Min gamle Pioneer VSX D510 byner å bli sliten. Også står valget mellom disse to: - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 65
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tepe2
    Vel....det var akkurat dette jeg var redd for. Eisa-vinner, testvinner, toppkarakter på brukervennlighet.....allikevel må en som faktisk har hatt Pioneer-receiver tidligere komme hit og spørre hvordan han skal få lyd!

Håper du kommer tilbake så vi får høre mer. Kan være bagatell, hva vet jeg? Har bare sett litt for mange tilfeller hvor folk plages med 921 og leverer tilbake.
    Kan ikke erindre å ha lest mye om at det er mye feil med denne?. . Har jeg gått glipp av det her inne?:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du søker på receiveren vil du finne en del. Virker som om det er en del tull med diverse tilkoblinger. Pc, sub. Noen har klaget på bilde. Noen leverer tilbake og får det til å fungere med andre receivere. Hva som er Pioneer sin feil, og hva som eventuelt er brukerfeil m.m vet ikke jeg. Men hvis erfarne folk plages vil garantert jeg også gjøre det. Har aldri hatt receiver før. Var visst også en som plagdes med Airplay, men den har jeg sett gode omtaler om andre steder på nett. Er neppe noe jeg kommer til å bruke noen gang uansett. Har ingen Apple-produkter å koble til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du søker på receiveren vil du finne en del. Virker som om det er en del tull med diverse tilkoblinger. Pc, sub. Noen har klaget på bilde. Noen leverer tilbake og får det til å fungere med andre receivere. Hva som er Pioneer sin feil, og hva som eventuelt er brukerfeil m.m vet ikke jeg. Men hvis erfarne folk plages vil garantert jeg også gjøre det. Har aldri hatt receiver før. Var visst også en som plagdes med Airplay, men den har jeg sett gode omtaler om andre steder på nett. Er neppe noe jeg kommer til å bruke noen gang uansett. Har ingen Apple-produkter å koble til.
    Ok Det er sikkert meg som ikke har "lett" nok, bare satt ikke med inntrykk av det var et kjent problem med denne Pioneer`en. .
    Ofte er det jo brukerfeil, har selv knotet mye med div innstillinger, og det kan jo ta motet fra noen og en hver!

Til trådstarter håper jeg du får det til etterhvert!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal på ingen måte påstå at Pioneeren er bedre eller verre enn andre. Jeg finner sikkert lignende ting om andre receivere. Det gjør man vel om andre produkter også. Har bare fått et litt usikkert inntrykk, litt svakere tillit til den. Håper jo det er feil da

Håper jo selvsagt også at trådstarter får alt til å fungere, og kommer tilbake og forteller at dette er en meget brukervennlig sak, i tråd med testen i lydogbilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toremand
    Hei igjen!

Hvordan fungerer receivern? Har du problemer med overføring av bilde? noe skurringer?
    Bildet er helt suverent, og bedre enn å kople pc'en direkte til tv'en. Men lyden forsvant. Sikkert noen innstilllinger. Men skal teste med et par andre pc'er for å se om det er pc'en min eller pioneer'en som jeg må endre innstillinger på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal på ingen måte påstå at Pioneeren er bedre eller verre enn andre. Jeg finner sikkert lignende ting om andre receivere. Det gjør man vel om andre produkter også. Har bare fått et litt usikkert inntrykk, litt svakere tillit til den. Håper jo det er feil da

Håper jo selvsagt også at trådstarter får alt til å fungere, og kommer tilbake og forteller at dette er en meget brukervennlig sak, i tråd men testen i lydogbilde.
    Jeg må jo si at denne receiveren er en smule mer avansert enn den forrige jeg hadde, så er vel brukerfeil her tenker jeg. Hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg liker funskjonen som slår av receiveren når man skrur av tv'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at du er tilbake!

Hvordan vurderer du brukervennlighet? Og alt annet? Kom gjerne med alt av plusser og minuser.

Er det kun tilkobling av pc du plages med? I såfall er det positivt. Det har forhåpentligvis bare med innstillinger på pc å gjøre.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KennethO
    Har selv en Yamaha rx-v1800, og vurderer å kjøpe meg en ny receiver.

609 var meget rimelig i forhold til hva jeg betalte for Yamaha'en noen få år tilbake! Men savner litt av de ekstra ´finessene´disse nye receiverne har, samt mulighet til flere enn 4 HDMI innganger. 1.4 3d er heller ikke å forrakte heller.

Ut ifra specs, så ser det ikke ut som jeg vil gå så mye ned på kvaliteten heller..Eller gjør jeg en stor tabbe i å gå fra RX-V1800 til 609b?

Ps: Har også vurdert Dennon AVR-1912 eller den litt dyrere AVR-3312..
    Må uansett selge Yamaha RX-V1800, og bruke de pengene til nytt kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KennethO, og alle andre som har/har prøvd Pioneer SVX-921. Denne tråden bekymrer meg litt:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...hlight=vsx-921

Det stemmer ikke overens med testen i lydogbilde. Dette blir et sentralt punkt når jeg avgjør hvilken receiver jeg skal ha. Hvordan kan 921 få bedre karakter på brukervennlighet enn alle andre, dersom dette stemmer?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at du er tilbake!

Hvordan vurderer du brukervennlighet? Og alt annet? Kom gjerne med alt av plusser og minuser.

Er det kun tilkobling av pc du plages med? I såfall er det positivt. Det har forhåpentligvis bare med innstillinger på pc å gjøre.
    Jupp er bare den jeg sliter med. Det var flere fine surround innstillinger her, men endte opp med standard surround innstillingen som jeg syns passet best her i stua. Sånn generelt sett er brukervennligheten enklere enn den forrige receiveren jeg hadde, og det meste er godt forklart i bruksanvisning om man skulle trenge det.

Pluss for klar og fin lyd, ryddig surround, masse internettradiokanaler, FM og AM. Og sikkert mer også.
    Minus, at jeg ikke har klart å finne ut hvordan jeg får lyd gjennom hdmi kabelen fra pc'en min. Lyden funker på dvd spiller gjennom hdmi, så feilen ligger sikkert på pc'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KennethO, og alle andre som har/har prøvd Pioneer SVX-921. Denne tråden bekymrer meg litt:

Det stemmer ikke overens med testen i lydogbilde. Dette blir et sentralt punkt når jeg avgjør hvilken receiver jeg skal ha. Hvordan kan 921 få bedre karakter på brukervennlighet enn alle andre, dersom dette stemmer?
    Nei, du det veit jeg ikke. Ser på tallene på displayet gjennom glassdøra for å se lydstyrken jeg. Forstår jeg det rett hvis det egentlig forventes at det er på tv'en de vil se lydstyrken komme opp?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp er bare den jeg sliter med. Det var flere fine surround innstillinger her, men endte opp med standard surround innstillingen som jeg syns passet best her i stua. Sånn generelt sett er brukervennligheten enklere enn den forrige receiveren jeg hadde, og det meste er godt forklart i bruksanvisning om man skulle trenge det.

Pluss for klar og fin lyd, ryddig surround, masse internettradiokanaler, FM og AM. Og sikkert mer også.
    Minus, at jeg ikke har klart å finne ut hvordan jeg får lyd gjennom hdmi kabelen fra pc'en min. Lyden funker på dvd spiller gjennom hdmi, så feilen ligger sikkert på pc'en.
    Du må ikke bare aktivere HDMI inngangen på receiver da? . . skulle ikke være nødvendig siden du har bilde da. .

Er det ny pc du har? Vet noen eldre ikke sender lyd over HDMI. .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan ikke si noe på at borabora synes selv. .

Men de receiverene jeg har testet de siste åra, må jegsi at de japanske merkene er way foran! Har prøvd pioneer, yamaha, onkyo og Denon. .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet er helt suverent, og bedre enn å kople pc'en direkte til tv'en. Men lyden forsvant. Sikkert noen innstilllinger. Men skal teste med et par andre pc'er for å se om det er pc'en min eller pioneer'en som jeg må endre innstillinger på.
    Fint å høre! Forhåpentligvis bare en feil med den jeg hadde.

Jeg var egentlig veldig fornøyd med den receivern, men siden det var noen bugs og bildet var litt så som så ville jeg prøve å bytte.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Du må ikke bare aktivere HDMI inngangen på receiver da? . . skulle ikke være nødvendig siden du har bilde da. .

Er det ny pc du har? Vet noen eldre ikke sender lyd over HDMI. .

Det kan også være softwaren i PC'en. Noen programmer som f.eks VLC så må du inn å velge at HDMI skal gi lyd ut.....
    Så regner jeg med at du har lydreturkanal aktiv på receiver? Siden du har lyd på dvd-spiller? Vet ikke helt hvordan den virker, men jeg måtte iallefall aktivere.
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Det kan også være softwaren i PC'en. Noen programmer som f.eks VLC så må du inn å velge at HDMI skal gi lyd ut.....
    Så regner jeg med at du har lydreturkanal aktiv på receiver? Siden du har lyd på dvd-spiller? Vet ikke helt hvordan den virker, men jeg måtte iallefall aktivere.
    Jeg har ikke aktivert noen ting, og ifølge Lefdal så var det ikke noe jeg måtte gjøre om på receiveren, men pc'en.
    PC'en er en nesten to år gammel Acer Aspire 5553G. Leste noe i bruskanvisninga om at enkelte frekvensområder ikke var kompatible med receiveren. Så da er det nok pc'en som er problemet. Veit ikke helt hvordan jeg endrer de innstillingene på pc'en enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig bestemt meg. Forbanner meg over budsjettet og har nå bestilt denne:

Yamaha RX-V671BL 7.1-receiver med 3D og internetradio

Fulgte hjertet til slutt, og ikke økonomien. Typisk meg.

Hvis pc-tilkobling er det eneste minuset med Pioneeren så har nok du også gjort et greit kjøp. Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig bestemt meg. Forbanner meg over budsjettet og har nå bestilt denne:

Yamaha RX-V671BL 7.1-receiver med 3D og internetradio

Fulgte hjertet til slutt, og ikke økonomien. Typisk meg.

Hvis pc-tilkobling er det eneste minuset med Pioneeren så har nok du også gjort et greit kjøp. Lykke til.
    Hehe, den var litt uventet. Yamaha er nok veldig bra det. Regner med at Pioneeren er bra nok til mitt bruk Opplevde samme greia med en tre år gammel Acer Aspire 5530G på Samsung LED-tv nå. Så dette bekrefter min mistanke om at det er pc'en som er problemet. Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Her var løsningen på problemet. [LØST] Acer Aspire 5553G HDMi tilkoplingsproblemer. - Forumet Gi meg beskjed hvis linken ikke funker.
    Nå er det lyd på receiveren og youtube på tv'enNice!

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •