Komplett hjemmekino-anlegg til uerfaren mann. Lav prisklasse. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 117
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har prøvd å sjekke priser overalt.

Kan nok hende du har rett i at forskjellen er liten.

I testen hos lydogbilde fikk Pioneeren full pott på brukervennlighet. Målinger viste at den bare leverer 98 W, ikke 150 W, men det var muligens i en annen test. Har lyst på DLNA når jeg først kjøper, uansett om behovet er der akkurat nå eller ikke.

Irriterende at det oppgis så forbanna mye forskjellig svada når det gjelder ytelse. Leser du tester, forum, info på produktenes hjemmesider så oppgis effekt på en måte som gjør det vanskelig for en uvitende å sammenligne. F.eks. så sier testen i lydogbilde følgende om Pioneer: 5 x 75 watt (8 ohm) og følgende om Yamahaen: 5 x 85 watt (6 ohm). Sier ikke meg noen verdens ting. Hvilken leverer best ytelse? Kan de for f..n ikke regne om til et fornuftig sammenligningsgrunnlag når de tester receivere i "nybegynnerklassen" ? Er det ikke for oss uvitende de lager slike tester?

Uansett, kan hende jeg må krype til korset og kjøpe Pioneer. Ellers er der bare to alternativer: Gi opp. Eller avvente. Begynner å bli møkklei nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke se deg blind på effekten de oppgir, alle måler på forskjellige måter, bare se på h/k, de oppgir 7x75 watt på en ganske så dyr reciver. Kjøp pioneer fra elkjøp, så vist ikke blir fornøyd så leverer du bare den tilbake og kjøper onkyo

Newcomer veggis96 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett på hifiklubben eller soundgarden? har mange bra forsterkere der.

DENON AVR-1612 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

DENON AVR-1912 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggis96
    Har du sett på hifiklubben eller soundgarden? har mange bra forsterkere der.

DENON AVR-1612 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

DENON AVR-1912 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    Sikkert masse bra der. Men jeg har sett på 3 merker. Yamaha, Onkyo, Pioneer. Og hele poenget var at for å slippe å kutte ut noe annet i pakken, så må receiveren ikke koste mer enn 2500,-. Onkyoen var billig ei stund før den ble utsolgt hos Lefdal. Skulle jeg gitt litt over 3000,- for en receiver nå hadde det nok blitt Onkyo NR609.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mkentoe
    Du skal ikke se deg blind på effekten de oppgir, alle måler på forskjellige måter, bare se på h/k, de oppgir 7x75 watt på en ganske så dyr reciver. Kjøp pioneer fra elkjøp, så vist ikke blir fornøyd så leverer du bare den tilbake og kjøper onkyo
    Er et problem at jeg ikke aner hvor mye effekt det er i 921 og 571. Hvilken har mest? Når det gjelder Pioneeren vil jeg hvertfall avvente litt og se hvordan det går med KennethO i denne tråden:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...lom-disse.html

Sendte en mail igår til Surround.no for å spørre ut om 921 vs 571 siden de bruker disse receiverne i pakkene deres. Spurte om kraft, forskjeller m.m. Fikk svar idag. Og det er jo kjempepositivt. Men dessverre svarte de overhodet ikke på noe av det jeg spurte om. Fikk bare anbefaling om en av pakkene deres med Onkyo NR609. Den har jeg sett for lenge siden. De tar jo KUN 4.890,- for Onkyoen.

Er visst ingen som kan si noe om hvor kraftig Yamaha 571 er, og om den holder i massevis til å drive pakken eller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vil anbefale/fraråde denne:

Onkyo 5.1 receiver TX-NR509 (sort) - Lefdal

Har DLNA og er 3D-klar. Har NR609 mye denne ikke har? Er denne kraftig nok?

Nå skal jeg bruke litt tid på å lese brukeromtaler rundtomkring.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp heller pio 921 på tilbud til 2500 enn onkyo 509, det blir å gå ned en klasse i receivere

Edit: Har du forresten prøvd å ringe din lokale lefdal og høre om de har inne i butikk?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt om det kan kalles å gå ned en klasse. Sitter akkurat nå og leser testen om igjen på lydogbilde. Der er disse to og Yamaha 471 og Denon AVR-1912 testet. Virker som om de kommer ganske likt ut.

I begynnelsen tenkte jeg litt på receiverne som koster litt mer enn disse til 2000-2500,-. Men må vel gå ned ett hakk. Når 609 glapp, så er det vel 509 og 921 og 571 det står mellom.

Og forresten, det finnes ingen lokal Lefdal oppe i nord. Bare Elkjøp. De har to receivere inne. Noen av de lavest spesifiserte til langt over 4000,-. De samme finnes til halve prisen på nett.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke Denon 1912 AirPlay og nettverk?
    Det har vel ikke Yamaha 471?
    Det er veldig kjekt om du har iPhone/iPad og evt. Spotify.

Og å kjøpe på nett er vel ganske komfortabelt?

(ps har ikke lest igjennom tråden...)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpe på nett er helt greit, og ofte nødvendig. Har jeg gjort ofte før. Har ikke Iphone eller andre I-produkter. Trenger ikke Airplay. Skulle helst hatt nettverk (DLNA). Aldri brukt Spotify heller. Men Pioneeren har også dette. Er bare 471 som ikke har nettverk.

Et av de vanskeligste dilemmaene er hva jeg minimum bør ha for å kunne drive høyttalerpakken, og utnytte den godt nok. Godt mulig alle klarer det, men som sagt jeg aner ikke.

Dynavoice F-6 EX Black+ XTZ 99 W10.16, 5.1-pakke 5.1 med Sub | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg vil hevde at alle kan drive Dynavoice F-6.
    Men den MÅ ha preout for sub'en - det er et MUST! Da får du benyttet den innebyggede forsterkeren i subwoofer uten å belaste receiveren.

Hva med brukt da?
    Denne er jo definitivt kraftig nok:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=84557&cat=13

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Ja, jeg vil hevde at alle kan drive Dynavoice F-6.
    Takk! Det er absolutt greit å vite. Hvis ingen er uenig i det, så er hvertfall ett uromoment borte

Da skulle det vel være unødvendig å sammenligne krefter disse imellom vil jeg tro. Får se på brukervennlighet og funksjoner.

I utgangspunktet er ikke brukt aktuelt, selv om jeg ikke er helt avvisende. Takk for tipset med pre-out for sub. Har ikke sjekket alle, men blir overrasket dersom noen av de aktuelle ikke har. Pre-out forøvrig trenger jeg ikke. Blir så mange år til neste oppgradering at da byttes alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går fikk jeg min første yamaha i hus, riktig nok rx v771, hadde en hk avr330 fra før, angrer ikke på mitt valg hvertfall
    Ang dlna og nettverk så holder det jo om den ene av komponentene har det vel ? Ang 571/921 til pioneer så mener jeg at jeg så en test der det var litt mere muskler i 571....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort innpå...

Står da kun estimert leveringstid på lefdal.com nå er 3-7dager....

Var akkurat på Alma og kjøpte 609. Gleder meg til å få testa den i morgen. Da skal det rockes på tvrommet til jentungen

Newcomer veggis96 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tepe2
    Sikkert masse bra der. Men jeg har sett på 3 merker. Yamaha, Onkyo, Pioneer. Og hele poenget var at for å slippe å kutte ut noe annet i pakken, så må receiveren ikke koste mer enn 2500,-. Onkyoen var billig ei stund før den ble utsolgt hos Lefdal. Skulle jeg gitt litt over 3000,- for en receiver nå hadde det nok blitt Onkyo NR609.
    Jeg holder en liten knapp på denon 1912 men onkyoen er jo en 7 kanals som kan være en fordel da. Men hvis budsjettet ditt er 2500, så er det like greit å ta en annen, men om du legger i litt mer så får du vel også bedre kvalitet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg har bestemt meg nå!

Komplett.no - Yamaha RX-V571BL hjemmekinoreceiver

Yamaha RX-V571

Når hele 2 personer mener den er kraftig nok til Dynavoicene, så får jeg stole på det. (Kjøper også XTZ 10" sub). DLNA gir jeg f..n i. Kan ha det på andre komponenter. Får jo det på BD-spilleren, selv om jeg ikke vet hvor godt det fungerer.

På nettsiden står det max effekt 125 W på Dynavoice frontene. Og 4-8 ohm. Hva RX-V571 leverer blir ikke jeg klok på. Står forskjellig info overalt. Men på Yamahas sider står det: Rated Output Power (1kHz, 1ch driven) 105W (6ohms, 0.9% THD) og Dynamic Power per Channel (8/6/4/2 ohms) -/110/130/150W.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg har bestemt meg nå!

Komplett.no - Yamaha RX-V571BL hjemmekinoreceiver

Yamaha RX-V571

Når hele 2 personer mener den er kraftig nok til Dynavoicene, så får jeg stole på det. (Kjøper også XTZ 10" sub). DLNA gir jeg f..n i. Kan ha det på andre komponenter. Får jo det på BD-spilleren, selv om jeg ikke vet hvor godt det fungerer.

På nettsiden står det max effekt 125 W på Dynavoice frontene. Og 4-8 ohm. Hva RX-V571 leverer blir ikke jeg klok på. Står forskjellig info overalt. Men på Yamahas sider står det: Rated Output Power (1kHz, 1ch driven) 105W (6ohms, 0.9% THD) og Dynamic Power per Channel (8/6/4/2 ohms) -/110/130/150W.
    Tror dette blir veldig bra, jeg!
    Men nå er jo jeg Yamaha-mann, og bruker selv 2 stk (659 og 667) i mine rom. Brukte for noen år siden 659 på QLN Qubic som er en høyttaler med omtrent samme egenskaper som Dynavoice F6. Hadde aldri problemer med kraftreservene til frontene, og da kjørte jeg 5.1 oppsett (sub i pre-out).

1999,- på Komplett? LØP å KJØP!
    (det er 1000 billigere enn på Elkjøp, pr d.d.)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YES YES YES! Endelig !!! Har bestilt receiver. Ble ingen av de siste jeg vurderte.

Jeg forbannet meg over budsjettet, fulgte hjertet og den jeg siklet på tidligere:

Yamaha RX-V671BL 7.1-receiver med 3D og internetradio

Tusen takk til alle som har bidratt i tråden. Jeg kommer sikkert tilbake og plager dere mer

Nå er det frem med målebånd og finne ut hva jeg trenger av ledninger og kabler, og så bestille pakken fra Surround.no.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YES YES YES! Endelig !!! Har bestilt receiver. Ble ingen av de siste jeg vurderte.

Jeg forbannet meg over budsjettet, fulgte hjertet og den jeg siklet på tidligere:

Yamaha RX-V671BL 7.1-receiver med 3D og internetradio

Tusen takk til alle som har bidratt i tråden. Jeg kommer sikkert tilbake og plager dere mer

Nå er det frem med målebånd og finne ut hva jeg trenger av ledninger og kabler, og så bestille pakken fra Surround.no.

Gratulerer og velkommen i Yamaha klubben.

DNLA og det hele, ser jeg
    "Network functions
    - AV Controller app for operating various functions from an iPhone, etc.
    - Access to: Internet Radio (vTuner): MP3, WMA
    Streaming Service (Napster® for USA/Canada/UK/Germany only)
    Music files on PC: WAV, MP3, WMA, AAC, FLAC
    - DLNA 1.5 certified"

Hyggelig lesestoff mens du venter på pakka:
    RX-V671 - RX - AV Receivers - Audio & Visual - Products - Yamaha United States

Yamaha RX-V671 review from the experts at whathifi.com

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja takker og bukker. Hadde sikkert klart meg med mindre. Var mange gode kandidater, men nå føler jeg at jeg får både i pose og sekk. Trygt valg. Men den satt langt inne

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •