Komplett hjemmekino-anlegg til uerfaren mann. Lav prisklasse. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 117
    Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du seier ikkje om romstørrelse? Kvifor skal du ein BD spelar som er 3D kompatibel?

Sub skal/må du ha. Den er ein totalopplevelse for filmen. Jamopakka ser faktisk spennandes ut..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Størrelsen på stua vet jeg ikke nøyaktig, men litt under middels stor stue. Se for deg ei litt avlang stue hvor anlegget blir plassert i ene enden.

3D kompatibel BD når jeg først kjøper. Kan jo hende tv ryker og jeg bytter ut med 3D tv. Har ikke 3D idag. Er jo billige spillere med 3D og trådløst nett, så hvorfor ikke. Bare det trådløse fungerer så blir vi sikkert og sende musikk/bilder fra datarommet til stua.

Tar med meg rådet ditt om at man må ha sub. Men er ikke helt sikker på det. Kan jo faktisk putte på sub i Jamo-pakken. Men som nevnt flere ganger tidligere i tråden, og som jeg vel egentlig ikke har fått noe svar på, så lurer jeg fortsatt på hvorvidt det blir forskjell med en liten/rimelig sub. Masse anbefalinger om større/dyrere suber, men ingen svar egentlig.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SUB er nok det viktigste ved film og surround, de pakkene du tenker på spiller neppe noe under 30hz, så da mister du all lfe informasjon som også er viktig for å få riktig lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice-suben til 1790,-: 25 – 180 Hz. Men vet ikke om dette er reelle tall. Når det gjelder de som er innebygd i Jamo så aner jeg ikke.

Oppdatert, sitat om Jamoen: "Relative to its size and price, the SUB 250 delivers outstanding performance and is capable of producing bass frequencies down to 30 Hz. The SUB 250 has a very flat frequency response, which allows it to play bass notes in a very convincing way compared to many conventional bassreflex subwoofers."

Er det slik å forstå at det er helt bortkastet med alle suber under 3-4000 kroner? I så fall er det jo ren svindel å selge dem.

Det er flere ting å ta hensyn til når jeg skal velge. En av dem er hvilken sub som blir best. Innebygde i Jamo kontra den rimelige Dynavoice.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tepe2
    Dynavoice-suben til 1790,-: 25 – 180 Hz. Men vet ikke om dette er reelle tall. Når det gjelder de som er innebygd i Jamo så aner jeg ikke.

Oppdatert, sitat om Jamoen: "Relative to its size and price, the SUB 250 delivers outstanding performance and is capable of producing bass frequencies down to 30 Hz. The SUB 250 has a very flat frequency response, which allows it to play bass notes in a very convincing way compared to many conventional bassreflex subwoofers."

Er det slik å forstå at det er helt bortkastet med alle suber under 3-4000 kroner? I så fall er det jo ren svindel å selge dem.
    Spørs hvordan man ser det, etter min mening er alt over 25 midbass, og ikke mange billige subber spiller mye under, svs feks er i en helt annen liga og koster halve budsjettet brukt. Xtz skal vist være mye for pengene, selv om jeg ikke har fått den til å spille spesielt dypt

Min mening: stemmer fortsatt for rf82 enda j, de er verdt hver ei krone og litt til, og av å til lurer jeg på om det har en skjult sub i seg, noe de ikke har :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne går ned til 20:

Yamaha subwoofer - Elkjøp

Noen billigere som er like bra?

Er jo da mye bedre enn denne såkalte testvinneren som bare går til 29:

XTZ 99 W10.16 Sort Matt 10" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt en slik yamaha på hjemlån i et halvt år, og må si det er noe av den største dritten jeg har testet, hehe

EDIT, ser denne er en nyere model

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    har hatt en slik yamaha på hjemlån i et halvt år, og må si det er noe av den største dritten jeg har testet, hehe
    Mens han på Elkjøp mente den var helt rå! Og skal vi gå etter rene tall så kan det jo virke som om han har rett. Han anbefalte Dynavoice foran Jamo. Det samme gjør minst en av deltakerne i denne tråden. Mens mange andre jeg har lest om nylig mener at Jamoene spiller ræva av både de Dynavoicene jeg har sett meg ut, og til og med modellen over dem igjen. Pluss at de visstnok fikk enormt med skryt i en eller annen test, hvor testerne mente at noe bedre i prisklassen ikke finnes.

Er det rart dette er vanskelig? Hvordan i h...vete kan en j...a amatør som meg orientere seg?

En ting er i alle fall bombesikkert. Høyttalerne blir Dynavoice eller Jamo. Men det er det eneste som er hundre prosent spikra.

Hvis jeg putter Yamaha-suben i forslag C (Jamopakken) kommer det på 10.332,- inkl. frakt.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Styr unna disse jalla subbene, det er virkelig penger rett ut av vinduet.
    De vil aldri oppnå noe særlig effekt i en middels stor stue, og det er kun prislappen du merker, framfor noe annet.

Spar deg for sub i 1. omgang, så får du testet ut høyttalerne du velger, og se hvilket behov du får i forhold til sub. Så satser du heller på en XTZ sub, som nok er det rimligste alternativet man kan anbefale.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Styr unna disse jalla subbene, det er virkelig penger rett ut av vinduet.
    De vil aldri oppnå noe særlig effekt i en middels stor stue, og det er kun prislappen du merker, framfor noe annet.

Spar deg for sub i 1. omgang, så får du testet ut høyttalerne du velger, og se hvilket behov du får i forhold til sub. Så satser du heller på en XTZ sub, som nok er det rimligste alternativet man kan anbefale.
    Hvis jeg skal sløyfe sub, så har jeg vel bare ett valg. Jamo-pakken. Siden de har integrert sub. Dynavoicene kan da umulig være like bra uten sub som Jamo er med de integrerte subene?

Mener du at også Yamaha-suben er jalla? Hvilken XTZ sub anbefaler du. De to minste er vel like jalla?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på pakken noen ganger tidligere. Ser bra ut, men takket være den sinnsyke frakta til Surround.no kommer totalprisen på ca 11.400,- med BD-spilleren fra Elkjøp. Mao 1400,- over budsjett.

Hvordan kan den suben være så bra når den bare går ned til 27? Yamahaen går til 20.

Hvis bare en eller annen komponent kan komme på et skikkelig januarsalg mandag, så kan det være forløsende.

Er det noen som har hørt begge høyttalerpakkene uten ekstra sub?

Og hva tror dere om Pioneer-receiveren. Er jo Eisa vinner, så den kan da vel ikke være helt borte?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blir helt sikkert fornøyd med dynavoice pakken, men som jeg og andre har sagt flere ganger. Gå for en bedre subb.

Den Yamaha subben koster nesten 3k ny. Følg heller med på bruktbørsen. Du bør få en av de minste SVS modellene brukt for den prisen.

Bry deg ikke så mye om hertz. Her er det lett for en produsent å lyve. XTZ og SVS burde uansett være sikre kort. Cerwin vega har noen subber i prisklassen som flytter luft om du er ute etter volum, men lydkvaliteten kan ikke måle seg med de beste i klassen.

Newcomer kRisi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kjøpe sub fra elektrosjappe er ikke det samme som å kjøpe den hos en hi-fi butikk. Det er nesten som å kjøpe en ny pc, på rema 100 viss du skjønner. Ofte "tukler" de med tallene også, så er ikke alt som stemmer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg gjør som dere foreslår kan jeg komme ut slik:

Dynavoice-høyttalerpakken fra surround
    Pioneer 7.1 receiver VSX-921-K fra Elkjøp
    Philips 3D Blu-ray-spiller BDP7600 fra Elkjøp

Totalpris inkl.frakt: 7.433,-

Pussig nok likt med alternativ C i post 36.

Pakkene er nesten identisk. Samme receiver, samme BD, begge uten sub. Bortsett fra at Jamo har de integrerte. Ville dere virkelig gått for Dynavoice da? Er ikke Jamo bedre i dette tilfellet pga subelementene? Jeg er ikke helt fremmed for å heller vurdere en sub i etterkant, dersom behov.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tepe2
    Hvis jeg gjør som dere foreslår kan jeg komme ut slik:

Dynavoice-høyttalerpakken fra surround
    Pioneer 7.1 receiver VSX-921-K fra Elkjøp
    Philips 3D Blu-ray-spiller BDP7600 fra Elkjøp

Totalpris inkl.frakt: 7.433,-

Pussig nok likt med alternativ C i post 36.

Pakkene er nesten identisk. Samme receiver, samme BD, begge uten sub. Bortsett fra at Jamo har de integrerte. Ville dere virkelig gått for Dynavoice da? Er ikke Jamo bedre i dette tilfellet pga subelementene? Jeg er ikke helt fremmed for å heller vurdere en sub i etterkant, dersom behov.
    Jeg hadde ikke gått for det. Hadde jeg hatt 10k til et opplegg, så hadde det blitt RF52 eller 62 og en amp. og spare til resten. Men det er meg.

For din del er vil vel begge pakkene funke bra. Jeg holder imidlertid en knapp på Dynavoice(uten å ha hørt den), i og med at jeg har sprengt så mange jamo ht Up in smoke for et godt ord. Aldri mere Jamo sa jeg etter mitt første oppsett, men jaggu fikk jeg flere som gikk opp i røyk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo kjøpe den yamaha subben på elkjøp, da har du 30 dager på deg å se om du blir fornøyd. Kan du faktisk gjøre me jamo pakken og recivern også

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den lille lokale Elkkjøp-sjappa har dem ingenting. Og hadde de hatt noe inne så hadde det vært betydelig dyrere enn Elkjøp på nett.

Men alt man bestiller på nett har man jo også angrerett på. Det er ikke noe jeg satser på å bruke. Kun hvis noe blir helt for jævlig.

Men forresten så tror jeg faktisk at Yamahasuben står i butikken. Tror den var en av de han viste meg. Han virka grei nok, så kanskje han til og med låner den ut, hvem vet. Men kan uansett ikke kjøpe denne i butikken. Der koster den over 4000,-. På nett: 2700,-

Forøvrig sitter jeg og prøver å få en Yamaha-receiver til å passe inn i Dynavoice-pakken. Den 667B som er i pakken fra Surround er jo priset til ca 4400,-. RX-V671 står kanskje øverst på lista. Men den måtte vel kostet 2500,- for å passe inn.

Hadde tenkt å prøve på en avgjørelse i kveld, men kanskje jeg skal følge med imorgen om noen på nett kjører utsalg/kampanje.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå på Komplett.no. Let opp Jamohøyttalerne. Der er 5 anmeldelser. Legg spesielt merke til hva de to nederste anmelderne sier. Mens andre mener det motsatte.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •