Komplett hjemmekino-anlegg til uerfaren mann. Lav prisklasse. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 117
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her i tromsø koster subben det samme som på nett. Mener at du kan bestille d på nett og levere inn i butikken vist du ikke er fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjærer meg litt i hjertet, men etter å ha gått med målebånd i stua, så ser jeg at forskjellen i fysisk størrelse blir utslagsgivende for hvilke høyttalere jeg velger. Er såpass stor forskjell. Det blir Dynavoice. Så da er hvertfall et av de vanskelige valgene avgjort.

Valg av BD-spiller er ikke noe stort valg. Må være billig og ha Wi-Fi. Da er det vel bare to å velge mellom. Philips og en eller annen LG.

Så da ser det slik ut:

Dynavoice F-6 EX 5.0-pakke Black 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Philips 3D Blu-ray-spiller BDP7600 - Elkjøp

(her er forresten den andre: LG BD570 - Elektronikk - CDON.COM)

Er vel ikke rare forskjellen?

Så det som gjenstår da er receiver, og finne ut om jeg skal ha sub eller ikke. Til musikk er det nok bra som det er. Til film kunne det sikkert vært greit med en sub.

Pioneer 7.1 receiver VSX-921-K - Elkjøp

Yamaha 7.1 receiver RX-V671 (sort) - Elkjøp

Onkyo 7.2 receiver TX-NR609 (sort) - Lefdal

Disse tre receiverne kan være aktuelle. Har mest lyst på Yamaha, men prisen minsker muligheten for en grei sub. Hvordan står disse 3 seg mot hverandre med tanke på oppsettet mitt, og generelt ellers? Brukervennlighet er viktig. Preout med tanke på påbygning er uinteressant.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja, ser ikke helt bort ifra at jeg endelig er i mål nå:

Dynavoice F-6 EX Black+ XTZ 99 W10.16, 5.1-pakke 5.1 med Sub | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Pioneer 7.1 receiver VSX-921-K - Elkjøp

Philips 3D Blu-ray-spiller BDP7600 - Elkjøp

__________________________________________________ _______________

- 1 par Dynavoice F-6 EX High Glossy Black
    - 1 par Dynavoice S-4 EX, High Glossy Black
    - 1 stk. Dynavoice C-4 EX, High Glossy Black
    - 1 stk. XTZ 99 W10.16 High Glossy Black

Philips 3D Blu-ray-spiller BDP7600 (med innebygd Wi-Fi)
    Pioneer 7.1 receiver VSX-921-K

Hele moroa kommer seg på kr 10.333,- inkl.frakt. Og jeg tror dette kan bli det endelige valget. Men jeg avventer litt med å bestille. De to usikre elementer er sub og receiver.

Onkyo TX-NR609 koster det samme som Pioneer VSX-921-K.

I denne pakken har jeg fulgt rådet om XTZ-sub. 10". Jeg tror denne suben kan heve musikken, men hvor dypt går den egentlig med tanke på film? Vil den utgjøre en stor forskjell på film? Så mye at den er verdt de ekstra kronene? Har en liten følelse av at der finnes bedre, og kanskje billigere alternativer når det gjelder film.

Jeg kunne også byttet Pioneer-receiveren med Yamaha RX-V671, som er den receiveren jeg helst ville ha. Men da utgår suben til fordel for en billigere. Og da lurer jeg jo på hvilke av disse 3 som ville gjort seg best til pakken, og lurer fortsatt på om de ville gjort noen forskjell i det hele tatt:

Proson Sub 8 Rumble Black High Glossy 8" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Dynavoice Magic Sub 8" Black Piano Finish 8" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

XTZ 99 W8.16 Pianolakk 8" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Jada, vet at noen av dere mener det er helt bortkastet. Men en liten forskjell må de da utgjøre siden de selges i disse pakkene? De to første billigste er på 125 W og går fra 125-180 Hz, mens XTZ er på 200 W og går fra 29–180 Hz +/- 3 dB. Hva vil dette si? At de to første går dypere og derfor egner seg greit til film? Og at XTZ gir mer trykk for pengene? Hvis dere måtte velge en av disse 3 billigste, hvilken ville dere valgt. Og hvorfor?

Vurderte ei stund også å kutte ut sub helt og gå for Yamaha receiveren. Kan også være et alternativ siden vi ikke ser så forbanna mye film.

Edit, lagt til:

Og hva med denne som fås i sort til 1999,- hos lydbilde. 220 W og 16 - 200 Hz

Lyd | Høyttalere | Subwoofer | Magnat Audio Produkte MONITOR Supreme Sub 301A Kirsebær - Best-Buy AS

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin lesning denne tråden din. Men en ting som Jeg ble fortalt av en vis person her når jeg skulle kjøpe tv er: hva har du mest lyst på selv?

Jeg vet at uansett hva du velger av utstyr kommer du til å bli fornøyd med tanke på hva du har hatt tidligere. Du tenker på brukervennlighet, onkyo har da kommet bra ut der? Mange, ja mange som har kjøpt 6serien dens har vært fornøyd og er det fremdeles. Beste hadde jo vært å fått trykka sjæl på recieverne før du handler. Da finner du den du liker best.

Når det kommer til sub. Kjøp 10" til xtz. Jeg har den i 12", den har samme forsterker som 10". Den trykker masse hvis du ønsker det. 8" har mindre forsterker så den blir litt mer puslete i forhold.
    Men hvis du føler at du ikke trenger de dypeste slaga i film og musikk klarer du deg uten. Tenk deg sonyn uten sub det hadde ikke vært no. Men til dynavoicene hadde jeg putta på en sub for ekstra punch.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja fornøyd kommer jeg nok til å bli uansett Er jo ei kjempeoppgradering!

XTZ 10" er etter alle innspill her selvsagt et trygt valg. Såpass har jeg skjønt. Men hvor dypt går den egentlig når det gjelder film. Er litt redd for å betale 1000,-kr mer for denne når Magnaten 12" hvertfall på papiret ser mye bedre ut. Ingen som har hørt begge til film? Ved å velge Magnaten blir det kanskje rom for Yamaha-receiveren.

Og så er det Pioneer vs Onkyo. Eisa-vinner vs årets receiver. Prisen blir lik.

Nå er det bare dette det står i før jeg bestiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leste litt om den magnaten på noen tyske nett sider, de fleste er fornøyd, en som mente den spilte bedre enn klipsch sub han hadde hatt. Mange mente at den ikke var så bra på musikk, spesielt techno og house, men var bra på film og tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mkentoe
    leste litt om den magnaten på noen tyske nett sider, de fleste er fornøyd, en som mente den spilte bedre enn klipsch sub han hadde hatt. Mange mente at den ikke var så bra på musikk, spesielt techno og house, men var bra på film og tv.
    Hm, interessant. Lurer fælt på om den er bedre til film enn XTZ. På papiret skal den jo gå en del dypere.

Sitter og surfer og leser som f..n om Pinoeer og Onkyo. Kan virke som om DLNA greiene ikke er så bra på Onkyo. Men ellers ser alt annet ut til å være veldig bra. Og kanskje litt mer kraft enn Pioneer. Pioneer kan kanskje se litt mer brukervennlig ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke hørt xtz så mye, har heller ikke hørt magnaten, men begge får jo skryt på film. Synes designet på pioneern er penere enn onkyo, men så har jeg aldri vært no fan av onkyo. Du får trekke lodd og se hva det blir

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn! Der tror jeg jaggu at sub-valget også er avgjort!

Etter å ha lest alle de svenske brukeranmeldelsene hos prisjakt, klarer jeg rett og slett ikke å styre unna XTZ 99 W10.16. Er jo helt sykt hvor mye skryt den får, både til film og musikk. Blir kanskje litt overkill til vårt bruk og lillebroren hadde kanskje rukket, men men.

Kun en eneste ting igjen. Receiver. Dersom ikke Yamaha RX-V671 kommer på tilbud til 2.500,- hos noen nå, så står det mellom Onkyo NR609 og Pioneer VSX-921. De har jo allerede gått ned til 2.500,-.

Noen som har funnet RX-V671 under 3.000,-? Noen som vet om det kommer noen tilbud? Pleier Surround.no å sette ned prisene, eller kjøre kampanjer med fraktfri levering av pakketilbudene?

Det siste valget blir som alt annet.....j...a vanskelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på du vil finne 671 så billig !
    Men hva med denne da ? Komplett.no - Yamaha RX-V571BL hjemmekinoreceiver ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AV-receivere/forsterkere - Yamaha - Norge

Da trenger jeg isåfall god eksperthjelp i denne sammenligninga. Prisen på den er jo helt fin.

Hva misser jeg ved å gå ned til 571? Ser hvertfall ut til at DLNA ryker. Vet ikke hvor mye det egentlig har å si. Og hva med krafta i forhold til det den skal drive? Andre minuser?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der var også receiver-valget avgjort. Blir Onkyo NR609. Synd Yamaha ikke kan matche denne til samme pris.

Da gjenstår bare bestilling. Hadde tenkt å kjøpe Onkyo og denne spilleren samtidig fra Lefdal:

Philips 3D Blu-ray-spiller BDP7600 - Lefdal

Men står at den ikke er på lager før 27.01. Kan jeg stole på det? Den er vel ikke utgående? Prøver jeg å bestille den fra Elkjøp så står det at den Sendes: 10.01.2012. Likte ikke helt dette. Når jeg endelig har bestemt meg vil jeg jo ha varene. Ingen av Elkjøp-butikkene har den inne.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk bestilt BD-spilleren hos MPX.

Men det er jo så forbanna typisk at Lefdal er gått fri for Onkyo NR609. Da ryker hele opplegget. Ellers må jeg ta Pioneeren. Har egentlig ikke så lyst til det etter å ha lest litt rundt. Virker som om en del blir plaget med den. Lyd, bilde, innstillinger.

Trodde alt var i boks....men ikke f..n!

Newcomer veggis96 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler onkyo 609 på det sterkeste! Kjøpte min hos lefdal i går for 2500 kr, et kupp spør du meg!! Liker den mye bedre enn yamaha rxv 1067 som jeg hadde før!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veggis96, enig fin pris. Men hverken receiver eller høyttalere er de jeg skal ha. Men bra tips uansett.

7ens, jeg tviler ikke på at Onkyo 609 er bra. Hadde jeg vært raskere i vendinga så hadde jeg også kjøpt den til 2500,-.

mkentoe, greit tips og takker. Men receiveren kan ikke koste mer enn 2500,-. Da må jeg isåfall sløyfe noe annet. Uansett litt for dumt å kjøpe demo dyrere enn andre nettopp har solgt den ordinært for. Kjøper gjerne NR609/RX-V671 som demo til 2500,-. Men finnes neppe.

Selv om jeg absolutt ikke liker det så står det vel nå mellom Pioneer VSX-921 og Yamaha RX-V571.

Har snakket med 2 forhandlere som begge mener Yamaha er mer brukervennlig. Den ene (Elkjøp) ville foretrukket Yamaha RX-V571 foran Pioneer VSX-921 selv om man da misser DLNA. Er det noen her som er enig? Må understreke at BD-spilleren jeg har bestilt har visstnok både DLNA og Wi-fi.

Når det gjelder kraft fikk jeg høre at receiveren burde kunne levere rundt 100 w i 8 ohm. Han sjekka og påstod at 571 leverer 105 W i 8 ohm. Og at det burde holde i massevis til mitt bruk. Men når jeg ser på Yamaha sine sider, ser det slik ut: -/110/130/150W hvor den første bindestreken indikerer hva den leverer i 8 ohm. Null, nada, ingenting?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V571 Review | Yamaha RX-V571BL test av yamahaen, sto ingen ting om resten av oppsettet da. Du får den til 1999,- hos netshop. Har samme BD spiller, meget godt fornøyd me den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er nok et trygt valg ja. Og rimelig. Usikker på hvor kraftig den egentlig er.

Når det gjelder Pioneeren er jeg litt redd for at ikke alt skal fungere. Litt redd den kan mangle noe på brukervennlighet, spesielt siden jeg aldri har hatt receiver før. Og så lurer jeg på hvorfor de lyver på seg 52 W ekstra pr kanal. Gjør andre det? Er jo f..n meg svindel!

Hva hadde andre valgt? Er de like kraftig/svak alt etter hvordan man ser det?

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner godt du sliter, synd de var utsolgt for onkyo når du endelig har bestemt deg. Du hadde vel sjekka med både lefdal og elkjøp? Med tanke på hva du har hatt før vil jeg tro du blir superfornøyd med det du har funnet til nå.

Angående receivere fra pioneer, onkyo og yamaha så tror jeg ikke den forskjellen er så stor som du kanskje innbiller deg. Det går kanskje mest på lydsignatur siden du har sett deg ut receivere i samme "klasse", altså onkyo 6 serie og yamaha 6 serie samt pio 9 serie er vel i samme "klasse" og har noenlunde lik effekt, korrekt meg om jeg tar feil noen(yamaha 6 serie har også støtte for pre out til effektforsterker). Ørliten forskjell kan det nok være de imellom, men så lenge du holder deg i samme klasse tror jeg ikke du vil møte på noe problemer, men jeg ville holdt meg på den 6 serie klassen siden du kjører gulvstående.

Her ser du en liten sammenligning mellom onkyo 609 og pio 921

Sammenligning av Onkyo TX-NR609, Pioneer VSX-921,

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •