Min gamle Pioneer VSX D510 byner å bli sliten. Også står valget mellom disse to: - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 65
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sier litt om hvor jevnt det er

Tror du var litt stemt for Pioneer i utgangspunktet. Etter å ha pratet med en kamerat før jeg gikk på jakt etter utstyr, var jeg mest stemt for Yamaha og deretter Onkyo. Vi er nok litt farget av hvilket utgangspunkt vi hadde

Jeg holdt på å bestille Pioneeren. Tror begge disse er skikkelig bra kjøp!

Gir meg selv frist til i morgen kveld med å bestille. Ellers kan de jo gå fri, og det vil jeg jo ikke. Lykke til!

Newcomer veggis96 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt pioneeren, etter å ha sett litt! Men jeg har heller ikke spesielt peiling på det

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggis96
    Jeg ville valgt pioneeren, etter å ha sett litt! Men jeg har heller ikke spesielt peiling på det
    Hvorfor?

Hvorfor ikke legge inn litt mere å kjøpe en reciever med Pre-out front? Slik att man slipper å kjøpe ny reciever neste gang det blir høyttaler kjøp? Du kan ikke koble til effektforsterker på noen av disse.

Men men...

Personlig så ville jeg valgt Onkyoen, mye pga 2 subutg vs pioneer sin enkle subutg. Spess med en slik begrensning som pre-out.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Hvorfor?

Hvorfor ikke legge inn litt mere å kjøpe en reciever med Pre-out front? Slik att man slipper å kjøpe ny reciever neste gang det blir høyttaler kjøp? Du kan ikke koble til effektforsterker på noen av disse.

Men men...
    Kan bare svare for meg selv her: Fordi neste gang jeg skal bytte ut høyttalerne er minst 15-20 år til. Og innen da er det jaggu på tide å bytte ut receiveren i alle fall. Tenk bare på hvor mye nytt som er kommet innen da

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tepe2
    Kan bare svare for meg selv her: Fordi neste gang jeg skal bytte ut høyttalerne er minst 15-20 år til. Og innen da er det jaggu på tide å bytte ut receiveren i alle fall. Tenk bare på hvor mye nytt som er kommet innen da
    Hva om du ønsker mere effekt? En slik reciever pumper ut kanskje 40 reele rms watt xD

Hvilke høyttalere har du?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye om og men:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...risklasse.html

kom jeg fram til Dynavoice pakken. Magic F6. Har ikke peiling, men vil tro at begge receiverne skal kunne drive dette greit?

Vurderer også Yamaha RX-V571. Den mangler visst litt funksjoner, bl.a. DLNA. Men vet ikke om jeg trenger DLNA. Kjøper jo BD-spiller med Wi-Fi. Snakket med en person hos Surround nettopp. Han vurderte vel Pioneeren og Onkyoen ganske likt, men sa Onkyoen var kraftigere. Men han sa også at Yamaha var mer brukervennlig og lettere og sette opp og få til å fungere.

Tror det står mellom Onkyo og RX-V571 for min del. Yamahaen pga brukervennlig. Prismessig bare 500,- i forskjell.

Når de har satt opp pakkene slik de har gjort, bl.a. med Yamaha sine RX-V471 så må de vel være kraftig nok til å drive anleggene?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye om og men:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...risklasse.html

kom jeg fram til Dynavoice pakken. Magic F6. Har ikke peiling, men vil tro at begge receiverne skal kunne drive dette greit?

Vurderer også Yamaha RX-V571. Den mangler visst litt funksjoner, bl.a. DLNA. Men vet ikke om jeg trenger DLNA. Kjøper jo BD-spiller med Wi-Fi. Snakket med en person hos Surround nettopp. Han vurderte vel Pioneeren og Onkyoen ganske likt, men sa Onkyoen var kraftigere. Men han sa også at Yamaha var mer brukervennlig og lettere og sette opp og få til å fungere.

Tror det står mellom Onkyo og RX-V571 for min del. Yamahaen pga brukervennlig. Prismessig bare 500,- i forskjell.

Når de har satt opp pakkene slik de har gjort, bl.a. med Yamaha sine RX-V471 så må de vel være kraftig nok til å drive anleggene?
    Begge recieverne vil klare å drive ett slikt oppsett ganske greit, det er jo ikke store greiene. Men poenget var jo igrunn det att OM man skulle opgradere så står man litt fast.

Pakkene er nokk ikke satt opp med tanke om di klarer å drive di eller ikke.
    La oss ta denne pakken som eksempel, tror du denne klarer å drive 4stk 10" fult ut? hehe.

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som klarer å drive hva fullt ut, er akkurat hva jeg ikke er inne på i det hele tatt.

Tror du Yamaha RX-V471 og 571 klarer å drive Dynavoicene (Magig F6 pakken) fullt ut? Til min pakke, hva ville du valgt hvis valgene var Onkyo 609 vs Yamaha 471/571?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som klarer å drive hva fullt ut, er akkurat hva jeg ikke er inne på i det hele tatt.

Tror du Yamaha RX-V471 og 571 klarer å drive Dynavoicene (Magig F6 pakken) fullt ut? Til min pakke, hva ville du valgt hvis valgene var Onkyo 609 vs Yamaha 471/571?

Valget mitt ville vært Onkyo 609, du får mere for pengene dine! Den vil klare å drive opsettet ganske greit. Å skulle du mangle noe i lyden, så kan du kjøpe en sub eller to senere.

Bare vær OBS på att ett slikt opsett ikke vil lage jordskjelv i stua

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det blir Onkyo 609 siden det ikke finnes en eneste Yamaha som kan matche den til samme pris.

Newcomer veggis96 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Hvorfor?

Men men...

Personlig så ville jeg valgt Onkyoen, mye pga 2 subutg vs pioneer sin enkle subutg. Spess med en slik begrensning som pre-out.
    Der er jeg veldig enig med deg! Men jeg tenkte på at de ikke hadde strørre budsjett, jeg er veldig fan av hifiklubben jeg da men, kanskje se på brukt markedet? jeg gjorde det og blei storfonøyd med en denon forsterker

Men det jeg aldri skjønner er at man får en 7x160 watts forsterker på elkjøp til 4-6 tusen kroner også må man betale det trippelte for å få det samme på hifi klubben!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KennethO
    Min gamle Pioneer VSX D510 byner å bli sliten. Også står valget mellom disse to:

- Pioneer 7.1 receiver VSX-921-K
    - Onkyo 7.2 receiver TX-NR609

Argumenter for og imot hvilken forsterker jeg bør velge?

Av erfaring er jeg mest glad i Pioneer, men Onkyo forsterkeren ser lovende ut.
    Heisann!

Denne tråden passet meg fint. Har akkurat levert inn igjen Pioneern, var ikke fornøyd med bilde. Jeg har akkurat kjøpt meg prosjektor og var redd for at det var den det var noe feil med. Det var fullt med skurringer i bildet, men jeg byttet den inn før angrefristen og tok med meg en Onkyo hjem. Vil si jeg er mer fornøyd med den Bruker akkurat de samme kablene som på Pioneer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toremand....hvordan er brukervennlighet på begge? Forskjeller ellers? Prøvd å koble til nettverk? Bare pøs på med alt du måtte ha av info

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toremand....hvordan er brukervennlighet på begge? Forskjeller ellers? Prøvd å koble til nettverk? Bare pøs på med alt du måtte ha av info
    Det er jo internettilkobling på begge to, men det er et + i boka at Onkyo har innebygd spotify. Veldig enkle begge to, men jeg hadde problemer med å få valgt inngangskilde på pioneer. Det var hovedgrunnen til at jeg byttet den, men så ble plutselig bilde MYE bedre i tillegg når jeg fikk i gang Onkyo.

Man har valget om å lagre forskjellige lydoppsett på begge to.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget falt på Pioneer. Foreløpig har jeg ikke lært meg alle funksjonene på receiveren, men må si jeg er veldig imponert over lydbildet den gir. Veldig klar lyd, med ryddig surround. Spiller lyd fra musikk og film/tv bra nok for meg.

En ting lurer jeg fælt på. Hvordan får jeg overført lyd gjennom hdmi kabelen fra pc'en? Får opp et flott bilde, men lyden holder seg på pc'en selv om jeg endrer til digital output. Lyden fungerer fint når jeg kopler direkte til tv'en.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget falt på Pioneer. Foreløpig har jeg ikke lært meg alle funksjonene på receiveren, men må si jeg er veldig imponert over lydbildet den gir. Veldig klar lyd, med ryddig surround. Spiller lyd fra musikk og film/tv bra nok for meg.

En ting lurer jeg fælt på. Hvordan får jeg overført lyd gjennom hdmi kabelen fra pc'en? Får opp et flott bilde, men lyden holder seg på pc'en selv om jeg endrer til digital output. Lyden fungerer fint når jeg kopler direkte til tv'en.
    søk opp pc'n du har og hva slags lydkort osv du har. Velg "HDMI output" om du har den mulgiheten?

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer! Flott receiver!!

Ang det andre spørsmålet er jeg neimen ikke sikker. .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei igjen!

Hvordan fungerer receivern? Har du problemer med overføring av bilde? noe skurringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel....det var akkurat dette jeg var redd for. Eisa-vinner, testvinner, toppkarakter på brukervennlighet.....allikevel må en som faktisk har hatt Pioneer-receiver tidligere komme hit og spørre hvordan han skal få lyd!

Håper du kommer tilbake så vi får høre mer. Kan være bagatell, hva vet jeg? Har bare sett litt for mange tilfeller hvor folk plages med 921 og leverer tilbake.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •