rx-v771 i hus, usikker på suksess..?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

rx-v771 i hus, usikker på suksess..?

Hei!
    Har endelig fått min rx-v771 i hus som jeg bruker sammen med yamaha ns555 og resten av serien på center og bak... Reint stereomessig på musikk spiller det høyere enn cambbridge a640, men kanskje ikke like fint... Likevel er det bra nok til at jeg vil si meg veldig fornøyd på stereobiten

Det jeg stusser over er surround. Har koblet opp alt, og bruker DD Pro Loogic på receiveren når jeg ser film... Har sett 3 bluerayer nå, men føler at surrounden er helt fraværende. Det er kun de 3 høytalerene i front som spiller, og resten er bare til pynt og bidrar bittelitt på bakgrunnsmusikken innimellom... Kan jeg ha gjort noe feil... Nå sitter jeg litt med den følelsen at "hva i all verden skal jeg med surround?"...

For å gjenta spørsmålet... Kan jeg ha gjort noe galt med innstillingene?

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuuDpus
    Hei!
    Har endelig fått min rx-v771 i hus som jeg bruker sammen med yamaha ns555 og resten av serien på center og bak... Reint stereomessig på musikk spiller det høyere enn cambbridge a640, men kanskje ikke like fint... Likevel er det bra nok til at jeg vil si meg veldig fornøyd på stereobiten

Det jeg stusser over er surround. Har koblet opp alt, og bruker DD Pro Loogic på receiveren når jeg ser film... Har sett 3 bluerayer nå, men føler at surrounden er helt fraværende. Det er kun de 3 høytalerene i front som spiller, og resten er bare til pynt og bidrar bittelitt på bakgrunnsmusikken innimellom... Kan jeg ha gjort noe feil... Nå sitter jeg litt med den følelsen at "hva i all verden skal jeg med surround?"...

Har du kjørt romkoreksjon ?
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Har du kjørt romkoreksjon ?
    Yes... Og da spiller center -6,5db, front 0db og -2,5db, bak spiller -7db og -7,5db... Hadde på en måte forventa at jeg skulle merke godt at jeg hadde surround... Utover dette så spiller frontrekka glimrende på film!

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hvorfor pro logic? På blu ray benytter man dts-hd master lydsporet.
    Les manualen, jeg er ukjent med yamaha recievere så jeg vet ikke hva de kaller korrekt lydmodus. "straight" kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Hvorfor pro logic? På blu ray benytter man dts-hd master lydsporet.
    Les manualen, jeg er ukjent med yamaha recievere så jeg vet ikke hva de kaller korrekt lydmodus. "straight" kanskje?
    Har prøvd å lese uten at jeg vil si jeg er blitt klok av den grunn :P

Alternativene på sur.decode er pro logic, pro logicII movie, pro logicII music, pro logicII games, neo:6 cinema og neo:6 music... Finner ikke noe om DTS master HD.

Straight er 2.0 på den her...

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du lyden fra BluRay til receiver? HDMI?

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo forøverig en mulighet å stille opp bakkanalene manuelt. Har du noe måleutstyr så kan du måle deg til likt nivå i sitteposisjon, eller så kan du bruke ørene dine til det. Sett på test tonen i recieveren og still den opp til ønsket nivå. Prøv rom korreksjonen en gang til, og lek deg med instillingene. Ikke gi opp, mister! Surround er morro!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at det er koblet i "surround", og ikke "back surround"?
    For å få fram DTS HD master eller Dolby TrueHD (hd-lydspor), må du velge disse enten i menyen på blu-ray filmer, eller via "audio" på fjernkontrollen til BD-spilleren.

Hvis det nå ikke dukker opp nevnte lydspor i displayet på reciever; trykk på "info" på fjernkontrollen til receiver til det kommer opp. Kommer det da ikke opp, har du gjort noe galt.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gud å amatør jeg er... Bluerayspilleren var stilt inn til å spille PCM:Stereo. Jeg byttet den om til DTS re-encode nå siden det var det eneste som hadde med DTS å gjøre som ble nevnt her i stad...

Nå er plutselig Straight blitt 5.0 som er de høytalerene som er kobla på... Tror det jeg har holdt på med så langt er å prøve å få receiveren til å gjøre om 2.0 lydsporet til 5.0 :P

Takk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Sett bluray-spilleren din til bitstream. Da lar du recieveren din dekode det den får fra spilleren.
    Altså hdmi-lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JIN189
    Hei.
    Sett bluray-spilleren din til bitstream. Da lar du recieveren din dekode det den får fra spilleren.
    Altså hdmi-lyd.
    Jeg har dessverre ikke denne muligheten, men kan det bety det samme som "primary pass-thru" ?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg har dessverre ikke denne muligheten, men kan det bety det samme som "primary pass-thru" ?
    Det er bare å prøve helt til det står DTS HD MASTER i displayet ditt..På receiveren)....
    Noen Blu-ray spllere er tydeligvis så dumt satt opp at folk får problemer med det mest elementære av avspilling.....
    Hvilket merke er det på spilleren din?????
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å sett spillern på pass thru og recivern på straight

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en LG-spiller av type BILLIG... Med primary pass-thru står det DTS-HD MSTR på receiveren... Da regner jeg med at det er det beste alternativet

Takk for all hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke til å spille spotify fra pcn uten å bruke bluetoothgreia som jeg hadde tidligere... Finner ikke noe om det i manualen heller... Er det ikke mulig å bruke nettverksavspilling til dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •