Tilkobling av høytalerkabler Pioneer SC-LX85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tilkobling av høytalerkabler Pioneer SC-LX85

Er litt flaut dette her, men finner bare ikke ut hvordan jeg får koblet til kablene fra fronthøytalerne. Jeg har stive bananplugger som jeg hadde tenkt å dytte inn i front av terminalene, men jeg får bare ikke ut den sorte plastikken som sitter i skrupluggene i receiveren. Har lest instruksjonsboka og vært på nett, men finner nada.

Noen som kan hjelpe?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funkypapa
    Er litt flaut dette her, men finner bare ikke ut hvordan jeg får koblet til kablene fra fronthøytalerne. Jeg har stive bananplugger som jeg hadde tenkt å dytte inn i front av terminalene, men jeg får bare ikke ut den sorte plastikken som sitter i skrupluggene i receiveren. Har lest instruksjonsboka og vært på nett, men finner nada.

Noen som kan hjelpe?
    Skru en liten skrue inn i plasten og trekk ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott, takk skal du ha for svar :0)

Lurer på noe annet også: Jeg har disse kablene fra Nordost: Nordost : Products : Valhalla Reference Speaker Cable

Høytalerne er System Audio mantra 60, men disse har ikke bi-ampingsmulighet. Jeg ble likevel forklart at høytalerkablene kan kjøres med bi-amping i receiveren. Hvis det er sant, hvordan kobler jeg kablene i receiveren når jeg skal ha en 5.1 løsning?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har høyttalerne ikke 4 terminaler kan du ikke biampe. Vet ikke hvem der fortalte du kunne gjøre det likevel men det er en oppskrift på å ødelegge forsterkeren du har blitt gitt.
    Du må bruke en pluss og en minus fra forsterker til høyttaler, eller se om du kan få plass til to pluss ledere og to minus ledere i terminalene slik du bruker dobbelt opp med kabel, dette kaldes biwire men dette er vel umuligt om kablene har bananer.
    Bruker du virkelig så dyre kabler??

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det var det jeg tenkte også. Men kan kabelen brukes i det hele tatt (bare bruke to av de fire og evt. hvem av dem skal inn i receiver?)

Jeg fikk kablene til under halv pris pga av at de var demobrukt. Tenkte jeg skulle teste dem ut, men har mulighet til å returnere.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kablen koster bare 30.000,- da?
    Jeg ville returnere kablen, det blir for dumt å bare bruke to ledere, medmindre du har planer om å skifte ut høyttalerne litt senere da.
    Har du aldrig brukt høyttalerkabler før? Det er da det samme hvilke to av de fire du bruker. Du setter en pluss leder inn i pluss terminalen og en minus leder inn i minus terminalen på receiveren, og samme kabel går da inn i høyttaleren i den andre enden. de to kabler du ikke skal bruke kan du tape sammen kanskje.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ok jeg ser at jeg fremstår som uviten og litt dum her. Men om du mener kabelen koster 60 000 så har jeg nok sendt feil link. Kabelene koster litt over 8 000 kroner, og ble kjøpt for 3 500 kr.

Jeg har koblet en del kabler tidligere, så er nok ingen noob. Men ble usikker da jeg skulle koble opp.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kablen er sikkert fin den, men det spørs om kanskje de har samme kabel der er terminert med spader istedet, da kan du kanskje få plass til to kabler på hver terminal om du vil. Med bananer går det vel ikke.
    Men som sagt du kan fint bruke den du har, men da bare to ledere jo.
    Ellers må du gå over til en vanlig kabel med bare to ledere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding. Tar en avgjørelse når jeg får testet det ut i kveld )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •