir interessant å se hva folk synes. Jeg har dessverre ikke kunnskap nok til å hjelpe deg. Hadde bare Yamaha RX-V671 vært å få til samme pris, så hadde hvertfall jeg vært godt hjulpet.
    Ja, det er billig. Blei fortalt av en kamerat nå, at onkyoen fungerer bra en stund... Men har langt ifra samme kvaliteten som Yamaha eller Pioneer i lengden. Trur nok jeg går for Pioneer.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp yamaha rx-v 671 eller hva med yamaha rx-v 767 , yamaha er di beste reciverene spør du meg , når det både kommer til musik , i hvertfall på film er yamaha konge

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om denne linken fungerer:

AV-receivere/forsterkere - Yamaha - Norge

men det er sammenligning mellom RX-V671 og RX-V767 fra Yamahas sider. Ser ut som førstnevnte har en del som den andre ikke har. Vet ikke hva det har av betydning. Skal selv velge receiver nå, og sliter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha sine forsterkere med tilsvarende ytelse av watt og dB, er dyrere enn Pioneer'en som jeg tenkte på. Og derfor blir det foreløpig ikke Yamaha for min del.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er billig. Blei fortalt av en kamerat nå, at onkyoen fungerer bra en stund... Men har langt ifra samme kvaliteten som Yamaha eller Pioneer i lengden. Trur nok jeg går for Pioneer.
    Det er bare tull at ikke Onkyo har samme kvalitet som på receverene som Yamaha og Pioneer
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha sine forsterkere med tilsvarende ytelse av watt og dB, er dyrere enn Pioneer'en som jeg tenkte på. Og derfor blir det foreløpig ikke Yamaha for min del.
    Hvorfor være så "gjerrig"? Hehe. En tusenlapp til eller fra, for den forsterkeren som faktisk passer best lydmessig med dine høyttalere... hmm
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Det er bare tull at ikke Onkyo har samme kvalitet som på receverene som Yamaha og Pioneer

Helt enig, dette er ren SVADA :wink:
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Hvorfor være så "gjerrig"? Hehe. En tusenlapp til eller fra, for den forsterkeren som faktisk passer best lydmessig med dine høyttalere... hmm
    For de som har all verden med penger er det vel aldri noe problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Helt enig, dette er ren SVADA :wink:
    Godt mulig det. Alt folk sier behøver ikke å være sant.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat fra første post. Har ikke vært veldig mye argumentasjon for og imot. Jeg har forsøkt å lese en del om disse to. Uten å bli så mye klokere. Jeg som ikke har peiling vil bare tippe følgende: Generelt skal Onkyo være marginalt bedre. Når det gjelder disse to, så har Onkyoen litt mer kraft, kanskje litt bedre lyd? Pioneeren er kanskje litt mer brukervennlig og har nettverkstilkobling som funker bedre enn NR609.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat fra første post. Har ikke vært veldig mye argumentasjon for og imot. Jeg har forsøkt å lese en del om disse to. Uten å bli så mye klokere. Jeg som ikke har peiling vil bare tippe følgende: Generelt skal Onkyo være marginalt bedre. Når det gjelder disse to, så har Onkyoen litt mer kraft, kanskje litt bedre lyd? Pioneeren er kanskje litt mer brukervennlig og har nettverkstilkobling som funker bedre enn NR609.
    Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minner om at mine kommentarer her inne må tas for hva de er. Jeg er definitivt inne på et område jeg har null peiling på.

Du bør gå til prisjakt.no. Klikk deg inn på disse to receiverne. Klikk videre til du kommer til brukerkommentarene. Er veldig mange innlegg om Onkyoen. Men også en del om Pioneeren. Les alle. De kan være til hjelp.

Pioneeren er Eisa-vinner. Onkyoen ble årets hjemme-receiver 2011, og ser kanskje ut til å ha fått litt flere stjerner i utenlandske omtaler.

I mellomtiden kan vi jo håpe det kommer flere innspill her. Spesielt siden vi er to som sliter

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minner om at mine kommentarer her inne må tas for hva de er. Jeg er definitivt inne på et område jeg har null peiling på.

Du bør gå til prisjakt.no. Klikk deg inn på disse to receiverne. Klikk videre til du kommer til brukerkommentarene. Er veldig mange innlegg om Onkyoen. Men også en del om Pioneeren. Les alle. De kan være til hjelp.

Pioneeren er Eisa-vinner. Onkyoen ble årets hjemme-receiver 2011, og ser kanskje ut til å ha fått litt flere stjerner i utenlandske omtaler.

I mellomtiden kan vi jo håpe det kommer flere innspill her. Spesielt siden vi er to som sliter
    Ok, ja da blei jeg litt klokere. Ja, hadde vært fint med flere innspill rundt disse to.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lest denne tråden?

http://avforum.no/forum/receivere-fo...ighlight=NR609

borabora, post nr. 6 har visst prøvd begge.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lest denne tråden?

http://avforum.no/forum/receivere-fo...ighlight=NR609

borabora, post nr. 6 har visst prøvd begge.
    Nå har jeg det

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest en del om disse i forumet nå. Jeg tror faktisk at jeg begynner å helle litt mot Onkyo. Holdt først en liten knapp på Pioneer, men tror kanskje det blir en NR609.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest en del om disse i forumet nå. Jeg tror faktisk at jeg begynner å helle litt mot Onkyo. Holdt først en liten knapp på Pioneer, men tror kanskje det blir en NR609.
    Jeg heller mer motsatt vei etter å ha lest denne: http://avforum.no/forum/receivere-fo...vsx-921-k.html
    Og denne: http://avforum.no/forum/receivere-fo...tattet-av.html

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •