Komplett hjemmekino-anlegg til uerfaren mann. Lav prisklasse.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 117
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komplett hjemmekino-anlegg til uerfaren mann. Lav prisklasse.

Idag tok dvd-spilleren kvelden. Den fungerte også som forsterker til surroundanlegget (5.1)

Har akkurat nå en flatskjerm (Sony KDL-40EX501AEP) og riks-tvboks. Thats it.

Har absolutt null peiling. Trenger derfor hjelp. Vet egentlig ikke helt hva jeg trenger eller ønsker. Men får kanskje ta utgangspunkt i en hovedenhet, forsterker eller receiver?

Ser deretter for meg en dvd/bluerayspiller. Og høyttaleranlegg bestående av to lite plasskrevende gulvstående høyttalere foran. To mindre bak, ikke gulvstående. En senter og en sub.

Er ingen audiofil superfanatiker. Trenger derfor ikke noe som blåser ut veggene. Lav pris er viktigere.

Legger like mye vekt på tv, film og musikk.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tepe2
    Idag tok dvd-spilleren kvelden. Den fungerte også som forsterker til surroundanlegget (5.1)

Har akkurat nå en flatskjerm (Sony KDL-40EX501AEP) og riks-tvboks. Thats it.

Har absolutt null peiling. Trenger derfor hjelp. Vet egentlig ikke helt hva jeg trenger eller ønsker. Men får kanskje ta utgangspunkt i en hovedenhet, forsterker eller receiver?

Ser deretter for meg en dvd/bluerayspiller. Og høyttaleranlegg bestående av to lite plasskrevende gulvstående høyttalere foran. To mindre bak, ikke gulvstående. En senter og en sub.

Er ingen audiofil superfanatiker. Trenger derfor ikke noe som blåser ut veggene. Lav pris er viktigere.

Legger like mye vekt på tv, film og musikk.
    Du skriver dog ikkje hva du meiner med lav prisklasse men om du tar ein kikk på surround.no t.d. så har dem mange pakketilbud til ein ok pris.

Her er nokon pakketilbud:

Onkyo TX-NR609B m/ Dynavoice Magic F-6 EX 5.0 Black 5.0 med Forsterker | Surround.no - Høyttaler-spesialisten 6700 ,-

Pioneer VSX-921K M/Dynavoice Definition DF-5, 5.0 pakke black 5.0 med Forsterker | Surround.no - Høyttaler-spesialisten 8800 ,-

DENON AVR-1612 + Argon Junior 40 Hjemmekinoanlegg | Hi-Fi Klubben 5400 ,- Dog ikkje gulvstående

Pioneer VSX-921, BDP-140 og H/K HKTS20 Hjemmekinopakke - Sort 9000 ,- dog ikkje gulvstående her heller.

Siden du ikkje har satt pristak så har jeg her ramset opp pakker, rundt 5-10 lapper.

blu-ray spiller fåes til ok priser:

Panasonic 3D Blu-ray-spiller DMP-BDT110EG - Elkjøp 1000 ,-

Om ikkje gulvstående er nødvendig ville eg gått for soundgarden pakka til 9 lapper da får du alt i eit system og du kan oppgradere seinere om ønsket om gulvstående er nødvendig så burde du går for surround.no pakka til 6700 lappper. også den panasonic spilleren :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar, og flere gode priseksempler.

Er redd gulvstående i front er helt nødvendig av hensyn til stue og plassering.

Har lett og lest litt. Hva tror du om denne, som inkluderer sub:

Yamaha RX-V667B + Dynavoice F-6 EX Black + Magic Sub 8 -5.1-pakke 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Har fått med meg at den Yamahaen skal være bra. Nesten samme som pakken din til 6700,-. Bare annen receiver og sub i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man tar utgangpunkt i den nevnte pakken:

Yamaha RX-V667B + Dynavoice F-6 EX Black + Magic Sub 8 -5.1-pakke 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    og den rimelige bluerayspilleren:
    Panasonic 3D Blu-ray-spiller DMP-BDT110EG - Elkjøp

kan vi si at dette er noe av det absolutt beste som er å oppdrive til kr 9000,-?

Hva ville du evt. byttet ut med hva? Og er det mulig å finne noe rimeligere uten at det blir mer enn marginalt dårligere?

Hva taper jeg egentlig på å velge samme pakken med Yamaha RX-V371?:

Yamaha RX-V371 m/ Dynavoice F-6 EX Black 5.1 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Og til slutt, hvor mye bedre er dette enn de typiske hjemmekinoanleggene uten egen receiver, som du får kjøpt ca 3000 kr rimeligere på nett eller elkjøp/expert?

Og forresten...trenger jeg noe mer? Følger det med alt av kabler og ledninger? Eller må jeg kjøpe utenom?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man tar utgangpunkt i den nevnte pakken:

og den rimelige bluerayspilleren:

kan vi si at dette er noe av det absolutt beste som er å oppdrive til kr 9000,-?

Hva ville du evt. byttet ut med hva? Og er det mulig å finne noe rimeligere uten at det blir mer enn marginalt dårligere?

Og til slutt, hvor mye bedre er dette enn de typiske hjemmekinoanleggene uten egen receiver, som du får kjøpt ca 3000 kr rimeligere på nett eller elkjøp/expert?
    Jeg hadde nok valgt denne pakken over det du nevner. forskjellen ligger i sub. Yamaha RX-V667B + F6 EX + XTZ 99 W10.16 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler-spesialisten.

Så det at du ville gå andre veien med penger. Men når du skal ha 7 komponenter så er det vanskelig å få kvalitet for under 1k per komponent. Alternativt kan du begynne med 2.0 stereo. I prisklassen 0-10k ville jeg begynt med 2.0. Enten med Reciver, eller en kraftig stereoforsterker som kunne gått over til effektforsterker ved evt. oppgradering.

Hva med Dali Concept + en cambridge?

Problemet med slike ferdigpakker som det selges en del av er, oppgraderingsmulighetene. Det er nemlig ingen oppgraderingsmulighet eller mulighet for modifikasjoner. Manglende specs på de forskjellige modellene er det også. Siden de forskjellige delene er laget for hverandre så skal det også mye til for at du kan bruke andre ting på de. Mens på en stereoforsterker/surroundreciver så kan du putte på hvilken som helst høyttaler og få lyd ut.

Dersom du finner ut at en slik hjemmekinopakke er for liten etter en stund, så kan du bare kaste den på dyngen. Da de ikke er verd noe ved videresalg. Frakten er som regel like dyr som det varen koster. Og det flommer over av slike ting på finn.no og andre halv-seriøse auksjonsteder.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar og forslag. Jeg er vel egentlig over budsjett allerede, og regner derfor med å gå for pakken jeg nevnte til 7990,-

Er uaktuelt å starte med 2.0. Skal ha komplett pakke med en gang. Jeg kommer vel neppe til å bytte ut/bygge på senere.

Hvor "dårlig" mener du suben i pakken er? Den må da vel være langt bedre enn uten?

Ellers lurer jeg litt på om det har noe for seg å sjekke videre ang. bd-spiller, eller bare gå for Panasonicen til 1000,-.

Og så dette med kabler da

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kanskje funnet et alternativ etter å ha lest litt i forumet. Men som nevnt, jeg har ikke peiling.

Vil disse kunne eliminere behovet for egen sub?:

Jamo S606 HCS3 høyttalerpakke - Elkjøp

Ved å velge en rimeligere Yamaha receiver vil "pakken" komme på ca 6.500,- uten BD-spiller.

Er det verdt å gå ned i pris, eller blir den andre pakken såpass mye bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke all verden av respons her i romjula Får gjøre det veldig enkelt da. Hva velger du av disse 2 pakkene?:

Pakke Dynavoice (totalt 10.000,-inkludert frakt)

Pakke Jamo (totalt 8.562,- inkludert frakt)

Handlekurv - Elkjøp

Merk at Dynavoice pakken har sub, mens Jamo pakken har sub integrert i fronthøyttalerne. BD-spilleren er den samme i begge pakkene. Litt forskjellig Yamaha receiver i pakkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke all verden av respons her i romjula Får gjøre det veldig enkelt da. Hva velger du av disse 2 pakkene?:

Pakke Dynavoice (totalt 10.000,-inkludert frakt)

Handlekurv - Elkjøp

Merk at Dynavoice pakken har sub, mens Jamo pakken har sub integrert i fronthøyttalerne. BD-spilleren er den samme i begge pakkene. Litt forskjellig Yamaha receiver i pakkene.
    Vi får ikke opp handlekurven din på elkjøp :P Det spørs veldig hvor mye bass du er på jakt etter... Jamoene spiller ikke like dypt og kraftig som en sub, men selv synes jeg det er nok bass i de til et hjemmeanlegg... Men det er jo veldig individuelt hva man mener er bra nok, og hva man forventer...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for at du sa fra om handlekurven.

Jamo S606 HCS3 høyttalerpakke - Elkjøp

Yamaha 7.1 receiver RX-V671 (sort) - Elkjøp

Jo mer jeg surfer og leser jo mer usikker blir jeg. Vil bare ha bra receiver (Yamaha/Onkyo) og bra høyttalere. Pris 7000-10000, inkludert BD-spilleren til 1000 og frakt.

Kan ingenting om hva som skiller receiverne. Og vet ikke hva som skiller høyttalerne. Er f.eks. RX-V667 mye bedre enn V671? Er det kun bedre bass som skiller høyttalerpakkene? Eller er suben i Dynavoicepakken så dårlig at det ikke er særlig forskjell? Og hva hvis man ser bort fra bass, er det forskjell på høyttalerne?

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har ikke vurdert å kjøpe brukt?
    kjøpte meg den recieveren du ser på fra yamaha, rx-v667 på elkjøp for 2500 og dynavoice f6,c5 og m65 brukt med en 10" sub for 2500. oppgraderte diskanten på de 3 høyttalerene foran med seas diskanter når disse var på tilbud, ca 600. og den bluray spilleren dmp-bdt110 til 1200 og solgte avatar 3d som fulgte med for 600.

så det jeg har fått for 5600 med å følge litt med på bruktmarkedet er jeg veldig fornøyd med, og etter diskantene ble byttet er ofte jeg sitter med gåsehud når bluray filmer ruller i spilleren, f.eks. pirates of the kærribien med diverse soundtrack og noen scener.

men dette er kanskje for spesielt interreserte med lavt budsjett.
    noen av disse ferdigpakkene kan kanskje tilfredstille behovene dine, og kan kanskje være enklere i bruk med alt i ett.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

En bekjent av meg kjøpte den pakken fra surround.no som du refererer til.
    Han stilte nok likt med deg når det gjelder krav til lydkvalitet osv. Han ønsket seg i all hovedsak et anlegg til under 10K som kunne gi han en hyggelig filmopplevelse.
    Etter å ha koplet til anlegget, og brukt det i over lengre tid, er han fortsatt veldig fornøyd. Har ingen planer om noen form for oppgradering.

I denne prisklassen vil jeg også anta at du får mer ut fra å ha en ekstern subwoofer som du kan flytte litt rundt som det passer/gir best lyd.

Jeg personlig hadde helt klart gått for pakka fra surround.

Ps: kabler til høyttalere må du kjøpe utenom, men dette finner du billig på Biltema, som er mer en gode nok til dette anlegget.

lykke til med valget

Edit: i og med at kostnad bør holdes så lav som mulig, ville jeg bare tipse om denne: LG Blu-ray-spiller BD650N - Elkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tips folkens.

Blir neppe noe fra bruktmarkedet.

Håper også på flere meninger etter hvert. Bestiller sannsynligvis ikke før om noen dager. Men er vel disse to pakkene det står i, selv om jeg er åpen for annet også, evt. bytte ut noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Edit: i og med at kostnad bør holdes så lav som mulig, ville jeg bare tipse om denne: LG Blu-ray-spiller BD650N - Elkjøp
    Jeg kjøpte denne for et år siden, og uten å ha testet noe, tror jeg ikke denne legger noen demper på filmopplevelsen...

Om du ikke har planer om effektforsterker osv skal vel pioneer vsx-921, onkyo 609 og yamaha rx-v667 +/- brukergrensesnitt, ulik match med ulike høytalere osv osv... Etter hva jeg har lest etter å ha leita i ukesvis kom jeg vel frem til at de går om hverandre... Hvis du venter til nyåret kanskje du kan komme over godpris på receiver hvertfall på elkjøp/lefdal/komplett?

Søndagstilbuda på Elkjøp pleier å være gode noen ganger de også. jeg slo til på en yamaha rx-v771 søndagen før jul, og den gikk til 3333,-...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bose?

Hvis du vil ha nesten usynlige høytalere, så kan du jo se om du liker Bose. Ikke lyd for meg, men virker som kan være midt i blinken for deg.

HiFi - Bose - Geneva - Hjemmekino | Soundgarden.no

De har tilbud på Bose mm.

Christian

Newcomer Kennyboy119 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer johime sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har yamaha 667 sammen med dynavioce F-6 og dynavice C-6 centeri front, syntes det spiller kjempebra.. Jeg bruker en 10" mirage sub sammen med dette og skulle gjerne hatt kraftigere sub, så er nok ikke en dum investering å legge noen kroner ekstra for å få 12tommern

edit: 10tommeren, som ble linket til lengere opp.. den er langt kraftigere en min

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se litt i elkjøp avisa. var en del snacks der. Blant annet denne Pioneer VSX421K + Klipsch HDT500 - Elkjøp til 3999,- Vet ikke hvordan de spiller men ser jo ut som en ganske grei pris. Er kanskje noen som har erfaring me den

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj. Takker og bukker for respons folkens.

Kennyboy119, den pakken der kan kanskje være ett alternativ. Kommer rimelig ut hvis man pakker på den rimelige BD-spilleren som også ble foreslått her. Vet ikke hvor mye man taper opplevelsesmessig og på andre måter i forhold til Jamo og Dynavoice pakkene.

mkentoe sitt alternativ er sikkert ikke veldig dumt. Men jeg må ha gulvstående høyttalere i front.

Bose er jeg litt usikker på. Får kanskje se og lese litt.

Siden igår kveld har jeg lest en del. Står mye bra rundt omkring om Jamo S606 HCS3. Får mye skryt. Også for de innebygde subene. Ser en del hevder de er bedre enn Dynavoice. I såfall kan man jo kjøpe Jamo-pakken og putte på en ekstra sub i tillegg og komme prismessig likt med Dynavoice pakken.

Litt usikker på hvilken receiver jeg skal velge hvis jeg skal ha Jamo. Vil ha en bra spesifisert. Dlna m.m. Har lest om litt svakheter med Onkyo. Så tror Yamaha blir merket. Men hvilken, vet jeg ikke.

BD-spiller får jeg velge til sist. Ifølge tipsene deres er det jo mange billige å velge mellom.

Mange bra forslag fra dere, men litt vanskelig å vurdere dem opp imot de andre. Prismessig og designmessig er det jo lett å se forskjell, men ellers har jeg ikke peiling.

Tar fortsatt imot både tips og vurderinger av de ovenfornevnte.

Newcomer johime sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å si at jeg har faktisk denne spilleren som ble linket til ovenfor og

LG Blu-ray-spiller BD650N - Elkjøp

Eneste jeg ikke likte med den var fjernkontrollen, men det problemet ble løst når jeg handlet meg en Logitech Harmony 600, noe jeg også kan anbefale deg å kjøpe!

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •