Komplett hjemmekino-anlegg til uerfaren mann. Lav prisklasse. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 117
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok da er det på tide å skjære igjennom, hvertfall litt

BD-spilleren velger jeg til slutt. Stresser ikke med den nå.

Har avgjort følgende:

Det blir enten Dynavoice-pakken i en eller annen form, eller Jamo-pakken i en eller annen form, med eller uten sub.

Pakke Dynavoice (det som står i uthevet tekst er avgjort, resten kan utskiftes):

1 par Dynavoice F-6 EX (10 av 10 poeng i bladet Lyd & Bilde)
    1 par Dynavoice S-4 EX-bakhøyttalere
    1 stk. Dynavoice C-4 EX Centerhøyttaler

1 stk. Yamaha RX-V667B (6 av 6 poeng i bladet Hjemmekino)
    1 stk. Dynavoice Magic Sub 8 EX

Pakke Jamo (det som står i uthevet tekst er avgjort, resten kan utskiftes):

Jamo høyttalerpakke (S606 HCS3) med to gulvhøyttalere med integrert 8" basshøyttaler, 2 bakhøyttalere og en senterhøyttaler.
    Yamaha 7.1 receiver RX-V671 (sort) evt. annen receiver
    Muligens en rimelig sub som kan utgjøre en forskjell

Det jeg nå må finne ut av er finjustering av pakkene, og så velge en av dem. Hva kan man gjøre med Dynavoice uten å øke prisen? Rimeligere receiver og litt bedre sub? Eller annet? Eller helst ingenting?

Når det gjelder Jamo-pakken er jeg veldig usikker på hva jeg minimum må ha av receiver for å kunne drive den greit. Er også usikker på hva DNLA m.m. og muligheter har og si. Pluss brukervennlighet. Er også veldig usikker på om jeg vil ha en egen sub i tillegg. I så fall bør den være ganske så rimelig, og da vet jeg jo egentlig ikke helt hvor mye den kan "løfte" totalopplevelsen.

Har gjort det jeg kan akkurat nå for å innsnevre valgmulighetene, og det er vel nå jeg virkelig trenger eksperthjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg hadde gått før jamo pakken og mener denne receivern kommer på januarsalg på elkjøp Pioneer 7.1 receiver VSX-921-K - Elkjøp skal vist vere helt kurant recevier.( eller så var det soundgarden som kommer me den på salg) Subbe har mye å si på film p.g.a LFE sporet. Har selv vurdert jamo pakken men likte ikke hvordan de spilte med yamaha receivern min, så sitter foreløpig med fence audio 5.0 og som jeg kjøpte på netthandelen til 600kr(som fungere som ett vente annlegg) som UTROLIG spiller ganske bra

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jamo-pakken blir jo faktisk litt billigere med Pioneer allerede før den evt. går ned i pris. Ser jo også at Elkjøp har Onkyo 609 til 2989,-. Dvs de har den ikke inne, men det ville jo gjort pakken enda billigere. Er det noen grunner for å ikke velge Onkyo 609? Men så spørs det jo om den virkelig koster 2989,- når de evt. får den inn igjen.

Har prøvd på surround.no å endre litt på pakkene, men da mister man jo pakkerabatten, så det har lite for seg. Så ser ut til at jeg der må velge det jeg har i forslaget, eller noe med samme høyttalere til samme, eller lavere pris.

Noen som vet om denne billig-suben i det hele tatt er noe vits i å integrere i Jamo-pakken?
    Yamaha subwoofer - Elkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror den kan bli litt kjedelig den subben. Bedre å spare litt enn å kjøpe den tror jeg. Vist jeg ikke tar helt feil så skulle den pioneern ned til 2500kr. Ta deg en lytte runde vist du har mulighet, så kan du få hørt flere komboer. Kan fort bli lettere og bestemme seg da 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i liten by, så ikke særlig utvalg å lytte på. Og ja, suben ser ikke all verden ut.

Pioneer koster 2.495,- på komplett.no. Kommer vel ikke så verst ut der med disse komponentene:
    Komplett.no - Jamo S606 HCS3 Surroundpakke
    Komplett.no - Pioneer VSX-921-K Receiver
    og denne suben må vel være ganske ok
    Komplett.no - Audio Pro Wigo Sub

Høyttalerne er ikke inne før 5.januar ifølge siden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg å gå opp til 2990 kr for følgende sub fra XTZ...

http://www.surround.no/product/47193...Sort-Matt.html

Mvh Riceman

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt dyr. Fordyrer totalpakken. Men har siklet litt på den. Slår den ikke helt fra meg.

Men hva med dens lillebror til kr 1990,- ? Hvordan står den seg i forhold til den Audio Pro jeg nevnte? Og vil den beste av disse to kunne heve Jamo-pakken et godt hakk?

Inni mitt hode begynner Jamo-pakken å bli klar, tror jeg Pioneer receiveren må da vel være bra. Og muligens en av disse subene.

Når det gjelder Dynavoice, lurer jeg på hvor mye jeg taper på å gå ned til denne pakken: Yamaha RX-V371 m/ Dynavoice F-6 EX Black 5.1 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Blir kanskje litt håpløst?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rykker stadig nærmere. Har mer eller mindre bestemt meg for Jamo-pakken. Tror jeg setter tak på kr 10.000,- (litt mer enn jeg hadde tenkt)

Tror jeg kjøper Jamo høyttalerne og en Panasonic BD-spiller fra Elkjøps nettbutikk:
    Jamo S606 HCS3 høyttalerpakke - Elkjøp

Panasonic 3D Blu-ray-spiller DMP-BDT110EG - Elkjøp
    (3D og DLNA)

Med frakt på 795,- kommer dette på 5283,-

Denne kjøper jeg mandag morgen i butikken til 2500,-
    Pioneer 7.1 receiver VSX-921-K - Elkjøp

Da er jeg på totalt kr 7783,- uten sub.

Med et tak på 10.000,- har jeg da 2217,- å kjøpe sub for. Da er det to spørsmål som melder seg. Hva er den beste suben til dette anlegget til den prisen? Og er det noe poeng i å kjøpe den aktuelle suben? Altså om den kan utgjøre en forskjell?

Har sett på disse 5:

Komplett.no - Audio Pro Wigo Sub

Komplett.no - Jamo SUB 260 svart

Dynavoice Magic Sub 8" Black Piano Finish 8" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

XTZ 99 W8.16 Pianolakk 8" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Proson Reality Subwoofer 10 10" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Kommentarer?

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp det du har bestemt deg for og lev vel med det en stund.
    Kjøp så en xtz 10 eller 12 tommer når du har mer penger å bruke. Tror ikke du vil savne sub før du får det mtp på ditt tidligere anlegg.

Vær litt obs på at Pioneer er litt lys i klangen. Kjenner ikke Jamo pakken så godt, men google it mtp på hvordan det vil passe. Yamaha kan i så måte være en bedre match.
    Det var mine 50 cent. Lykke til med jakten på godlyden!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder sub så blir det en rimelig, eller ikke i det hele tatt. Har mer med hva jeg ønsker å legge i, enn hva jeg faktisk har råd til. Har også ei hjemme som synes det er mer enn nok allerede

Takker så mye for det andre tipset ditt. I tillegg til det med sub, er det her jeg er mest usikker akkurat nå. Grunnen til at jeg har tatt med Pioneeren er at den ser velspesifisert ut, testvinner og blir satt ned med tusenlappen. Har sett at flere bruker Onkyo 609 til pakken. En mener Yamaha passer dårlig til Jamo.

Tar gjerne imot tips og forslag til annen receiver, uten særlig prisøkning. Det være seg Onkyo, Yamaha eller annet. Men må være bra nok for anlegget. Og fint om noen eksperter, eller noen som har prøvd Jamo med og uten sub poster.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben blir kansje den viktigste komponenten i et slikt billigoppsett. Spar ikke på den.

Spar heller et par måneder og kjøp XTZen i 12" versjon på brukten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Subben blir kansje den viktigste komponenten i et slikt billigoppsett. Spar ikke på den.

Spar heller et par måneder og kjøp XTZen i 12" versjon på brukten.
    Du kan klare deg uten i starten om du ikke har penger nå.....men suben er helt klart det som er morrofaktor nr 1 i hjemmekinoen. Så enig med skalle. Ikke spar på suben, og kjøp en som er i forhold til din stue og høytalere. Jo mindre høytalere og jo større stue....desto mer kreves av suben.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke mulighet å kjøpe alt i butikken? Så sparer du nesten 800kr i frakt, som du kan legge i sub

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skalle og chr.b, les min siste post en gang til Skal ta det en gang til: Jeg har råd til å kjøpe en sub til 30.000,- akkurat nå! Men poenget er at jeg har bestemt (delvis også ved hjelp av min noe skeptiske samboer) at pristaket blir på et visst punkt, for hele pakken.

Men når det er sagt, jeg leste mkentoes innlegg på vei til byen idag. Stakk innom Elkjøpbutikken. Snakket med den hos dem som har mest peiling på området. Tydelig en godt voksen entusiast. Det blir helt klart ikke billigere å kjøpe fra butikken. Han sa klart fra om at det blir billigere å kjøpe fra deres nettbutikk. Og han mente jeg burde prøve uten sub først.

Men så viste jeg han Dynovoice-pakken på nett. Og her kommer overraskelsen. Han anbefalte Dynavoice høyttalerpakken foran Elkjøps egen Jamo-pakke. Han hadde god kjennskap til begge. Og sammenlignet lyden tidligere. Han syns det er litt mer lukket lyd fra Jamo. Men han understreket også at det kan være indivisuelt hva den enkelte opplever/hører. Og uansett mente han Yamaha er et bedre valg enn Pioneer. Han kunne absolutt anbefale Yamaha RX-V671. Men også Onkyo 609.

Når det gjaldt sub hadde han også klare oppfatninger. Jeg viste han Dynavoice Magig 8" til 1790,- og XTZ 99 W8.16 til 1990,-. Han mente sistnevnte var bedre. Men han mente uansett at deres egen Yamaha:

...var helt rå! Også bedre enn XTZ 99 W10.16 til 2990,-.

En annen fordel med Dynavoice kontra Jamo er fysiske mål. Dynavoice er noe mindre og passer derfor litt bedre inn der vi skal ha dem. Han mente faktisk at jeg kunne klare meg også uten sub med Dynavoice.

Så da spørs det om det ikke blir helomvending.

Bygge opp en total pakke med Dynavoice.

Og en ting til: Han anbefalte denne med trådløs DLNA:

Philips 3D Blu-ray-spiller BDP6000 - Elkjøp

Så da blir utfordringa mi å bygge noe rundt dette til under 10.000,- Helst med sub.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tepe2
    Skalle og chr.b, les min siste post en gang til Skal ta det en gang til: Jeg har råd til å kjøpe en sub til 30.000,- akkurat nå! Men poenget er at jeg har bestemt (delvis også ved hjelp av min noe skeptiske samboer) at pristaket blir på et visst punkt, for hele pakken.

Men når det er sagt, jeg leste mkentoes innlegg på vei til byen idag. Stakk innom Elkjøpbutikken. Snakket med den hos dem som har mest peiling på området. Tydelig en godt voksen entusiast. Det blir helt klart ikke billigere å kjøpe fra butikken. Han sa klart fra om at det blir billigere å kjøpe fra deres nettbutikk. Og han mente jeg burde prøve uten sub først.

Men så viste jeg han Dynovoice-pakken på nett. Og her kommer overraskelsen. Han anbefalte Dynavoice høyttalerpakken foran Elkjøps egen Jamo-pakke. Han hadde god kjennskap til begge. Og sammenlignet lyden tidligere. Han syns det er litt mer lukket lyd fra Jamo. Men han understreket også at det kan være indivisuelt hva den enkelte opplever/hører. Og uansett mente han Yamaha er et bedre valg enn Pioneer. Han kunne absolutt anbefale Yamaha RX-V671. Men også Onkyo 609.

Når det gjaldt sub hadde han også klare oppfatninger. Jeg viste han Dynavoice Magig 8" til 1790,- og XTZ 99 W8.16 til 1990,-. Han mente sistnevnte var bedre. Men han mente uansett at deres egen Yamaha:

...var helt rå! Også bedre enn XTZ 99 W10.16 til 2990,-.

En annen fordel med Dynavoice kontra Jamo er fysiske mål. Dynavoice er noe mindre og passer derfor litt bedre inn der vi skal ha dem. Han mente faktisk at jeg kunne klare meg også uten sub med Dynavoice.

Så da spørs det om det ikke blir helomvending.

Bygge opp en total pakke med Dynavoice.

Og en ting til: Han anbefalte denne med trådløs DLNA:

Philips 3D Blu-ray-spiller BDP6000 - Elkjøp

Så da blir utfordringa mi å bygge noe rundt dette til under 10.000,- Helst med sub.
    Overraskende og hyggelig å høre at slike ærlige selgere fortsatt finnes

Som mitt tidligere innlegg; gå for dynavoice pakken. Og XTZ har meget godt rykte på seg. Er bare å Google etter diverse tester, samt lese brukererfaringer her inne

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg, (Vingle-Petter nr.1), satser på å bestemme meg innen i morgen kveld

Forslag A:

Yamaha RX-V667B + Dynavoice F-6 EX Black + Magic Sub 8 -5.1-pakke 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Philips 3D Blu-ray-spiller BDP7600 - Elkjøp

Totalpris inkl.frakt: 10.189,- (189 mer enn tak. Fy skamme meg.)

Forslag B:

Dynavoice F-6 EX 5.0-pakke Black 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Dynavoice Magic Sub 8" Black Piano Finish 8" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Totalpris inkl.frakt: 9.323,- eller 9.523,- med XTZ 99 W8.16 suben istedet.

Forslag C:

Jamo S606 HCS3 høyttalerpakke - Elkjøp

Satser da på at Pioneer kan drive dette. Er tross alt Eisa-vinner. Satser på at vi klarer oss uten sub. Kan selvfølgelig legge på sub i ettertid hvis vi blir misfornøyd. Men blir neppe aktuelt.

Rimelig - totalpris inkl.frakt: 7.498,-

Når det gjelder BD-spilleren så er det den samme i alle tre forslagene. Den kan skiftes ut. Men den må være veldig rimelig, og ha trådløst nett. Vet ikke helt om jeg liker å ha med Pioneer receiveren. Men til 2500,- finnes vel ikke bedre. Skulle gjerne hatt bra Yamaha til den prisen.

Jeg (amatøren) utfordrer herved dere (eksperter) til å sy ihop disse pakkene bedre til lik eller lavere pris. Men ingen andre høyttalere enn Dynavoice og Jamo.

Fatter ikke hvordan det kan være så delte meninger rundt omkring om hvilke som er best av høyttalerne. Må jo bety at de er veldig bra begge. Kan vel strengt tatt ikke være rare forskjellen?

Hva ville dere valgt av disse tre, både avhengig og uavhengig av pris?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare satse på 2 gode fronthøyttalere, og så utvide?

Interessen kommer MEGET kjapt når man førsta starter, og ting baller på seg, og blir bare unødvendig dyrt om man skal kjøpe "pakke for pakke", slik at man får oppgradert.

Selv startet jeg på Z-5500, gikk så over til en Onkyo pakke til 10 000, og så ble det Yamaha NS-777 fronter, på samme receiver. Så ble SVS PC-12 kjøpt inn som sub, og erstattet den gamle, deretter ny receiver til 11 000, og så nye fronthøyttalere og center fra Klipsch.

Så, hadde jeg vært deg, ville jeg satset på gode fronthøyttalere og en grei receiver. Så heller utvidet med surround og center, deretter sub, og så ny receiver istedet.

Klipsch RF-82 får du nå til 5000 kr hos lefdal.
    Og legger du til Yamaha receiveren du vurderer, og BR-avspilleren, så havner du på under 10 000 ink kabler, og kan utvide senere med surroundhøyttalere.

Dette er nok et mye mer fornuftig valg, enn å kjøpe en middelmådig pakke, og så måtte oppgradere igjen relativt kjapt pga missnøye med lyden, og behovet for mer.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    støtter den siste der ja med rf82, en helt rå høyttaler som overasker meg hver dag jeg hører på de. Den er mange hakk bedre og på alt,

Løp å kjøo sier jeg, kona er også superfornøy med de, på yamaha

og det beste av alt, du kommer ikke til å tenke på oppgradering med det første

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De trykker i allefall såpass godt at sub er unødvendlig, og nå kjører jeg de på en underdim. receiver.
    Så, gleder meg til å høre RF-82 på Yamahaen min, når den tid kommer!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BlackkoZ og Duppi dupp, vi er overhodet ikke i samme liga. Og jeg kommer ikke til å bli så bitt av basillen at jeg legger noe særlig mer enn 10.000,- i hele pakken. Ikke aktuelt å bruke ca 10.000,- nå, for så å bygge videre. Jeg skjønner at dere mener det godt, og takker for det, men det blir ikke aktuelt. Jeg vil bare ha best mulig løsning for oss, utifra det som står i min forrige post. Jeg setter likevel pris på alle innspill her inne

Her er forresten Sony DAV-S800 som jeg kvitter meg med:
    Sony’s stylish system
    da bør jeg vel bli fornøyd med det meste

Og hva mener dere om alternativene i forrige post? Hva ville dere gjort hvis dere kun skulle forholde dere til det som står der?

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •