Komplett hjemmekino-anlegg til uerfaren mann. Lav prisklasse. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 117 av 117
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulere, tror du blir fornøyd8) ser de har lager tømming på surround.no, så det kan hende du kan spare litt der

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der var også denne bestilt:

Dynavoice F-6 EX Black+ XTZ 99 W10.16, 5.1-pakke 5.1 med Sub | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Tror ikke jeg kunne spart noe på den.

Eneste lille minus med pakken er at den ikke fås i matt svart. Kun pianolakk. Ellers burde absolutt alt være perfekt for min del. Venter med kabler til jeg har fått plassert høyttalerne, og ikke minst sett hvor suben skal stå. Blir nok mer hvor den passer inn som avgjør hvor den skal stå, enn lyden.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig sier jeg bare hehe neida, ikke lett det der alltid. Men ser ut som du har fått deg et realt hjemmekinoanlegg nå, gratulerer!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tepe2
    Eneste lille minus med pakken er at den ikke fås i matt svart. Kun pianolakk.

Venter med kabler til jeg har fått plassert høyttalerne, og ikke minst sett hvor suben skal stå.
    Nieda, glossy er fint det. Kjøp deg en støvklut

Ang. kabler:
    Disse duger godt - 49-223-5 2,50 10 m 149,00 stk
    http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=162156458

Den nederste her:

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!
    Dette er nok et konge anlegg. Mye for pengene!

Ser du ikke har gått i samme fella som andre med å kikke på bare litt dyrere ting, så blir det så "mye bedre", er utrolig hvor fort pengene fyker 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker til dere alle. Mange tålmodige sjeler her inne. Ble en lang tråd. Og takk for tipset ang. kabler. Clas Ohlson fins i gangavstand fra der jeg bor.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir nok knall. Jeg tror du har tatt gode valg.

For du har nå hevet deg godt over "alt i ett" anleggene, og jeg er veldig glad for at du valgte en skikkelig sub.

Selvom du er på budsjett, så vil du nok høre mange lovord om oppsettet ditt.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Selvom du er på budsjett, så vil du nok høre mange lovord om oppsettet ditt.
    OG: han får så god lyd at han kan være med i musikk-quiz tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min rx-v771 i posten for ett par uker siden, og etter intens kløning, prøving&feiling, testing av høytalerplassering, ny romkorreksjon for hver lille korreksjon av plassering er jeg blitt kongefornøyd!

Jeg slo også til på clas-kabler til bakhøytalerne, 1,5 tykke.. Hadde noen tykkere liggende fra tidligere jeg kjører på front og center, uten om jeg vet om jeg hadde hørt forskjell, men bør sikkert ha litt tykkere enn 1,5 på front

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg tilbake igjen. Har selvsagt fått godsakene nå. Men pga mye som skjer samtidig, familie, jobb og oppussingsprosjekter så har jeg bare fått pakket ut, kjøpt ledninger og plassert ut høyttalerne. Skal prøve å få litt tid nå i helga til og utforske litt og lese bruksanv. Har noen spørsmål, og regner med det er bedre å fortsette i denne tråden enn å lage ny.

1. Hvor langt fra veggen bør frontene stå for at lyden ikke skal bli negativt påvirket?

2. I dette 5.1-oppsettet, hvor på receiveren skal bakhøyttalerne kobles? Til "Surround" eller til "Surround back/bi-amp" ?

3. Trenger visst noen hdmi-kabler. Har bare en. Må vel ha 3 stk? Fra receiver og til alle de andre komponentene: tv, riks-tv-boks og BD-spiller? Duger de rimeligste som Clas Ohlsson har, eller bør jeg velge andre?

Clas Ohlson: søk ”hdmi”

4. Noen som vet om disse pianolakkerte frontene tåler å stå særlig nært vedovn? (Kjenner jo at den blir litt varm, men vet ikke helt om de vil ta skade av det).

5. Hvordan spille inn høyttalerne? Må man være veldig forsiktig i starten, og hvor lenge? Tar gjerne imot tips og råd her

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forresten koblet til frontene nå, uten å få lyd i det hele tatt. Helt dødt. Finner ikke noe spesielt i bruksanvisningen som tyder på at jeg har gjort feil.

Fant ut av det med lyden.

Newcomer Kennyboy119 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du har fått sakene dine!

Når du skal spille inn har det ingen betydning om du spiller høyt med en gang, bare du ikke drar det så langt at det begynner å vrenge seg. Går bare raskere enn om du skulle tatt det rolig

Ang HDMI-kabler: Jeg så et tvprogram for en liten stund siden (husker ikke hva det het). Der sammenlignet de billige kabler opp mot kabler som kostet godt over 1000 kr, og de kunne konstatere at forskjellen var minimal. Så jeg tror du greier deg helt fint med noen rimelige kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Kennyboy!

Da skal jeg passe på å ikke vrenge høyttalerne. Jeg kjøper nok de rimelige hdmi-kablene på Clas Ohlsson mandag. Det holder vel med 3 totalt, så lenge jeg bare har tv, riks-tv-boks og BD-spiller? En hdmi mellom disse og receiveren.

Når de bakre høyttalerne blir stående rett bak sitteplasser i sofaen, og vinklet litt inn mot sentrum, er det vel til "Surround back/bi-amp" de skal kobles? Eller har ikke dette noe og si så lenge det er 5.1 og ikke 7.1?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koble de til surround og ikke surround back når du kjører 5.1. Fått lyd i frontene?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Det er nå gjort. Alle høyttalerne er koblet til. Endret post 111 en time etter jeg skrev den, fordi jeg fikk lyd i frontene.

Det har vel ingen betydning at jeg kuttet av 8-9 av disse metalltrådene innenfor isolasjonen på høyttalerledningene? Tykkelsen er 2,5 til alle høyttalerne.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser du ende opp med det jeg sa i post 3 ja. haha Bare du kjøpte det løst. 8)

Yamaha RX-V671B + F6 EX + XTZ 99 W10.16 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg ser du ende opp med det jeg sa i post 3 ja. haha Bare du kjøpte det løst. 8)

Yamaha RX-V671B + F6 EX + XTZ 99 W10.16 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Ja, trengte bare litt tid på å komme til samme konklusjon som deg

Trenger subkabel og hdmi-kabler. Hva med denne subkabelen?

SUPRA Subwoofer Sublink-RCA kabel 8m RCA male - RCA male 8 meter - Netshop

og disse hdmi-kablene (vet ikke hvor mange jeg trenger, har en fra før, må vel ha minst 2 til. Kanskje 3)

HDMI v/1.4 Kabel 1,0meter M/M Gull kontakter, 3D støtte - Netshop

Noen rimeligere? Tenker å spare frakt ved å bestille alle kablene fra samme butikken. Subkabelen må være minst 7 meter. Trenger kanskje ikke 3D-kompatible kabler siden jeg ikke har 3D-tv. Men er vel like greit å kjøpe det likevel, ifall tv byttes en gang.

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •